Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi on niin saatanan paska maa...!

Vierailija
16.02.2009 |

Just, eikö? Ottaa niin päähän nämä ulkomaiden ihannoijat, jotka joka ketjussa kitisee, miten huonosti Suomessa asiat ovat. Täältä saa ihan vapaasti lähteä, ja tuskin teitä kukaan jää kaipaamaan.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

* Vilkuttaa USA:sta *

Vierailija
2/26 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vilkuttelen englannista ap.lle ;)

sääli että jotkut ei osaa nauttia elämästä ja katsoa omaa napaansa pidemmälle tai ymmärtää muita tapoja elää kuin oma umpionsa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän säälin ap:ta.

Hejssan täältä lahden toiselta puolelta!

Vierailija
4/26 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän oikeastaan tajuaa vain asumalla välillä muuallakin kuin Suomessa.

Vierailija
5/26 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tää avaus vahvistaa vaan sitä, että miks niin on=)

Nimimerkillä muuttolaatikoita pakkaan

Vierailija
6/26 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän oikeastaan tajuaa vain asumalla välillä muuallakin kuin Suomessa.

Jokaisessa maassa on omat huonot puolensa, mutta ap ja kaltaisensa eivät kestä, jos Suomesta mainitsee mitä tahansa huonoa. Tällä on ilmasto, josta en todellakaan pidä, ja saatanpa sen takia jopa muuttaakin ulkomaille; riittävän suuri syy se minulle olisi poismuuttoon, varsinkin, kun mieheni on Etelä-Euroopasta ja muutto hänen kotimaahansa on muutenkin harkinnassa.

Voi kun oliskin tosi yksinkertaista muuttaa pois Suomesta - niin kuin se sinkkuaikoina oli - nyt täytyy ajatella lapsia, heidän kouluaan ja kielitaitoaan, sukulaissuhteita ja taloudellisia mahdollisuuksia, jne.

Vierailija
7/26 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juntturat, jotka eivät ole koskaan Suomen rajojen ulkopuolella asuneet ja ottavat verisesti itseensä kaiken maata koskevan kritiikin. Suomessa on omat hyvät ja huonot(kin) puolensa. Yksi myytti on terveydenhuolto. Se on niin p:stä Suomessa nykyään, ehkä ennen olikin toisin. Kävisit ap joskus vilkaisemassa muiden systeemejä niin ehkä se Suomikin siitä joskus pääsisi kehittymään :-D haha

Kootimaaanii ooompi Suomi....

Vilkutuksia keskeltä Eurooppa!

Vierailija
8/26 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ko ihmiset on ihan p****stä. Niin kylmiä ihmisiä maa pullollaan. Vaikka suomalainen olen en edelleenkään ymmärrä miten täällä saa ystäviä. Suurin osa ystävistäni onkin muualta kuin Suomesta.

Vierailija
9/26 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaina tullaan taas sinne pohjolaan lomalle, kulttuurishokkia odotellessa..

Vierailija
10/26 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kotimaa on monille niin pyhä asia? Mistä se johtuu?

Vierailija
11/26 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

umpiossa kasvetaan ahdasmieliseksi ja suvaitsemattomaksi,

ja sitten arvoiksi jää vain koti, uskonto ja isänmaa.

ihan kivat arvot sinänsä, paitsi siinä vaiheessa kun ne menee fanaattisuudeksi ja totalitarismiksi joilla ei ole mitään tekemistä realismin kanssa...

Miksi Suomea ei saa arvostella?

Miksi kotimaa on monille niin pyhä asia? Mistä se johtuu?

Vierailija
12/26 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

risti, hakaristi, hautausmaa.

Vierailija
13/26 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nothing to add.

Vierailija
14/26 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sillä tavalla kyllä toiveikas, että nuorella polvella on asenteet avoimemmat ja heitä ei maailma pelota. On ollut kiva katsoa noita omiakin nuoria, kuinka heille on kertynyt ystäviä ympäri maailmaa. Tutustumalla oppii ymmärtämään.

Vierailija
15/26 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä turhan vihainen aloitus ap:lla, mutta kummasti tulee heti vastaväitteitä ulkomailta. Vai saako arvostella vasta kun on lähtenyt?

Onhan tällä kuitenkin asiat hyvin suurimmalla osalla ihmisistä. Omat ongelmatkin on pitkälti itse aiheutettuja...

Vierailija
16/26 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eipa tosiaan tarvitse lisata tohon ap:n viestiin mitaan, tarpeeksi kerroit itsestasi!

*Vilkutuksia Suomeen!*

Vierailija
17/26 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai Suomea saa arvostella ja onhan täällä paljon vinksallaan, sitten toisaalta taas paljon hyvääkin. Muutenkin ihmisille on eri asiat tärkeitä ja niinpä jotkut viihtyy Suomessa ja jotkut ei. Se on ihan normaalia.

Se, mikä mua käy joskus ärsyttämään on ne ihmiset, joilla ei tunnu olevan parempaa tekemistä kuin metelöidä siitä, miten hirveä paikka Suomi on asua ja ihmiset siellä tyhmiä juntteja ja kaikki huonosti, ja sitten perään että terkkuja täältä maasta X, kyllä täällä on niin kivaa ja mä olen nyt suuri maailmaa kiertänyt kosmopoliitti ja puhun ihan englantia nykyään.

Siis onhan se ihan hirveän hienoa, jos on löytänyt itselleen paikan, jossa viihtyy. Sitä mä en kuitenkaan edelleenkään ymmärrä, minkä takia monilla tuntuu olevan kova tarve mesota joka paikassa, miten Suomi on kaikin tavoin paska paikka ja maa X sen sijaan paratiisi maan päällä. Tietysti myös jokainen suomalainen on automaattisesti hirvee juntti ja ulkomailla asuvat fiksuja ja tyylikkäitä.. Asuin itse vähän aikaa Britanniassa ja kävi korpeamaan joskus siellä asuvien suomalaisten möyhkääminen netissä. Ihan kuin se, että on kuluttanut jotain Lontoon katuja muutaman vuoden tai kuukauden nostaisi ihmisen kaikkien muiden yläpuolelle.

Vierailija
18/26 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai Suomea saa arvostella ja onhan täällä paljon vinksallaan, sitten toisaalta taas paljon hyvääkin. Muutenkin ihmisille on eri asiat tärkeitä ja niinpä jotkut viihtyy Suomessa ja jotkut ei. Se on ihan normaalia.

Se, mikä mua käy joskus ärsyttämään on ne ihmiset, joilla ei tunnu olevan parempaa tekemistä kuin metelöidä siitä, miten hirveä paikka Suomi on asua ja ihmiset siellä tyhmiä juntteja ja kaikki huonosti, ja sitten perään että terkkuja täältä maasta X, kyllä täällä on niin kivaa ja mä olen nyt suuri maailmaa kiertänyt kosmopoliitti ja puhun ihan englantia nykyään.

Siis onhan se ihan hirveän hienoa, jos on löytänyt itselleen paikan, jossa viihtyy. Sitä mä en kuitenkaan edelleenkään ymmärrä, minkä takia monilla tuntuu olevan kova tarve mesota joka paikassa, miten Suomi on kaikin tavoin paska paikka ja maa X sen sijaan paratiisi maan päällä. Tietysti myös jokainen suomalainen on automaattisesti hirvee juntti ja ulkomailla asuvat fiksuja ja tyylikkäitä.. Asuin itse vähän aikaa Britanniassa ja kävi korpeamaan joskus siellä asuvien suomalaisten möyhkääminen netissä. Ihan kuin se, että on kuluttanut jotain Lontoon katuja muutaman vuoden tai kuukauden nostaisi ihmisen kaikkien muiden yläpuolelle.

Erittain osuvasti sanottu, varsinkin toi Lontoo-kommentti. Ehka se on sitten se "paratiisi" maan paalla, ja muut ei-siella asuneet osaa sita arvostaa ;-) On monta paikkaa maailmassa, missa olis kiva asua, Lontoo yksi niista, mutta jarkyttavan kallis lapsiperheelle, ei kiitos :-)

Vierailija
19/26 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, asiallista kritiikkia saa sanoa, jos on omia kokemuksia, vai mita? Suomessa on moni asia tosi hvyin, siihen tormaa vasta, kun on asunut rajojen ulkopuolella....

Julkista terveydenhuoltoa haukutaan usein, mulla ei ole Suomesta hirvasti kokemusta, mutta ei se esim. USA:ssa tai Isossa-Britanniassa niin ihmeellinen sekaan ole. Siskoni sai 1. lapsen Lontoossa, yli 10v sitten tosin, julkinen sairaalla, sinne piti tuoda omat evaat, jos vaikka halusi juoda esim. tuoremehua. Nain ei taida olla Suomessa? En ole lapsiani siella saanut, mutta maksanut maltaita yksityissairaaloissa Aasissa, esim. 1. lapsi lahes 8000EUR ja toinen 3000EUR.

"Honeymoon" vaihe uuden maan kanssa kestaa yleensa noin puoli vuotta-vuosi. Sina aikana kaikki uuden maan asiat tuntuvat entista asuinmaata paremmalta. Sen jalkeen "arki astuu kehiin" ja suomut rapisevat silmilta.

Ja, eri ihmisille sopii eri kulttuurit :-) jokainen asuukon siella, missa viihtyy parhaiten.

Vierailija
20/26 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että suomalaiseksi syntyminen on mahdollistanut teille sen ulkomailla asumisen. Se on kuitenkin mahdollista vain pienelle prosentille maailman väestöstä.

Useat täällä kirjoittelevat ulkomailla asuvat elävät läntisessä, teollistuneessa,rikkaassa "vanhassa" imperialistisessa valtiossa - tätä sitten verrataan Suomen oloihin - ja jos jokin on kapeakatseista niin tämä! Maailmassa kun sattuu enemmistö ihmisistä asumaan ihan muunlaisissa valtioissa.

Pitäisi osata verrata kokonaisuutta - Suomen ja muidenkin maiden historian tuntemus on oiva apu ymmärryksen laajentamiseen:)!

T. Itä-Euroopassa asunut, jossa oman ikäisteni nuorten naisten ainoa mahdollisuus päästä maansa rajojen ulkopuolelle ja saada edes kohtuu toimeentulo oli kansainvälinen treffipalsta :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän