G: imettääkö kukaan vielä 11kk:sta?
kun tuntuu, että kaikki ihmettelee kun minä imetän tuon ikäistä!!!
Kommentit (26)
Itse liikun ehkä hieman erilaisissa äiti-piireissä, mutta mun tuttavaäitien parissa on ihan tavallista että imetetään ainakin siihen vuoden ikään saakka (4-6 kuukauden täysimetys).
Itse imetin kahta nuorimmaista kumpaakin noin 1v3kk vanhoiksi, kolmosta n. 10-kuiseksi. Kahden ekan lapsen imetys kaatui neljän kuukauden iässä, olisi varmaan jatkunut jos olisin saanut kunnollista imetysneuvontaa.
Mun mielestä on ihan luonnollista imettää ainakin tuohon noin vuoden ikään jolloin saa siirtyä pikkuhiljaa tavalliseen lehmänmaitoon. Korvikkeita en olisi halunnut kenellekään ostella.
nyt 1,5 vuotias. Luulen kyllä, että lapsi on lopettelemassa ihan tässä kuukauden sisällä. Esikoista imetin 1v 3kk.
Minä imetin n. 11 kuukauden ikäiseksi, ja suunnilleen siihen ovat tuttunikin imettäneet. Anna mennä vaan.
Nyt kolmas lapsi on kohta 1 v 5 kk, ja imetän edelleen. Tosin
yöimetykset olen lopettanut pari kuukautta aiemmin.
Kaksi edellistäkin olen imettänyt kunnes ovat itse lopettaneet eli 12kk ja 1v2kk asti. Anna mennä vaan äläkä välitä niistä muista!
Kuopus täytti just vuoden, ja edelleen rinnalla monta kertaa päivässä sekä 1-3 krt yöllä. Ei vaan ole jaksanut lopettaa edes yösyöttöjä... Päivällä saa mun puolesta jatkaa niin kauan kun maittaa. Syö hyvin muuta ruokaa, juo nokkiksesta vettä ja maitoa tai piimää ruualla. 1-vuotisneuvolassa 74 cm ja 9,3 kg.
Isojen lasten imettäminen on turha tapa!
mutta toiveissa olisi ainakin siihen vuoden ikään jatkaa imettämistä..riippuuko imetyksienne kestot jotenkin niistä "äitipiireistänne"?Mä olen ainakin aina noudattanut ajattelutapaa "niin kauan imetystä kun se sekä lapsesta, että äidistä tuntuu hyvälle"..enkä liiku "äitipiireissä",ystäviä toki on,joillain lapsia,joillain ei.
1 v 7 kk iässä kun palasin takaisin töihin. Oli neljästä lapsesta ainoa jonka kanssa imetys onnistui, joten ajattelin että imetän niin kauan kunnes lapsi itse vierottaa itsensä.
kuopus on nyt 8,5kk ja tuntuu vieroittavan itse itseään... ei siis huoli rintaa kuin illalla umpiväsyneenä tai joskus yöllä itkuun lohdukkeeksi... Voi olla, että tän kakkosen kanssa loppuu ennen vuoden ikää siis ihan olosuhteiden pakosta, eli lapsen omasta päätöksestä, kun pakottaakaan ei voi... :-)
kuuluu ihan virallisten suositustenkin mukaan imettää.
Ja ihmettelijöille voit sanoa, että juoko neki kahvinkorviketta jos kerta oikeetaki ois saatavilla!! Korvike on sanansaki mukaisesti korvike sille oikealle eväälle. Ite oon sen takia lopettanut imetyksen vuoden iässä kun on voinu lehmänmaitoa antaa enkä ole nähny enää sen jälkeen tarpeelliseksi antaa rintamaitoa.
Ja imetän joko niin kauna kuin poju tahtoo tai korkeintaan 2,5 vuotiaaksi kuten esikoistanikin.Imetys on jokaisen oma asia. Ihmettelijät ovat sismmässään vain kateellisia taiheillä on omia traumoja pieleen menneestä imetyksestä.
12-13kk eli noin vuoden. Halusin imettää sen verran kunnes lapsi saa alkaa juoda tavallista maitoa. Sen jälkeen en enään halunnut jatkaa koska en nähnyt siihen enään mitään tarvetta. Kyllä Minulle mieheni sisko sanoi että yäk kun imetän vuoden ikäistä. Hänelle sanoin että alan kohta vierottamaan ja että lapsi tarviaa vuoden ikään asti joko korviketta tai äidinmaitoa. Ja että korviketta en todellakaan enään ala antamaan kun kohta täytyy opettaa ihan tavalliseen maitoon. Ei siinä ole mitään outoa että imettää 11kk ikäistä vauvaa.Sen sijaan ihmettelen hieman näitä ketkä imettää paljon yli vuoden. Silti en sano heille pahasti vaan ajattelen että se on jokaisen oma asia. Ja jos jaksaa imettää niin mikäs siinä.
Imetin meidän ainokaista siihen asti kun hän vuoden ja kolmen kk: n iässä itse lopetti. Minä olisin voinut vielä jatkaa, mutta kun ei poika enää halunnut.
En ymmärrä mitä ihmettelevät. Onko sitten järkevämpää raahata korviketta kaupasta? Imetin esikoista 1,5 vuotta, koska vieroitus oli pojalle niin vaikeaa. Nyt toinen lapsi on 8 kuukautta ja ajattelin imettää reilun vuoden ikään.
Yhden kohdalla imetys loppui jo 3-4kk ikäisenä allergian takia.
Omissa mammaporukoissa kaikki, jotka nyt ylipäätään ovat imettäneet, vielä imettävät. Kyllähän monet imettävät sinne 1.5-2-vuotiaiksi.
Itse ajattelin lopetella imetystä tuossa 13-14 kk korvilla. Meillä on sellainen tilanne, että lapsia ei tule kuin koeputkihedelöityksellä ja niitä ei voi tehdä kun vielä imettää.