pettynyt ja surullinen
olo, tultiin juuri miehen kanssa gynenpolilta. Ja nyt on niin tyhjä olo, ainut vaihtoehto meillä saada lapsi on koeputkihedelmöitys. minulla on edellisetä liitosta yksi lapsi. Nyt kun tutkittiin niin munasarjat ja johtimet ihan tukossa/kiinnikeitä täynnä =( =(
Lähete meillä siis hyksiin, kokemuksia kaipaan..oletko joutunut pitkään jonottamaan, mitä nämä hoidot sisältää?tärppäsikö? on varmaan kallista mutta kuinka? kannattaisiko hakeutua suoraan yksityiselle vai olla jonossa hyksiin?
Kiitos jo etukäteen jos jaksat kertoa kokemuksistasi!!
Kommentit (14)
luomusti.
Veljen perheelle tärppäs ekasta, niinkuin kaikille muillekin tuntemilleni tuon hoidon läpikäyneille, tsemppiä!
t: joku joka joutuu kohta keskeyttämään oman raskautensa =(
Mä en edes harkinnut muita, siis en edes tiennyt että muita on olemassa. 4.llä kerralla tärppäs, aikaa meni 1,5 vuotta ennen kuin tulin raskaaksi ja terve poika nukkuu tossa 2 metrin päässä. Löysin aivan ihanan lääkärin Väestöliitosta ja olen oikein tyytyväinen kaikkeen. Ainoa nipottamisen aihetta oli lääkärit olivat 100 % aina myöhässä, oli aamun eka tai päivän vika aika, aina myöhässä ja ikinä eivät pyytäneet sitä anteeksi. Moukkamainen tapa.
Mutta muuten palvelu oli loistavaa, oma lääkäri oikein miellyttävä ja kun aika kuluu, menen sinne uudestaan.
Laskuja tuli, ainakin 10 tuhatta meni, mutta kyllä poika on joka euron arvoinen.
Tsemmpiä !
Laskuja tuli, ainakin 10 tuhatta meni, mutta kyllä poika on joka euron arvoinen.
Tsemmpiä !
[/quote]
Kyllä täälläkin on lasta toivottu, odotettu ja yritetty niin kauan että on kyllä joka euron arvoinen!!
Mie oon kyl ihan "sakasin" tästä asiasta, kun olihan tuo kova paikka ettei muuten voi yhteistä lasta saada mutta toisen kautta helpotus saada tieto mikä on ja miten edetään eikä tarvi joka kuukausi odottaa, jännittää ja pettyä!
Nyt vain odotetaan ja jännitetään hoitoihin pääsyä ja toivotaan sen onnistumista!!
En ole nyt pariin päivään pystynyt muuta ajattelemaan kuin noita hoitoja ja hakemaan niistä tietoja.. huoh, tulisi nyt maanantai niin pääsis varaamaan sitä
aikaa...
Mietinkin eilen että soititko jo klinikalle (olen siis se kaiketi kakkonen joka antoi vertailua julkinen vs Felicitas ja sitten kerroin vielä lisätietoja). :)
Aivan ehdottomasti voitte varata mille tahansa lääkärille ajan. Voi tietenkin olla että näin talvilomakaudella joku lääkäri on juuri talvilomalla tms. joten sen vuoksi saattaa mennä vähän pidemmälle hänen aikansa.
Oliko se siis nyt niin että teillä on julkisella jo tullut tuomio että vain IVF auttaa? Jos on näin niin en usko että joudutte enää kuukautiskierron kartoitukseen Felicitaksella. Siinähän "vaan" tsekattaisiin ovuloitko, mikä on kohdun limakalvon tilanne ja minkälaiset keltarauhashormoniarvosi ovat eli selvitettäisiin löytyykö näistä vikaa ja jos löytyy niin riittäisikö joku lääkehoito IVF:n sijaan. Lisätietoa kierron kartoituksesta saat täältä: http://www.ivf.fi/suomi/tietopankki/Potilasohjeet/Kuukautiskierronkarto…
Sen sijaan jos ajatellaan IVF:ään siirtymistä ja mahdollisimman nopeaa etenemistä niin kannattaa mennä hyvissä ajoin ennen kp21 ensikäynnille. Nimittäin IVF hoitona lähes aina aloitetaan sumutteilla jotka aloitetaan kp21-23. Niillä saadaan oma hormonitoiminta pysäytettyä. Eli jos menette ensikäynnille vaikka kp25 niin joudutte odottelemaan pakosti seuraavan kierron kp21-23 että pääsette aloittamaan hoidot. Jos taas menette käynnille vaikka kp17 niin pääsette aloittamaan jo siitä kierrosta (elleivät halua jostain syystä tehdä lisätutkimuksia).
Tsemppiä!
Minulla ei ole Lappeenrannan Felicitaksesta omakohtaista kokemusta kun itse kävin Helsingin toimipisteessä mutta... Ihan vaan nopeasti lääkäreiden esittelyitä katsellessani tulin tulokseen että itse valitsisin ensisijaisesti varmaan nämä lääärit: Katariina Roslund tai Johanna Sirenne-Raivio. Koskimies olisi tietenkin jättipotti kokemuksensa perusteella (joskin juuri sellainen enemmän professorimainen pohtija eikä ehkä jämpti "kyllä me sinut raskaaksi nyt hoidetaan älä huolehdi" tyyppinen lääkäri) mutta en usko että hän ottaa vastaan Lappeenrannassa vaan tosiaan on enemmän konsultoiva lääkäri.
Kiva kun pääsit vielä vastaamaan!!
Joo, meillä on tehty tutkimukset jo julkisella ja vain IVF auttaa.
Juuri tuota mietin että millä kiertopäivällä, tai siis lopussa vai alussa :)
Tällähetkellä olen niin malttamaton että haluaisin päästä sinne pian ja aloittamaan hoidot :)
Toivoen että meillä ensivuonna oma nyytti jo sylissä=)
T:AP
Minut tavoittaa sähköpostilla osoitteesta pikkuinenmyy ät hotmail piste com jos haluat esim. kysellä vielä lisää hoitojen edetessä yms etkä halua tällä palstalla niitä kysyä. :)
Itselläni on vain kokemuksia yksityiseltä puolelta - sen sijaan hyvä ystäväni on käynyt juuri Naikkarilla julkisella puolella lapsettomuushoidoissa.
Ystävälläni edettiin tässä aikataulussa.
Lokakuussa 2007 kävivät ekaa kertaa NKL:n lapsettomuuspolilla
Marraskuussa 2007 aloitettiin tutkimukset
Helmikuussa 2008 saivat tutkimustulokset ja päätettiin että IVF on se oikea vaihtoehto (oletteko te siis tässä vaiheessa?)
Toukokuussa 2008 saivat kutsun "hoitosuunnittelukerralle" joka oli siis toukokuussa
Elokuussa 2008 aloittivat hoidot
Eka hoito ei auttanut ja ovat nyt juuri tähän kiertoon tekemässä pakastetun alkion siirron. Käsittääkseni hinta julkisella puolella on poliklinikkamaksu per käyntikerta + lääkkeet n. 650e (ensin pitää maksaa lähes 1000e mutta Kelalta saa takaisin niin että loppujan lopuksi menee rahaa 650e).
Minulla taas aikataulu yksityisellä oli:
Maaliskuussa 2006 ensimmäiselle käyntikerralle josta aloitettiin kierron kartoitus, miehen siittiöiden tutkiminen jne
Huhtikuussa 2006 saimme tulokset ja päädyttiin IVF:ään
Toukokuussa 2006 tehtiin eka IVF (ei tulosta)
Elokussa 2006 tehtiin pakastetun alkion siirto josta plussa ja terve lapsi :)
Hintaa suolaiset (kelan korvauksen jälkeen) 1700e (IVF:stä) ja samat lääkekulut kuin ystävällänikin eli 650e. Alkututkimukset maksoivat noin 300e.
Eli nopeaahan tuo yksityisellä käynti on mutta kallista. Toisaalta arvostin myös itse sitä että meillä oli joka kerran kun klinikalla kävimme sama lääkäri. Julkisellahan mennään sille joka sinä päivänä on vuorossa. Lisäksi saimme valita hyvin omat aikataulumme - ei ollut mitään klinikan sanelemaa "te olette vuorossa silloin ja silloin". Klinikallamme oli kesätauko heinäkuussa ja siksi pakastetun alkion siirto meni elokuulle.
Itse kyllä valitsisin uudelleenkin tuon yksityispuolen.
juuri tätä kaipasinkin, jonkun näköistä "hintavertailua".
Juuri mieheni kanssa selaamme noita yksityisiä klinikoita ja taidamme kyllä sinne suuntaan kallistua!
Tarviikohan yksityisellä tehdä nuo samat "alkukartoitus" jutut uudestaan kun ne tehty jo. (verikokeet, siittiöiden tutkiminen yms) vai voidaanko pyytää ne tulokset ja ottaa mukaan yksityiselle?
juuri tätä kaipasinkin, jonkun näköistä "hintavertailua".
Juuri mieheni kanssa selaamme noita yksityisiä klinikoita ja taidamme kyllä sinne suuntaan kallistua!
Tarviikohan yksityisellä tehdä nuo samat "alkukartoitus" jutut uudestaan kun ne tehty jo. (verikokeet, siittiöiden tutkiminen yms) vai voidaanko pyytää ne tulokset ja ottaa mukaan yksityiselle?
Olin aika kauan linjoilta pois...Toivottavasti saat vielä vastaukseni.
Yksityisellä ei missään nimessä tarvitse tehdä uudelleen alkukartoituksia jos ne on tehty julkisella puolella. :) Ainoa minkä luultavasti tekevät on infektioverikoepaketti (joka tehdään kaikille ennen IVF:n aloitusta) ja se on n. 75e per nuppi.
Oletteko pk-seudulta? Itse voin lämpimästi suositella Felicitasta. On kyllä se kallein mutta mielestäni palvelukin mielettömän hyvä ja siellä tunsi olevansa arvostettu asiakas, ei nimetön potilas. Ihan epärelevantti esimerkki (hoitojen onnistumisen kannalta) mutta kuitenkin:
Väestöliitolla (jossa toinen tuttavani teki hoidon) kun tehdään IVF:n punktio (eli munasolukeräys) niin kaverilleni oli sanottu että hänen pitää ottaa omat eväät mukaan (ennen punktiota pitää olla syömättä 10 tuntia) jotka saa syödä punktion jälkeen. Väestöliitolta saa kahvia.
Felicitaksessa kun tehdään IVF:n punktio niin saat automaattisesti punktion jälkeen kahvia ja/tai teetä, mehua, jogurttia, suolakeksejä ja juustolevitettä, makeita keksejä ja suklaata.
juuri tuota felicitasta meinasimmekin=)
mukava kuulla että sieltä hyviä kokemuksia, taidan jo heti huomenna sinne soitella!
kiitos paljon kun vastailit kysymyksiini=) =)
Sieltä saa aika nopeasti ajankin. Siellä on kovasti erilaisia lääkäreitä (kaikki hyviä). Jotkut enemmän professorityylisiä, jotkut hyvin empaattisia ja jotkut kovin asiapitoisia. Jos haluat näistä tietoja niin kysele. :)
Mikäli yhtään lohduttaa, niin olet kuitenkin miehesi kanssa kahdestaan tuossa tilanteessa ja voitte tukea toisianne.
Muutama tuttavani on turvautunut keinotekoiseen raskaudenalullepanoon, koska eivät olleet halukkaita parisuhteeseen kenenkään miehen kanssa. Heillä oli vaikeaa.
tänään en kerinnyt sinne soittaa joten heti maanantai aamuna täytyy soitella..Lappeenranta taitaa meille lähin olla.
Voikohan sieltä varata aikaa jollekin tietylle lääkärille? osaatko suositella?ensikertalaisia kun olemme niin olisi kiva että lääkäri jaksaisi kuunnella ja vastailla ehkä tyhmiinkin kysymyksiin.. :)
Onkohan ajankohdalla väliä (kuukautiskierron suhteen) että mille päivälle aikaa toivoo, vai onko eka käynti hoidon suunnittelua yms??
kauheasti kysymyksiä... =) kiva jos jaksat vielä vastailla=)