Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa miten ihmeessä lestoilla on rahaa aina uusimpiin muotivaatteisiin ym.?

Vierailija
22.02.2009 |

Lestan tunnistaa aika helposti (naisen) viimeisen päälle muotivaatteet päällä, ei yliampuvia mutta todella kalliita merkkejä. Lapset puettu päästä varpaisiin myös hieman laadukkaisiimpiin vaatteisiin ja nököttävät varmasti viimeistä huutoa olevissa kärryissä, ainoa mikä pistää silmiin on harmaa hiirulaisen pää. Värjäämätön tukka ja ihan meikitön, siitä sen erottaa...

Mutta miten hitossa niillä riittää rahaa kaikkeen materiaan, kun alkavat nuorena perustamaan perheitään, ehkä opiskelevat vielä ja lapsiahan tulee yleensä pienin väliajoin???? Tukeeko yhteisö jotenkin, vai mitä ihmettä . Tuskin voivat kotoaankaan mahdottomia saada, kun paljon sisaruksia ja äiti tod.näk. ollut vasta kypsällä aikuisiällä kunnolla työelämässä mukana? Tätä olen aina ihmetellyt....

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen vain yhden perheen joilla on iso, uusi talo, hienot autot jne.

Heidän perheessään on vain kolme lasta ja isä on arkkitehti isossa yrityksessä..

Muut on aika taviksia..

Vierailija
2/14 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tainnut erehtyä henkilöistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lestojen miehet työssä, ne on kovia tekemään joko palkkatyötä tai työtä

oman yrityksensä piikkiin. Rahaa säästyy esim. muotivaatteisiin, kun sitä ei pala

alkoholiin ja kapakkikierroksiin. Työteliästä porukkaa koko sakki, ainakin he

keitä itse tunnen eli ei mitään luusereita.

Vierailija
4/14 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan kaikkien kohdalla tuo pitää paikkansa. Mutta ei niillä kulu rahat alkoholiin ja kapakkaan eikä kalliisiin meikkeihin.

Vierailija
5/14 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvanut paikkakunnalla, jossa oli kaksi lestadiolaisperhettä (tai voi olla, että oli enemmänkin, mutta nämä nyt kaikki tiesi, koska lapsia oli niin paljon). Ja ei siellä kyllä missään merkkivaatteissa kuljettu. Toinen perhe oli hyvinkin nuhjuisen ja likaisen oloista sakkia, toisessa perheessä taas lapsilla oli aina siistit ja puhtaat vaatteet päällä, mutta ei todellakaan mitään kalleinta merkkiä.

Ja en ymmärrä, mitä väliä sillä on, jos jollakulla on varaa lapsensa/itsensä pukea merkkivaatteisiin, oli sitten lesta tai ei?

En minä nyt ainakaan viitsi edes miettiä, miten naapurilla on varaa hankkia autonsa tai vaateensa... evvk

Vierailija
6/14 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin saavat paljon vaunuja ym vaatteita tuttaviltaan. Ei tarvi sitten itse ostaa mitään ja voi laittaa ne rahat johonkin laadukkaaseen

Vierailija
7/14 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä lestat kyllä tunnistaa juuri noista ap:n kuvailemista tuntomerkeistä. Joten ei ihan perätön huomio ole:)

Vierailija
8/14 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimeltä Wincapita!!! Ettekö lukenut, että ihan joukolla tuolla oulunseudulla näitä lestoja lähti mukaan.... no toivottavasti heidänkin rahallinen hyöty on jo takavarikoitu.

wincapitan mieshän oli kuin karismaattinen saarnaaja:-)

Vierailija
9/14 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän lestat ovat tunnetusti ahkeria ja tunnollisia työntekijöitä.

Vierailija
10/14 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siten on hyvä kusettaa epäuskoisia ja toisaalta eihän taivaasen pääse jos ei ole muodikas ja koti siisti.

Vierailija
11/14 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jopa "liikaa", sillä mikä sen turhempaa juuri voisi olla! Paitsi alko tai tupakka tms. tietenkin. Lapsilisät riittävät lasten ruokaan, yli ei jää yhtään, eli niillä ei kyllä autoja tai vaatteita maksella!

On myös paineita pukea lapset hyvin, sillä isoa lapsilaumaa katsellaan kieroon aika usein.

Yhteisöltä kukaan ei ainakaan mitään saa! Jokainen päättää itse, mihin rahansa laittaa. Minä en panosta rattaisiin ja vaatteisiin yhtään ylimääräistä, mutta harrastuksiin panostan.

Meilläpäin on aika paljon hyvätuloisia lestoja, jopa miljonäärejä. Epärehellisyydestä tai muiden hyväksikäytöstä en tiedä, uskovaisen omatunnon ei pitäisi sellaista sallia. Jospa ap tuntee ja tietää vain näitä hyvätuloisempia?

Minä en itsekään tunne/tunnista paikkakuntani kaikkia lestoja, joten ihmettelen kyllä jos "muut" tunnistavat näin hyvin ulkonäöltä.

Ja ihme on että jotkut jaksavat näillä asioilla päätään vaivata kerrasta toiseen!

Vierailija
12/14 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei sinunkaan tartte lestoja kytätä. Ne on rehellisiä ihmisiä, jotka anstaitsevat tulonsa ihan itse tekemällä töitä! Ei niitä lahko mitenkään avusta. Käykö kateeksi jos jollakulla heistä on merkkivaatteita??? Eiköhän ne ole ihan tavallisia ihmisiä niin kuin muutkin. Osalla merkkivaatteita, osalla tavallisia, suttuisempiakin varmaan on. Jokainen tyylillään, niin kuin muutkin. Jokaisen oma asia mihin rahansa laittaa!

Vierailija
13/14 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä syystä että ne kestää ja niitä voi kierrättää. En tosin koskaan osta niitä normaalihinnoilla vaan katselen joka alekorin mitä eteen tulee.

Tosin on meillä ihan hennes-lindex-kappahall vaatteitakin. sieltäkin klöytää kivoja ja hyviä vaatteita edullisesti. ei kai meidänkään tarvi lapsia ja itseämme ryysyihin pukea.

Sama pätee tuossa kierrättämisessä kun ostan jotakin käyttötavaraa. miks ihmeessä ostaisin halpisvaunun kun kestävät ehkä sen 2 lasta ja sitten sais taas olla ostamass uudet. Meillä on nyt neljännellä lapsella samat vaunut. mun mielestä järkevämpää.

Vierailija
14/14 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et miks jotku ei vielä tänä päivänäkään tajua jättää niitä rauhaan. Antais jo olla!!

Ihan ovat samanlaisia kuin muutkin ihmiset, uskon asioissa omat näkemykset ja sen kautta tekevät myös tiettyjä eri valintoja.

Muuten kyllä ihan kuin kuka tahansa "omilla avoilla" ajattelevia ihmisiä!

Itse henk.koht arvostan niitä suuresti!

Annetaan kaikkien kukkien kukkia :)

Ps. Ja tuohon kommenttiin, et kulkevat merkkivaatteissa -> kyllä sielläkin on ihmisiä laidasta laitaan, mut suurinosa kyllä pukeutuu siististi. Ja tosiaan pitkä penni säästyy kun ostaa merkkivaatteita kun niitä voi kierrättää! Ja iso säästöhän tulee kun ei tarvitse meikkejä yms.viihde juttuja ja menoja kustantaa!

Ja kyllä ne lapsilisät menee ihan siihen ruokaan ja lasten erilaisiin hankintoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi