Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Komennukselle Saksaan/Berliiniin - miten sairaanhoito, päivähoito/kerhot???

22.02.2009 |

Meille saattaa tulla mahdollisuus lähteä työkomennukselle Berliiniin 2- ja 4-vuotiaiden lasten kanssa. Kertokaahan kokemuksia Berliinistä lapsiperheen asuinpaikkana!

- Millä alueella kannattaisi asua? Tällä hetkellä mahdollinen asunto olisi lähellä Treptower Parkia.

- Miten tuollainen "peruspuistoilu" onnistuu, eli lapsillehan täytyisi järkätä päiville myös ohjelmaa... olen itse kotona vielä lasten kanssa ja varsinkin 4-vuotias on tottunut käymään kerhoissa ja puistoissa leikkimässä muiden lasten kanssa. Osapäiväkotipaikkaa tuskin voisin sieltä hakea vai? Käykö väki siellä leikkipuistoissa miten ja ovatko puistot turvallisia (tulee mieleen huumepiikit tms.)

- olisimme siellä ilmeisesti lähetettynä työntekijänä, eli kuuluisimme Suomen sosiaaliturvaan. Olemmeko oikeutettuja siellä sairaanhoitoon tai neuvolaan tms? Millainen terveydenhuoltosysteemi siellä on?

- Jos tulen raskaaksi siellä olomme aikana, voinko käydä siellä neuvolassa? Entä synnytys: saanko synnyttää Suomessa vai Saksassa?

Paljon kysymyksiä, olen kiitollinen, jos joku osaa kertoa edes jotain :)

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olisi paljonkin kerrottavaa, mutta en haluaisi näin yksityisestä asiasta kirjoittaa julkisesti. Uskallatko laittaa sähköpostiosoitteesi, jotta voisin laittaa meiliä?

Vierailija
2/2 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Loksu, toivottavasti vielä luet tätä, vastaus vähän viivästyi. Olisi tosi kiva kuulla vinkkejä ja kokemuksia!! Laita vaan mailia osoitteeseen kalaseljanka@luukku.com. Myös muut Berliinin kokeneet kertoiltaa vinkkejä! Erityisesti olisin kiinnostunut juuri tuon 4 v. neidin aktiviteeteistä, onko siellä jotain päiväkerhoja/kielikylpyjä ja milloin niihin ilmoittaudutaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla