tyttö 11kk sano eilen ensimmäisen oikean sanan, eikä se oo mikään ihan tyypillisin ensisana :D
sana on NAKKI. täytyyhän se oman herkun nimi osata sanoa. ennen on vaan käsi ojossa pyytäny ja kitissy. nyt menee jääkaapin eteen ja sanoo selvästi ja isosti NAKKI ja osottaa jääkaappia.
Kommentit (23)
silloin kun minun 15v tytsy oli vielä vaavi, ei nakkien VAARALLISUUDESTA vielä tiedetty ja kyllä lapsi on niitäkin syönyt . Nyt se on 166cm pitkä ja painaa 48kg..
Komppaan sua. Meillä kanssa lapset söi nakkeja (en kyllä ikinä laskenut, miten monta...) ja ihan ovat nykyisin normaalipainoisia. Ja kyllä mullekin on kuulema lapsena annettu suolaisiakin ruokia ja itsekin olen ihan 168/55, ja kaikki arvot kunnossa. Eiköhän tässä taas ole kohtuus kaikessa se avainsana. Mun mielestä tosi HAUSKA ensimmäinen sana, joka varmaan tullaan muistamaan!!!
Ja sen jälkeen on sanonut kakka ja "kuk" on kukka. On nyt 10 kk vanha.
Ei, joo, toi. Sen jälkeen tuli no niin, anna, ota. Eli hyvin helppoja yksinkertaisia sanoja. Ja oli jo 2-v kun nämä sanat sanoi.
Kuopuksen ekoja sanoja en edes muista. Tuntuu, että olisi puhunut aina, kun oppi niiin aikaisin puhumaan ja jokelteli paljon vauvana, niin ettei siitä ottanut selvää minkä sanan tarkoituksen tiesi ja mitä vaan vahinkossa tai matkien sanoi.
Mm. ainakin jo 2kk iässä sanoi useasti äiti ja eieiei. Ei varmaan tiennyt mitä ne tarkoittaa, mutta en tiedä missä vaiheessa oppi ymmärtämään näiden sanojen merkityksen.