Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on neuvolanne mielestä hyvä ikä lopettaa imetys?

Vierailija
23.02.2009 |

Mitä th on teille sanonut esim. taaperon imettämisestä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja neuvolan kommentti oli, että ok, pitkäänhän sinä imetitkin. Ilmeisesti monet lopettaa jo aiemmin.

Vierailija
2/9 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nuori sijainen totesi kuopuksen 5kk neuvolassa että kyllä pitäisi nyt jo opettaa juomaan pullosta tai nokkiksesta korviketta ja sitten vähentää imetystä että äiti saa mennä vapaammin:D katsoin hetken naista luukku auki..en ole lapsilleni antanut korvikkeita ja imettänyt olen taaperoikään asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun odotin toista lastani imetin vielä esikoista 7 raskausviikolla. Th yritti alkuraskaudessa puuttua imetykseeni, että se pitäisi lopettaa. Mutta ei osannut kantaansa perustella mitenkään. Käy muka äidille liian rankaksi, eikä siitä ole mitään näytöä. Imetys on äidin oma asia ei th:n.

Vierailija
4/9 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys, ehkä 1 v ja olen itse jatkanut melkein 2 v.

Meillä on vaihdevuosioireinen terkka, joka tuputtaa vanhoja oppeja ja on selvästi pahoillaan siitä, että imetykseni ovat onnistuneet (ehkä paremmin kuin hänellä?)

Paha vielä, että kaikki kolme lastani olen imettänyt näin kauan.

Kerrankin terkka oli epäileväinen, että vieläkö imetän, mutta uskottovahan se hänenkin oli, kun vauvalla oli sopivasti hajuttomat tortut housuissaan. Seurailin oikein hänen ilmeitään, kun teki päätelmiään. Mokoma hapannaama!

Vierailija
5/9 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin kuopus N:s lapsi ja terveydenhoitaja tietää imetysmyönteisyyteni. Eikä pitkää imetystä kommentoitu mitenkään (imetin leikki-ikään).

Vierailija
6/9 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin 13 kk iässä kun tulin raskaaksi. Mulla oli se käsitys, että imetys raskaana lisää jonkin verran keskenmenoriskiä, mutta ei mulla ole lähdettä.

Vierailija
7/9 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luinkin nopsaan tuolta imetystukilistalta ja siellä oli viestiä, että jos äidillä on ollut useita keskenmenoja tai verenvuotoa niin ei ehkä kannata imettää uuden raskauden aikana. Mulla viisi keskenmenoa, joten saattoi olla sitten viisautta toi vieroittaminen.

7

Vierailija
8/9 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

väitti, että lopettaminen on helpompaa silloin kun myöhemmin. Lopetinkin n. 13kk:n iässä kun nännit oli ihan hajalla ja hyvin tyttö uskoi kun sanoin, että tissit on rikki, ei voi ottaa. Toisen jälkeen palasin töihin kun tyttö oli tasan vuoden, enkä halunnut lopettaa imetystä silloin kun uskoin hänen tarvitsevan entistä enemmän läheisyyttä ja lohtua työpäivän jälkeen.(Isä kyllä hoiti kotona joten päiväkotirumbaa ei tarvinnut aloittaa:)) jatkoinkin sitten imetystä vähän yli kaksi vuotiaaksi. Lopetin koska olen taas kohta menossa töihin ja tuntui kyllä muutenkin vähän hassulta imettää niin isoa lasta :) Nyt lopettamisesta on n. kuukausi ja kuopus ottaa läheisyyden halimalla ja pusuttamalla ja lepäämällä nenäkkäin. Kun ennen yysi tissiä niin nyt pyytää lepäämään :) Pari kertaa on vähän surkeena todennut, että titti on loppu, ei oo tittiä..

Mutta siis neuvolassa ei painostettu lopettamaan missään tietyssä iässä ja täysimetyksestä totesivat, että kun kasvu on tasaista ei ollut mitään syytä antaa lisäruokaa ennen 6kk. Mitään allergioita ei ole kummallakaan ja sairastavat tosi harvoin:)

Vierailija
9/9 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tuntunut tuputukselta mihinkään suuntaan. Itse imetin molempia noin 1,5 vuoden ikään ja neuvolantäti otti asian aina lähinnä ilmoitusluontoisena asiana. Tai siis sopeutti neuvonsa meidän tilanteeseen. Olin tyytyväinen suhtautumiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme