Apua! ex-mieheni haluaa tulla kylään pääsiäiseksi ja tuoda mukanaan
veljensä, hänen vaimonsa ja heidän poikansa!! Vaikka exän kanssa ollaan
väleissä (yhteinen poika), en ole hänen muuta sukuaan tavannut tai edes
puhunut heidän kanssaan kolmeen vuoteen!! Exäni asuu siis kaukana,
ja oltiin jo sovittu että poika menee hänen luokseen pääsiäiseksi, kun
hän toi tämän asian esille tänään... olen kauhuissani, meillä on vain
pieni asunto, noin 60 m2 ja pitäisi majoittaa ja syöttää neljä vierasta
melkein viikoksi! Huh... mitä ihmettä teen?
Kommentit (22)
No et tietenkään suostu! Hyväksikäyttöä!!! Pojan takia hyvä pitää exään hyvät välit, ja tavatakin vaikka nuissa merkeissäkin, mutta ei sun motelli-hotellia tarvitse niille järjestää. Seuraavaksi tulevat sit linja-autolla lopun suvun voimin.
Eikä vaan yhdeks yöksi, vaan viikoksi????? Mikähän ihmeen idea toi on...???
siinä lähellä, jotta selviäisivät pääsiäislomasta ilman hotellimajoitusta? Täytyy sanoa, etten ikinä suostuis viikoksi ihan ventovieraita kestitsemään.
siis exä asuu kaukana, näkee poikaa vain noin 4 kertaa vuodessa -
en voi sitä kieltää - ja ehdotus tuli näin:
että jos muu perhe joutuu hotelliin/motelliin, niin ei ole varaa tehdä paljon
muuta - eli minä kokkaan - jippii!! Jos voivat yöpyä meillä, voitais käydä
syömässä ravintolassa, laskettelemassa ja kylpylässä... eli ois kaikilla
kivempaa! Pojan eteen teen mitä vain - mutta tämä tuntuu jo rankalta...
Miksi se mies tarvitsee seurueen mukaan jos tarkoitus on tulla tapaamaan poikaa?
raahaaminen ?!? Oikeesti!!
Minusta kuulostaa hyväksikäyttöyritykseltä. Kieltäytyisin tilanahtauteen, tilanteen kiusallisuuteen ym asiasyihin vedoten. Oikeastaan, ethän tarvitse edes mitään syitä EI:n sanomiselle. Se on vaan EI.
onhan niitä halvempiakin hotelleja - ja tarkoitus on kai että isällä
on aikaa pojalle - ei muulle suvulle! vai??
toi musta kuullostaa; Jollet majoita ja ruoki koko laumaa niin lapsella ei ole kivaa!!!
näe mitään syytä, poikaankaan vedoten miksi sinun pitäisi moiseen hotelli ylläpitoon suostua!
Sinuhan oletettaisi kahvit, ruoat ja siivoukset tehdä, eihän toisen kodissa tiedetä miten asiat tehdään ja missä mikin tavara on :). Eli elä suostu. Tahtoovat vaan tuhlata rahansa muuhun ja elää sinun luona ilmasella ylläpidolla, kahvipaketin saattavat tuoda ja pojalle suklaata :)
säästä oma loma ja hermosi moiselta passaamiselta ja sano hyvä nainen ei käy
Sanot suoraan ettet suostu toimimaan majoitus- ja ravitsemusliikkeenä.
Tuohan on siipeilyä. Väitän jos koko lössin otat luoksesi ei isä ja poikanne tapaaminen suju toivotulla tavalla. Huomio kiinnittyy liikaa niihin ylimääräisiin ihmisiin.
Asuin joskus pääkaupunkiseudulla ja jouduin majatalon virkaa toimittamaan turhankin usein "maalaisserkuille" ja yksi tapaus ketuttaa edelleen. Pariskunta majaili meillä viikon, aamupalan jälkeen lähtivät shoppailemaan yms. ja sopivasti päivälliselle takaisin ja iltapala tietty, majoitus ja aamulla sama homma.
Minulla oli tuolloin vauva joten en itse voinut lähteä päiväksi minnekään, lapsen nukkuessa valmistin ruokaa yms. Rankkaa oli. Sanoin sitten yksi aamu että josko he toisivat ruokatarvikkeet tullessaan ja kokkaisivat meille kaikille. Ok tulivat ruokakassin kanssa mutta minähän sen ruoan valmistin. Seuraavana päivänä lähtivät kotiinsa.
Mietipä sitä jos tämän kerran suostut tulee jatkossa aina sama tilanne eteen ja oletko valmis siihen. Lisäksi on kallista syöttää ja juottaa noin isoa porukkaa viikkotolkulla.
Isän vierailun ymmärrän jos otat hänet teille käymään en muita. Veikkaan että aamiaisen syötyään häviävät rinteeseen ja tulevat nälkäisinä ruokapöytääsi. Eivät raaski ostaa hotellipakettia ja yrittävät hyötyä sinusta.
Ehdota että menevät hotelliin ja voivat vierailla iltakylässä ja serkukset saavat seuraa toisistaan ja tapaatte.
Onko poikasi tavannut koskaan serkkuaan, tätiään tai setäänsä?
Meinaan jos hän tapaa isäänsäkin vain neljästi vuodessa.
Varsinkin jos poikasi on ainoa lapsi, on loistava tilaisuus pojallesi tutustua sukulaisiin. Sama tie toimii tietenkin toiseenkin suuntaan, lapsesi (ja sinäkin) voi mahdollisesti vierailla joskus serkkunsakin perheessä.
Suku on rikkaus, eli minä kyllä majoittaisin yhden pääsiäisen, eikä tekis edes kipeää.
Mutta myönnän etten olekaan mikään tavallinen kaduntallaaja. ;-)
Noin ison porukan ruokkimisessa on paljon hommaa eli jos olet ahkera, niin voisit siihen ryhtyä yhdellä ehdolla vaatimalla ruokarahan etukäteen.
Nimittäin et osaa edes kuvitella miten se tulee maksamaan.
300 euroa pitäisi saada vähintään. Meillä 2 aikuista ja 2 poikaa ja kevyesti menee 100 euroa viikonlopun ruokiin ja maanantaina ei ole mitään jäljellä ruuista.
Mulle kävis ehdottomasti. Lähinnä samoin perusteluin, kun joku aikaisempi idean puolustaja jo esittikin.
Minkä ihmeen takia kaikki pitää aina nähdä niin vaikeana ja hyväksikäyttönä ja oman edun tavoitteluna ja ilkeytenä ja laiskuutena.... Kertoo aikapaljon enemmän ihmisestä joka, näin ajattelee - kuin siitä ihmisestä ,joka uskaltaa eksälleen tällaista ehdottaa, jotta heidän yhteisellä pojallaan olisi mukava pääsiäinen.
No, mä olenkin outo ja suvaitsevainen ihminen. Enkä osaa kantaa kaunaa....
onpa tullut kivasti kommenteja!
Ongelmahan on siis se että asuntoni on pieni, minulla ei ole tarjota vieraille omia huoneita vaan ihan olohuoneen sohvalle pääsisivät ja
lisäksi olen opiskelija, joten rahaa ei ole paljon -
mietin sitä ruoan laittoa, joku kirjoitti että 300 euroa ainakin menee, huh huh...
JOS minulla olisi iso talo ja rahaa, antaisin heidän tullakin, vaikka en veljen
ja vaimon kanssa ole koskaan kummoisesti tullut toimeen - olemme täysin
erilaisia. Poika tuntee setänsä ja vaimon ja serkun hyvin, ei tarvitse tutustua,
menee myös kesällä isänsä luo ja isä ja veli asuvat vierekkäin...
Ja eihän tossa hässäkässä isällä ja pojalla kovin rauhallista yhteistä aikaa ole...
Tuo "valintatilanne" tuntuu keinotekoiselta ja kylla, siina on vahan kiristyksen tai ainakin hyvaksikayton makua. Eli joko kaikki tulevat teille TAI sitten sina teet kaikki ruuat, jos ymmarsin oikein? Ma sanoisin etta ei kay kumpikaan, ei ole tilaa eika/varaa, miehelle olet valmis tekemaan ruokaa (jos siis olet), muu poppoo pitakoot huolen itsestaan.
Ongelmahan on siis se että asuntoni on pieni, minulla ei ole tarjota vieraille omia huoneita vaan ihan olohuoneen sohvalle pääsisivät
Jos vieraat tulevat luoksesi sen takia ettei ole varaa maksaa hotellia, ei sinun tarvitse heille hotellia tarjotakaan. Se sohva käy hyvin ilmaisella majoituksella. Ongelmana vaan se, ettei tuo porukka mahdu sohvalle vaan sinun täytyisi ostaa myös varapatjoja ellei niitä ole?
ja
lisäksi olen opiskelija, joten rahaa ei ole paljon -
mietin sitä ruoan laittoa, joku kirjoitti että 300 euroa ainakin menee, huh huh...
Älä ihmeessä suostu ruokkimaan toisia viikkoa jos olet opiskelija. Olemme itse opiskelijaperhe jossa on siis kaksi opiskelevaa aikuista ja 1 lapsi. Eihän tuon porukan ruokkimiseen riitä edes kuukauden opintotuki! Aivan käsittämättömän kohtuuton vaatimus. Ruokkimista pulustelevat eivät varmaan kävele naapurikauppaan koska siellä on 10snt halvempi kilohinta perunoissa ja taas toiseen kauppaan koska jauhelihassa on tarjous... Hyvä sanoa että kustanna lapsen vuoksi jos itsellä ei tuottaisi ongelmia maksupuoli vaan kyse olisi vain vaivasta.
Poika tuntee setänsä ja vaimon ja serkun hyvin, ei tarvitse tutustua,
menee myös kesällä isänsä luo ja isä ja veli asuvat vierekkäin...
Eli poika näkisi aivan yhtä hyvin sukuaan alkuperäisen suunnitelman mukaan? Ei tuolla ihmisten luoksesi raahaamisella tunnu olevan enää muuta pointtia kuin halvempi loma hyväksikäytettävän sukulaisen kustannuksella.
Ja eihän tossa hässäkässä isällä ja pojalla kovin rauhallista yhteistä aikaa ole...
Sano tuo poikasi isälle ja kysy millä perusteella joutuisit elättämään sukua. Jos isä tulee katsomaan poikaa, niin hän voisi yksin tulla asumaan luoksesi ja muut etsisivät oman majoituksen.
...en voi kuvitella kolmihenkistä perhettä, joka haluaisi loisimaan veljen entisen vaimon olohuoneeseen koko pääsiäiseksi! Ja siinä samassa olohuoneessa asuisi myös tämä veli, sillä ei kai exän ehdotus sisältänyt myös yhteisen parivuoteen jakamista?
Tässä vielä ap ja exän veljen vaimo eivät ole koskaan tulleet erityisen hyvin tekemisiin. En siis hetkeäkään usko, että exän veljen vaimo suostuisi tulemaan ap:n kotiin asumaan.
sanot tietenkin suoraan, että et ole piika etkä maksa seurueen ruokia. Eli porukka tekee itse ruoan ja hankkii sen.
Munkin mielestä on kyllä kumma, että isi ei halua viettää aika kaksin poikansa kanssa vaan haluaa raahata puoli sukua mukana, huh.
Miksi poika ei voi mennä isälleen, jos kerran niin on jo alunperin sovittu? Se, että isä asuu kaukana, ei ole mikään peruste sille että sinun pitäisi majoittaa exäsi uutta puolisoa. En suostuisi. Jos poika ei voi mennä isälleen, siihen suostuisin että isä yksin tulee luoksenne kylään.
että näin pieniin tiloihin ei voi majoittaa tuollaista vierasjoukkoa, sitäpaitsi se olisi kovin kiusallistakin. Suosittele jotakin edullista hotellia tai hostellia lähistöltä. Ja muistuta, että alunperinhän poikasi piti viettää isällään se pääsiäinen.