Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

11kk imee peukun vereslihalle

14.02.2009 |

Missä vaiheessa olette vieroittaneet vauvanne peukalon imemisestä? Meidän kohta 11kk tyttövauva on pienestä asti imenyt oikeaa peukaloaan. Nyt vanhempana hän imee sitä vain nukahtaessaan yöunille ja päikkäreille. Hänellä on myös unirätti, jonka aina ekaksi vetää naamalleen ja sitten rättikäden peukalo vielä suuhun. Näin hän nukahtaa nopeasti ja helposti.

Hampaita on tullut jo kuusi, ja lisää on tulossa. Ongelma onkin, että nyt oikea peukalo on pieniä hampaanjälkiä täynnä ja lähestulkoon vereslihalla. Olen alkanut pelätä, että kaikenlaiset pöpöt iskevät haavoilla olevaan kosteaan ihoon. Vielä ei ole sellaista ollut näkyvissä, ja voitelemme peukkua Bebanthenilla usein.

Alkaa olla selvä, että peukusta pitäisi joko vierottaa tai sitten keksiä jokin "suojus" peukkukädelle, mummu suunnittelikin jo ompelevansa yöpukujen hihaan flanellista tehdyn "lapasen", jonka avulla tyttö saa peukun suuhun mutta iho ei kärsi. Onko muilla mitään neuvoja, kokemuksia, ajatuksia peukku-asiaan??? Ja onko kenenkään vauva luopunut peukusta ilman vierottamista?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on hieman sama tilanne, että peukaloa imetään erityisesti nukahtaessa. Välillä ihossa on hampaan jälkiä, välillä ei. En ole ajatellut vielä toistaiseksi vierottaa sillä vauva on vähentänyt tosi paljon imemistä muutaman kuukauden aikana, ja jotenkin musta tuntuu että peukku jää sitten itsekseen pois jossain vaiheessa. Meilläkin on käytössä unirättejä ja unilelu, joita myös hipelöidään ja imetään unta tehdessä.

Olen ymmärtänyt, että monet vauvat jättävät peukun kokonaan pois siinä 1v molemmin puolin, ehkä tekin voisitte katsoa väheneekö se jossain lähitulevaisuudessa?

Itse en ole ajatellut mitään peukalon suojustinta hommata koska iho ei ole niin pahasti kärsinyt. Mitä jos kokeilisitten jos suostuisi imemään myös vasemman käden peukaloa? Oikea käsi esim. hanskan sisään piiloon? Vai tuleeko siitä huutoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla