Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4v. pissailee housuun, mitä tehdä?

Vierailija
22.02.2009 |

Tämä ei ole joka päiväistä, vaan tuntuu että menee kausittain. Nyt viikonloppuna on kolmesti luruttanu housuun.

Miten aikuisen pitäs suhtautua? Mitä sen kans tehdä?

Kyllähän tuon ikänen tunnistaa jo pissahädän, ja pitäisi sinne vessaan osata ajoissa mennä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pitäisi tutkia virtsatieinfektio ja sen jälkeen muut fyysiset sairaudet jotka voivat aiheuttaa tätä. Sitten selvittelisin psyykkiset syyt jotka voivat johtaa kyseiseen vaivaan.

Kun syy on löytynyt sitten voi ongelmaa auttaa. Pahuuttaan lapsi tuskin housuunsa pissaa. Jos vaiva on jatkunut jo jonkin aikaa niin lääkäriin ehtii varmaan huomenna. Jos olis ihan tuore vaiva niin veisin tänään päivystykseen.

Vierailija
2/6 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä silkka vahinko, eli lapsi ei malta kesken leikkien lähteä ajoissa vessaan? 4-vuotiaille saa kyllä sattua vahinkoja.

Valitteleeko kirvelyä pissatessa, onko vatsakipua, kuumetta tai muita oireita? VTI voi toki olla syy, mutta se aiheuttanee lähinnä sitä tiheää vessassa ramppaamista ja em. oireita myös. En nyt heti lähtisi lääkäriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luulen että kyseessä on enimmäkseen vahinko, ei malta mennä vessaan. Yleensä silloin eniten pissaa, kun on muita ihmisiä kylässä.

Tuohon aikuisen suhtautumiseen tarvisinkin eniten niitä neuvoja.

ap

Vierailija
4/6 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutaa ja komentaa ja hankkia lapselle traumoja asian suhteen vai sanoa että hups tais sattua vahinko, muista seuraavan kerran mennä vessaan.

Mä veisin kyllä lääkäriin koska se että jo kuivaksi oppinut lapsi alkaa kastella uudestaan voi olla merkki erilaisista hoitoa vaativista sairauksista.

Jos lapsi todetaan terveeksi niin sitten vaan pieniä sieviä muistuksia et oliskos vessahätä...

Älä missään tapauksessa nosta asiasta pahaa meteliä, vahinko todennäköisesti harmittaa tyttöäkin, eikä se huutamalla kuin korkeintaan pahenee.

Vierailija
5/6 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaa ei ole syntynyt taloon.

Kyllä mä tajuan, että huutaminen jne. ei ole hyväksi. Nuo asiat on kuitenkin niin herkkiä.

Muistutellaan lasta kyllä, ja kun vahinko tulee niin yleensä minä sanon että eihän sille mitään voi, mutta kyllähän sinne vessaan vois koettaa mennä ajoissa.

Jotenkin vaan tuntuu että välillä väsyttää tuo koko touhu. Olen joskus pahastikin sanonut, mutta kyllä sen jälkeen sitten pyytänyt anteeksi ja selittänyt miksi hermostuin.

Kyllähän mä voisin huomenna terveysasemalle soittaa, että pitäskö lasta jossain testeissä käyttää.

ap

Vierailija
6/6 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pissaako joka päivä useammankin kerran?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi