Onko kolmio 83neliötä liian ahdas neljälle?
Kommentit (11)
Hyviä säilytysratkaisuja ja tavaran karsimista.
Silti hiukan arveluttaa.
Olisi monta hyvää puolta neliöiden sijaan.
minä ja kolme lasta 57 neliöö kaksio...
Ahdasta on siinä mielessä, että on vaan yks makkari, toinen että olen minä missä huoneessa vaan niin muksut on siinä alle metrin päässä.
Eli tässä tuottaa päänvaivaa lähinnä vessa/pesuhuone/saunayhdistelmän (pieni)koko ja makkarin ahtaus. Muuten en pois vaihtais, olosuhteiden vuoksi tän otin mutta parempaa en ois voinu löytää sijainniltaan.
Tästä kulmasta ei siis vaikuta ahtaalta.
Vähintään 25 neliötä per asukas eli vähintään 100-neliöinen pitäisi olla.
4 henkeä vakkaristi, joka toinen vkl 7 hlö (5 lasta) , ei ovia, ja ollaan mahduttu :)
Meitä on 2lasta ja 2aikuista 59neliön kolmiossa. Niin ja 2kissaa ja ahtaalta tuntuu. Minä olisin erittäin tyytyväinen noihin neliö määriin...
meillä on kolmio 56 neliöö (yhtiöjärjestyksen mukaan, totuus ehkä hiukan yli 60 neliöö), 2 aikuista ja 2 lasta. tykätään asunnosta ja mahdutaan, mutta aika tarkkana saa olla.
huonekalut ollaan paljolti jouduttu uusimaan pienien huoneiden ehdoilla, esim. vanhemmille 140cm runkopatjasänky, lapsille kerrossänky jne.
Meitä on 3 tuon kokoisessa kolmiossa ja ainakin meidän kämpässä on hukkaneilöitä ihan riittämiin.
Ei ole. Meillä on 79 m2 ja meitä on neljä. Ainut syy miksi on ahdasta on se, että meillä on useammat rattaat täällä pyörimässä, mut kunhan niistä päästään eroon, niin ei ole ahdasta todellakaan.
Siinä tapauksessa, että tuo 83m2 on rivitalossa, jossa on kaksi kerrosta, suuri eteinen, sauna ja kylpyhuone jne, niin sitten voi olla todellakin ahdasta. Tiedän, että meidän perhe ei esim. millään mahtuisi vanhempieni 75m2 kerrostalokolmioonkaan, koska pohja on niin hassu (pienempään makuuhuoneeseen ei mahdu edes parivuode), mut meillä on niin isot makuuhuoneet, että tänne mahdutaan vaikka miten monella eri tavalla neljästään. Kannattaa siis tarkastella pohjaa ja paljonko neliöistä on oikeasti asumiskelpoisia. Kerran katselin 86m2 paritalonpuolikasta, jossa asumiskäytössä oli lähes 20m2 vähemmän neliöitä kuin meillä, kun oli erillinen wc ja suuri kylppäri ja sauna ja lisäksi portaat, jotka vei varmaan 8m2 jne.
Niin ja mainittakoon, että meidän kakkosasunto on yksiö ja sinne mahdutaan oikein hyvin, sielläkin on ihan kaikki tarpeellinen, jopa sukset ja luistimet yms. kaikille. Eli jos vaan hyvin järkkää eikä halua hirveästi esim. kirjoja yms. tavaroita ympärilleen, niin tosi hyvin pärjää tosi pienissäkin tiloissa.
Vaatii järjestelyjä, turhien tavaroiden karsimista ja sopua. Hyviä säilytyssysteemejä.