WC-pönttö hohtavan valkoiseksi? Vinkit pinoon kiitos :)
keinoja, joilla saada pönttö hohtavan valkoiseksi taas, kiitos:)
Kommentit (14)
ja sitten mene kauppaan ostamaan uusi pönttö...
Annat vaikuttaa yön yli ja aamulla harjaat pois ja huuhtelet, jos ei auta, ni toista..
Olen käyttänyt sitä aina. Pinttynyt tapa äidiltäni, mutta kyllä kiiltää. Pönttö pitää myös pestä tarpeeksi usein, pääsee paljon helpommalla. Kaadan kerran viikossa pönttöön kloridia ja annan vaikutta. Samalla aineella voi pestä kaikki vessan pinnat ja kyllä kiiltää.
musta purkki, punainen korkki.
Kamalan hajuista, varsinkin jos jätät pidemmäksi aikaa vaikuttamaan, mutta tepsii varmasti.
Miehen työpaikalla (autokorjaamo) elikkä likaiset puitteet pöntöstä puhumattakaan pesin vessan ja lavuaarin tällä ja täysin kirkkaan valkoista tuli! suosittelen
siinä siivousohjelmassa pesevät kylpyhuoneen soodalla (tuleekohan siihen jotain muutakin) ja onkohan kyse ruokasoodasta?? Onko jollain tietoo?
Ja etikkaa käytetään myös :) ainakin meillä jätetään etikkaliemet vaikuttamaan pönttöön.. ei raikas tuoksu, mutta kuitenkin
joka oli törkeässä kunnossa. Ikinä en ole niin likaiseen asuntoon muuttanut ja pönttökin pinttynyt hirveäksi. Kloritilla pesen aina, vaan ei ole lähtenyt. Tepsisikö sitten coca-cola? Noloa kun kamala ruskea raita pöntön pohjassa. t. eräs samaa pohtinut
Eli Coca-Cola ei auta, Klorite ei auta. Tavallinen WC-pesuaine ei auta.
Ja ongelma on edellisen asukkaan paskat.
Mutta oudointa on, että olen juuri huomannut että meidän toisessa vessassamme on myös tulossa samaan nurkkaan siinä vesipinnan alle samanlainen jälki joka ei lähde millään. Missäköhän vika?? Pidänköhän harjaa aina samassa kulmassa pönttöä pestessä?? Olen kyllä yrittänyt hinkata erityisen tarkasti tuota kulmaa, GRRRRRR.
Harpic on vielä kokeilematta, kokeillaan sitä vielä.
Ja sitten on kokeilematta sellaiset tabut jotka jätetään sinne pönttöön ja sitten ne liukenee veteen ja sitten räjäyttävät paskat pois!
lorauta tilkka suihkepulloon, vettä päälle ja sitä sitten pönttöön. Ja sinne pöntön veteen sitten kanssa luraus etikkaa. Toimii ainakin meillä.
Toinen on ruokasooda. Etikkaa kannattaa kaataa reilusti pönttöön ja antaa vaikuttaa se koko yö.
Mulla on aina lähtenyt ihan wc:n pesuaineella kaikki lika. Oon vaan antanut sen aineen olla vähän aikaa siellä pytyssä ennen harjaamista.
(menossa kohta vaihtoon, kunhan saadaan remppa aloitettua)
Ruskea vana pöntössä tulee siitä vedestä joka valuu sinne pönttöön.. pesua tarpeeks usein ettei pinty. ja sit siellä pöntön pohjalla on se emali/posliini pinta niin kulunut ettei se valkoseks tule millään aineilla, joten siis vaihtoon koko pönttö meillä. Onneks ei tarvii asuu siellä ennen remppaa. kyllä ällöttäis..
keita vetta ja ruokasoodaa -n.2rkl- ja anna kiehua hetki ja hinkkaa pois kunnolla,toimii!
(kerran paasi nuudelit palamaan pahasti pohjaan,ja kattilaan jai musta karsta
tms., jota ei tuntenut kadella,eika saanut oikein millaan pois,mutta sitten kokeilin
tota ruokasoodaa keittaa ja karhunvillaa tai patapataa niin sai kattilan jalleen kirkkaaksi)
taytyy kokeilla naita etikka,ruokasooda ja vaate pesuaine juttuja meidankin
ponttoon,kun sinne syvalle on pinttynyt molemmille puolille likaa,
ja noi em.aineet on vahan ymparistoystavallisempia aineita kuin
kloriitit ym, mut jos ei etikat ym auta niin sitten kokeilen vahvempia.
keinoja...
kuin se, ettei anna sen päästä liian likaiseksi =)