Tiedoksi: jos e-lastani ei kutsuta synttäreille en päästä sinne tavis-lastanikaan
Kommentit (16)
Tavis-lapseni on tosi suosittu, mutta pienempi sisarus jää kutsujen ulkopuolelle KAI e-lapsen imagonsa takia.
Kutsukaa siis molemmat lapseni lastenne syntträeille, tai en päästä kumpaakaan synttäreillenne.
Kiitos kun luitte loppuun:)
T. Kahden suloisen tytön äiti
sotkemaan leikkejä. Ja meidän pikkusisarus ei mene kaverisynttäreille mukaan vaan jää kotiin. Molemmat taviksia, mutta mielestäni synntäreille menee vain kaveri.
kutsunut lasteni kavereiden sisaruksia syntymäpäiville. jokainen saa kutsua omat kaverinsa, ei tarvitse koko perhekuntaa ottaa pipppaloihin. meillä on muutenkin ahdasta. jäisi joku hyvä kaveri kutsutta, jos jonkun pitäisi sisarukset rahdata aina mukaansa.
säälin todella esikoistasi.
Jos oma lapseni ja tavislapsesi olisivat 8v ja tuo e-lapsesi olisi 6v...
Ja kutsuisimme koko luokan tytöt meille viettämään oman lapseni synttäreitä niin teidän 8v ei pääsisi mukaan koska emme kutsu 6v siskoa? No mutta emmehän me kutsu muitakaan sisaruksia vaan ainoastaan saman luokan tytöt...
Ihan sama mielestäni vaikka iät olisivat 5v ja 3v. Voitaisiin kutsua koko pk:n ryhmä mutta ei kenenkään sisaruksia.
Otatkohan ap nyt herneen nenuun hieman liian helposti?
noloa, kun luokkakaveria ei kutsuta, mutta sisko kutsutaan
ei tule toistumaan enää...
oli kovin itkuinen ilta
On oma ongelmasi, jos syrjit tavis-lastasi.
Harvoinhan millekään synttäreille kutsutaan sisarukset mukaan (oli sitten isosisaruksia tai pikkusisaruksia).
Vai meinaatko että minun pitäisi saada hepulit kun minun 10v tavispoikani ei pääse mukaan 7v tavispoikani kaverien synttäreille?
en syrji lapsiani vaan lähetän heitä vain kypsästi ajatteleviin
ja ei e-lapsia syrjiviin perheisiin
- niitäkin onneksi löytyy
t. ap
lapsillani on 1 v ikäeroa ja erityinen ei saa kutsuja synttäreille ja tavislapsi saa kutsuja...
t. ap
En minäkään ymmärrä miksi jonkun toisen eri luokkatasolla oleva pikkusisko pitäisi kutsua jonnekin juhliin ja vain siksi että on e-lapsi.
Meillä on jopa ollut oman lapsemme koulussa tilanne että eräät vanhemmat ovat halunneet kaksostyttönsä rinnakkaisluokille (en muuten tiennyt että edes onnistuu). Näillä tytöillä on osittain omat kaverinsa ja niiltä osin kun ovat "ihan omia" niin vaan se kyseinen kaksonen on kutsuttu synttäreille - ei kaksoissisarusta (vaikka samalla luokkatasollakin ovat).
Joskus saavat molemmat kutsut samoille synttäreille ja joskus erikseen ja aina ollaan kutsujen mukaan menty eikä kertaakaan ole tullut mieleen että e-lastani olisi syrjitty.
Siis lapset ovat eri pk-ryhmissä ja molemmilla vielä omia harrastuksia joiden lisäksi on tämä yhteinen kaveripiiri. Jos tavislapsen pk- tai harrastuskaveri kutsuu omat kaverinsa synttäreleleen niin todellakaan en mene e-lasta mukaan tunkemaan. Sama pätee jos kutsu tulee vastaavasti e-lapselle tämän omilta kavereilta. Oikeasti, perheissä voi olla usemapia lapsia ja ihmisten tilat rajalliset, eli ei aina voi odottaa että jokaisille syntymäpäivcille kutsutaan kaikkien kavereiden sisarukset mukaan. Ei siinä tarvi olla mistään syrjinnästä kysymys vaan ihan siitä että sankari saa itse valita mukaan vaikka 8 parasta kaveriaan.
Ainoa tilanne mitä olisin kummastellut olisi jos joku tästä yhteisestä kaveripiiristä, joilla siis on tavis-esikoisen ikäisiä lapsia & näiden pikkusisarukset kutsuisi juhliinsa kaikki muuta yhteiseen kaveripiiriin kuuluvat pikkusisaruksineen & vanhempineen mutta jättäisi meidän e-lapsen pois. Mutta tostaiseksi ollaan näillekin kutsuille kutsuttu kaikki perheet tai ainoastaan nuo samanikäiset esikoiset.
Muutenkin riippuu vähän e-lapsen vaativuudesta kuinka voi olettaa häntä mukaan kutsuttavan. meidän e on sen verran kehitysvammainen etten todellakaan oleta kenenkään vieraiden vanhempien huolehtivan hänestä ns. kaverisynttäreillä. Jos taas vanhemmat kutsutaan mukaan niin luonnollisesti itse suolehdin lapsestani.
Onko noille synttäreille joille e-lastasi ei ole kutsuttu, kutsuttu kaikkien muiden vieraiden sisarukset?
Ja onko e-lapsesi oikeasti kaveri noiden tavislapsesi kavereiden kanssa? Onko heille yhteisiä leikkejä, juttelemisia tms.
niinkään pois. Aina synttäreille joku kutsuttu jää kuitenkin tulematta. Maailma pyörii tahtiaan.
e-lasta ei kutsuttu vaikka "kaikki" muut kutsuttiin.
Näin maailma valitettavasti pyörii. Minusta hyvä että vähän näpäytät kutsujia ja ilmoitat että ei meidän "Maijakaan" tule kun "Liisaa" ei kutsuta.
Mutta ilmeisesti teillä Porvoossa näin on tapana.
en mä ainakaan oleta, että jos yks mun lapsista kutsutaan synttäreille niin, että muutkin kutsutaan... e-lapsia tai ei