Liian vanha opiskelemaan?
Voiko 30-vuotias vielä aloittaa opiskelut ammattikorkeakoulussa? Onkohan siellä kaikki muut opiskelijat 10 vuotta nuorempia.
Kommentit (9)
Minusta on ihailtavaa että halu oppia uutta säilyy pitkään. Kunnioitan ihmisiä jotka haluavat kehittää itseään. Ei muuta kun koulunpenkille rohkeasti vain! :)
Suurin osa vaihtaa ja opiskelee nykyään uuden ammatin. ja ammatteja ruvetaan vaihtamaan vasta reilu 3-kymmpisenä, joten sinua vanhempia löytyy kursseilta taatusti.
Mä aloitin amk-opinnot 34 vuotiaana. Nyt opiskelen kolmatta vuotta ja täytän tänä vuonna 37. Toivottavasti valmistun viimeistään vuoden kuluttua.
Mun luokalla on mua paljon nuorempia, osa on syntynyt 1987 (vuosi, jolloin pääsin ripille...). Keski-ikä on n. 25v.
itse olis linjani aikoinaan nuorimpia, eli liki suoraan lukiosta. mutta joukossa oli yli 3-kymppisiäkin. toki voi käydä ns. huono tuuri, ja samalla linjalla muuta on niitä just 20 täyttäneitä ja silloin opskelu VOI tuntua raskaalta.
Tottahan tuo on, että monet vaihtavat alaa ja opiskelevat uuden ammatin. Itselläni ei ole oikeastaan mitään aiempaa koulutusta ja nyt aattelin viimeinkin hakea sairaanhoitajan koulutukseen, välillä vaan kaduttaa ettei ole aiemmin opiskellut, vaan tuhlannut aikaa kaikkeen muuhun.
kaverini aloitti myös sairaanhoitajakouluksen ja ikää likimain 30.
parempi myöhään kuin ei milloinkaan. ja tuskin olet elämääsi tuhlannut. :)
Olet varmaan keränyt näinä vuosina elämänkokemusta ja nyt sitten on opiskelukin paljon kivompaa ja motivaatio on korkealla. Eli opiskelu sujuu sitten myös helpommin kuin suoraan koulun penkiltä.
Paljon onnea ja iloa opiskelijalle!
Tottahan tuo on, että monet vaihtavat alaa ja opiskelevat uuden ammatin. Itselläni ei ole oikeastaan mitään aiempaa koulutusta ja nyt aattelin viimeinkin hakea sairaanhoitajan koulutukseen, välillä vaan kaduttaa ettei ole aiemmin opiskellut, vaan tuhlannut aikaa kaikkeen muuhun.
Kiitos vaan kaikille kannustavista viesteistä! Saa nähdä pääsenkö kouluun, hakea ainakin aion.
Itse valmistuin juuri, ja ikää on 40 v