Arabin kanssa naimisissa oleva vastaa hetken kysymyksiin, jos kysyttävää...
Kommentit (31)
että oletteko se sama.. en utele enempää.
30.
Miten teidän suvut on suhtautuneet yhdessä oloonne? Onko kummaltakaan puolelta esiintynyt epäluuloja/vastustusta tms?
Onko ollut mitään kulttuurien välisiä konflikteja havaittavissa teidän suhteessanne?
Luen enemmänkin elämänkertoja silloin kun ehdin.
Tuo ei ole mikään tyypillinen kirja ja tarina jonka voisi sijoittaa mihin tahansa
arabialaiseen maahan.
Afganistan ei ole sitäpaitti arabimaa, heidän kulttuurinsa on liian vieras minulle.
ap.
Mitä pidät maasta? Oletteko harkinneet sinne muuttoa? Kuinka vanhoja olette? Miten mies viihtyy Suomessa?
koska mieheni on muslimi ja minä taas en ole. He eivät halunneet että hän muttaa Suomeen jne.
Mutta nykyjään he rakastavat minua ja kaikki entinen on unohdettu.
Minun perheeni on kansalinvälisiä muutenkin (veljeni ovat asuneet ulkomailla ym.)ja he ovat aina suhtautuneet häneen avoimesti ja hyväksyvästi.
Mitään isoja konfliketja ei ole ollut enkä usko että tuleekaan.
ap.
Mitä pidät maasta? Oletteko harkinneet sinne muuttoa? Kuinka vanhoja olette? Miten mies viihtyy Suomessa?
En ainakaan nyt. Meillä on täällä työt ja asunnot . Olemme yli 30v. ja mies viihtyy hyvin Suomessa, on sopeutunut hyvin ja puhuu suomea. Meillä on laaja ystäväpiiri jne.
ap.
Olen itsekin arabin vaimo ja aika tottunut siihen, että rasismi ja tietämättömyys on suunnatonta, kuten tämäkin "keskustelu" osoittaa. Toisaalta nautin siitä, miten kaukana tilastojen keskivertomamupariskunnasta me perheenä olemme.
Oma kysymykseni on seuraava: mikä on liitossasi vaikeinta? Meillä se on toisen erilaisuus, puolin ja toisin. Jälkiviisaudella en kannata monikulttuurisia liittoja.
sen koen vaikeammaksi. Hän puhuu hyvin suomea ja englantia mutta minä en osaa arabiaa, se pännii. Sitten on tämä rasismi ja piilorasismi ennen kaikkea.
Alussa työn saanti oli tosi vaikeaa ym.
Minusta erilaisuus on rikkaus, ainakin tässä suhteessa. Yhteistä meillä on samanlainen huumorintaju ja suora, positiivinen luonne.
ap.
jos olit tarkkana :D
Mieheni tekee kotitöitä, hän silittää aina meidän vaatteet, kokkaa ja jopa leipoo. Myös imurointi jää usein hänen tehtäväksi. Ainoa asia mitä hän ei tee, tai tekee tosi harvoin, on tiskaaminen!
ap.