kuinka paljon kahvia joitte raskaana?
Kommentit (17)
Minä oon kaikissa raskauksissa juonut 2-5isoa kuppia /pvä.
ennen raskautta kuppeja meni kymmennekin.
Itse juon espressoa 0-2 kuppia päivässä.
Itse juon kaksi pienehköä mukillista ja se on varmaan liikaa. Kahvi vaan maistuu hyvälle ja saa päivän käyntiin.
Sitten joskus ehkä rv 25+ aloitin kahvinjuomisen uudestaan. Närästyksen vuoksi en juo paljonkaan kahvia, mukillisen päivässä suurinpiirtein jos juon (mun muki = 1/3-1/2 kuppia kahvia, loput maitoa), tai sitten saatan juoda (korkeintaan) 2 energiajuomaa.
juonut yhdessäkään raskaudessa yhtään . Syy se, että en juo kyllä muutenkaan kahvia. Se on pellejen hommaa.
2 raskautta takana ja samaten join kahvia kuin ennenkin. Eli siis ainakin 8-10 MUKIA päivässä. Eipä näyttäny haittaa olevan.
Ekassa raskaudessa en voinut sietää kahvin tuoksuakaan, enkä siis juonut, toisessa join ihan normaalisti, mikä oli n. 2 kuppia/pvä.
en juonut yhtään (olin vähän ylineuroottinen). Toisen kanssa join 1-2 kuppia päivässä. Johtuukohan sitten kahvista, mutta kuopus on luonteeltaan paljon vilkkaampi ja kärsimättömämpi kuin esikoinen.. No ei kai, en todella usko sillä olevan mitään tekemistä asian kanssa :).
Aamukahvi oli ihan pakko saada ja usein join myös iltapäiväkaffeet töissä.
Mä join sen suosituksen mukaisen maksimin eli 3 kuppia.
join monta kuppia, eikä ongelmaa. En ole koskaan jaksanut noita ravintovouhotuksia..jos kahvista jotain ongelmaa sitten tietysti kannattaa olla juomatta
Molemmat lapset terveet ja normaalit muutenkin.
Ap, ei nyt varmaankaan kannata ryhtyä hysteeriseksi. Ajattelepa nyt, Suomessa on aina juotu paljon kahvia ja lapsia on tehty vuosisatoja.
Se on just tämä, että kun tutkitaan liikaa, saadaan ties, mitä riskitekijöitä esille. Ja toisekseen eri riskitekijöiden yhteisvaikutusta (interaktiota) on hyvin vaikea saada esille "ihmistutkimuksissa".
liittyy siihen ettei ala synnyttämään liian aikaisin, ei muuten haittaa ja sitä pitää silloinkin vetää ihan hirvee määrä. Itse olen juonut n 0.5 litraa/päivä eli 2 mukillista, välillä enemmän. Nyt rv 34 ja vauva paino jo 3 kg ja ei merkkejä että lähtis syntymään ajoissa.
En tiedä onko liikaa, mutta mulla ei ainakaan aamu lähtenyt käyntiin ilman kahvia. Ei edes raskaana ollessa :) Alle kolme kuppia on ilmeisesti ok...