neuvolan terkka sanoi ettei mun kannata lukea näitä palstoja:D
täällä usein tosiaan ihmiset ajattelevat vain pahinta "joo,selvät raskausmyrkytyksen oireet jne jne." aina siis kun täällä huolensa esittää tai kysyy jotain niin kaikki mammat heti vouhottaa että esim.nyt sulla varmasti kohdun suu pehmentyny ku on supistellu,siis aina ajattelette vain oahinta ja aina neuvotaan päätäpahkaa tyyliin ambulanssi soittamaan tai äippäpolille menemään:D neuvolassa olen monet kerrat panikoinut että onkohan mulla nyt jotain ku luin sellasta ja sellasta et yhellä oli ollu jne. neuvolasta sano että elä lue niitä juttuja:D
Kommentit (7)
selvää että täällä on ties mitä pöllöpäitä kirjottelemassa(minäkin). Eikai kukaan tosissaan täällä kysy neuvoja ja apua terveyteensä tai lapseensa koskien??
En yhtään ihmettele että terkkasi on noin kommentoinut =)
Mä en edes kehtaisi omalle neuvolaterkalle kertoa että täällä lueskelen ja kirjottelen joskus... Sen verran huuhaa palsta kuitenkin on kyseessä =D
jos tulet näiden lukemisesta luulosairaaksi.
olla av-suodatin päällä ku näitä lukee. Onneks ite opin sen jo ennen raskausaikaa, joten sillonki pystyin näitä palstoja lukemaan.
Meillä oli perätilavauva ja Kättärillä sanoivat että hyvin voi alakautta silti synnyttää (kyseessä ensisynnytys) lantio kuvattiin ja yritettin kääntää, ei onnistunut. Lantion mittojen perusteella sitten tämä Kättärin hklökunta suositteli alatiesynnytystä. Vaistosimme kuitenkin, että jotain on pielessä ja vaihdoimme synnytyspaikan Naistenklinikkaan (Kätilöopistolla valittelivat, että täällä on niin vähän lääkäreitä). Lopulta Naistenklinikalle mentyämme saimme tietää ultrasta että vauva on tulossa jalat edellä ja pikapikaa. Ei siinä auttanut kuin kiireellinen sektio (lapsivedet olivat menneet jo aikaisemmin) ja vauva syntyi sektion ansiosta terveenä. Jos olisin uskonut Kättärin lääkäreitä, lapseni olisi todennäköisesti vammautunut alatiesynnytyksessä Kättärillä. Juuri joki lastenlääkäri sanoi tällä palstalla, että perätila-alatiesynnytyksekset pitäisi kieltää ensisynnyttäjiltä jollain lailla, koska aiheuttavat niin paljon vammautumisia. Kiitos tälle palstalle, jos seuraava lapsemme on perätilassa, vaadimme heti sektiota.
Meillä oli perätilavauva ja Kättärillä sanoivat että hyvin voi alakautta silti synnyttää (kyseessä ensisynnytys) lantio kuvattiin ja yritettin kääntää, ei onnistunut.
Läski juopolta vaikuttava mieslääkäri kyseessä. Ei onnistunut.
Ennen oli elämä erilaista. Sitä ei tiennyt muuta, kuin mitä lääkäri sanoi. Näissä on tietysti paljon hyvääkin, mutta epäilemättä myös huonoa.