Kuluuko KVTES:in mukaan neljän viikon kesälomaan 20 vai 24 lomapäivää?
.
Kommentit (9)
On joskus kyllä ollut,mutta kun pitkiä lomia lyhennettiin 45pv>38pv lauantait ei enää ole lomapäiviä!
Eli neljässä viikossa kuluu 20 lomapäivää.
Eli jos lomapäiviä on 20 on lomaa tasan 4 viikkoa. Tuo lauantai lomapäivänä poistui jo ainakin kohta 10 vuotta sitten, samalla kun lomapäiviä 'vähennettiin' eikä talveksi jätettyjä lomapäiviä saanut enää puolitoistakertaisna.
Mulla oli viime vuoden lomia 30 päivää eli viisi viikkoa; neljä kesällä ja yksi nyt keväällä.
Jos lauantaita ei laskettaisi, mullahan olis ollu kuus viikkoa lomaa...?
yksi lauantai, joka lasketaan lomapäiväksi... Mistäs tän sit ottaa satavarmasti selväksi, jos töissä olevat vihkoset antaa väärää vinkkiä..?
ne lauantait on lomapäiviä.
Mulla oli viime vuoden lomia 30 päivää eli viisi viikkoa; neljä kesällä ja yksi nyt keväällä.
Jos lauantaita ei laskettaisi, mullahan olis ollu kuus viikkoa lomaa...?
ja siellä kyllä sanotaan että kuluu pääsääntöisesti 5päivää/vko lomakautena, jaksotyö tuo poikkeuksia joissakin tilanteissa. Näin myös kirkon työ- ja virkaehtosopimuksessa.
Toi lauantai-laskenta poistui muutamia vuosia sitten
eli 20päivää kuluu neljän viikon kesälomassa
Mun loma on 18.2.-15.3.2009, eli 18 päivän talviloma. Lomapäiviä mulla on siis 38 pv/vuosi.
t: bussikuski
eli jos aloitat loman ma 29.6. ja menet töihin 27.7. niin siinä on neljä viikkoa lomaa mutta sulta kuluu 24 päivää, kun lauantait lasketaan jos ne ei ole "punaisia" lauantaita