Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tekisitkö tässä tilanteessa abortin...

Vierailija
11.02.2009 |

Olen 25v, 2 lapsen äiti. lapset 5v ja 2v. Opiskelen merkonomiksi nyt hoitovapaan ohella ja pitäis valmistuu merkonomiksi keväällä ja sen jälkeen syksyllä olis tarkoitus mennä takas töihin kassalle josta olen hoitovapaalla. Mies työskentelee sähkö/kone alalla ja tienaa verojen jälkeen noin 1400e/kk eli hyvin vähän on meillä rahaa ja voi olla että noikin työt kohta loppuu, kiitos taantuman. Nyt pelkään, että olen raskaana. Jouduin jättämään ehkäisylaastarit (migreenin takia) ja nyt ei sitten ole menkkoja näkynyt viimeisen laastarin jälkeen... ne oli siis 5.1.09 viimeksi. testi näytti negaa maanantaina joten en nyt tiiä missä mättää vai voiko se valehdella kuten kuopuksen kanssa ekassa testissä... jos olen raskaana niin miten ihmeessä näillä tuloilla ja tässä elämäntilanteessa voisin kolmannen lapsen pitää jos ne menkat ei tässä kohta ala... ahistaa.. en todella ole mikään abortti ihminen ja vastustan sitä periaatteellisesti mutta...

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyspäiväraha tulee sulle varmaan palkkatuloista. Jos ei ole pakko ostaa uutta asuntoa, autoa ym. uskon, että selviätte, jos haluatte. Et varmaan kestäisi aborttia.

Vierailija
2/31 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

murhaa tätä lasta sen enempää kuin aikaisempiakaan lapsiasi. tämä on aivan yhtä tärkeä kuin aiempasi. mitä oikein ajattelet?

anna adoptioon jos et lapsestasi välitä mut älä murhaa häntä.

ainut milloin abortti vois olla hyväksyttävä on raiskauksen jälkeen mut sitäkään on vaikea hyväksyä. silloin voi antaa adoptoitavaksi jos ei halua pitää omana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tiedän, että hädän tullen saisimme apua lähisuvulta, jos tosiaan mies jäis työttömäksi ja rahat loppuisi kokonaan.

Muttamä ajattelen myös niin, että pienen vauvan kulut on pari ekaa uotta ihan minimaaliset ja sitten sen jälkeen taloustilanne on jo toinen ja töitä voi löytyä paremmin. Sä kerkiät valmistua keväällä ennen lapen syntymää. Jos miehesi jää työttömäksi, hän saanee kuitenkin ansiosidonnaista ja ainahan teillä on sekin mahdollisuus, että mies jääkin vanhempainlomalle ja sä menet töihin, jos niitä paremmin saat.

Toisaalta mä siis tiedän, että mulla on varaa tuommoiseen riskinottoon, koska hädän tullen mun omat vanhemmat ja appivanhemmatkaan ei jätä lapsia nälkään kuolemaan.

Mä en mene sanomaan sun tilanteestasi siksi mitään.

Vierailija
4/31 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä menkkoja siksi kuulu.

Vierailija
5/31 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä mieti muuta kuin itseä,sinun elämästä loppujenlopuksi on kyse ja tietenkin teidän perheen. ei kannate täältä kysellä oikeasti neuvoa,koska yleensä saa vain paskaa niskaan.

Vierailija
6/31 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen alottais eskarin sitten kun uus vauva syntyis ja kuopus vois mennä kerhoon mutta jotenkin tää nyt sotkis kaiken.. (duuniin paluu yms.) ja ottaa niin aivoon tää kituuttaminen :( Mä en vaan tiedä et miten ikinä mä edes pystyisin aborttiin... pitää vaan toivoo että ne menkat vaan alkais ni ois kaikki helpompaa... ap

Vierailija
7/31 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Suomi on maa joka ei jätä lapsiperhettä pulaan. Kaikenlaisia tukia saa kelalta ja sosiaalitoimistosta. Eihän niillä herroiksi elä, mutta selviää kyllä.

Onko tulot ainoa syy miksi mietit aborttia? Jos unohtaa tuon tulopuolen, niin miltä uusi vauva muuten tuntuisi sinusta ja miehestäsi? Sinuna juttelisin nyt miehesi kanssa oikeen kunnolla, voisitte yhdessä miettiä miten selviäisitte.

Voisiko muuten olla kuukautiset jäi pois ehkäisylaastareiden takia? Ehditkö käyttää niitä pitkään? Voisiko niiden vaikutus kestää vielä ja menkat ei sen takia tulisi? Toivottavasti tilanne selviää parhain päin.

Vierailija
8/31 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopuksen kanssa tilanne oli se , että jätin laastarit (silloinkin) ja sen jälkeen olin HETI raskaana.. se oli silloin kyllä tarkoituksella ei tosin arvattu et heti tärppäis... nyt kun tammikuun 1.päivä irrotin vikan laastarin (ja menkat tuli silloin 5.päivä) niin oltiin silloin ilman kortsua kun vielä oli vuotoa ja sen jälkeen ollaan kortsuu käytetty paitsi kerran oltiin ilman, mutta mies ei päästänyt sisään... ei hitto :( ap

Vierailija
9/31 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan tulis pelkkää vittuilua yms... eikä noita kahtakaan hirveesti saa hoitoon koskaan, niin en kolmea nyt vielä vähemmän :( ap

Vierailija
10/31 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siittiöt elävät jopa yli 7vrk naisen elimistössä. Jos ilman ehkäisyä on oltu, niin vaikka onkin vuotopäivä se ei sitä estä, etteikö ovis ole voinut olla siitä viikonkin päästä ja olet hedelmöittynyt. Miten ihmiset on noin pöllöjä ehkäisyn kanssa?

Vierailija
11/31 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä jotenkin kai oletin et nyt kun on menkat ni täytyy kyllä olla tosi paska tuuri jos raskaaksi tulen.. no se tuuri tais sit osuu mulle...en mä varmaan siihen aborttiin kuitenkaan kykene... ap

Vierailija
12/31 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enka edes saisi

Vierailija
13/31 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

et asu missään afrikan aavikolla jossa ihmiset kuolee nälkään, vaan suomessa. kyl suomessa miniraha riittää. ei tarvi olla uutta autoa jne..

Ja voit mennä töihin kun vauva olis 9kk. valmistut nyt keväällä.. 9kk raskautta, sitten äippärahaa 9kk ja sitten töihin.

Vierailija
14/31 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahat vai ihmiselämä? ei ei ei.

me saadaan yhtä paljon rahaa kuin te enkä ikinä tekisi aborttia sen takia.

Vierailija
15/31 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä varastaa enempää, kuin jaksaa kantaa. Eli sama suomeksi: JOs jo nyt tekee tiukkaa rahallisesti, väsyttää yms. niin miksi vielä yksi lapsi siihen pyörimään. Joskus on ihan hyvä ajatella asioita jo olemassa olevien ihmisten kannalta. Onko hyvä, että vanhemmat jaksavat ja rahat riittävät niukasti elämiseen. Vai että pahimmassa tapauksessa liitto kariutuu, jaksaminen on nollassa ja rahat ihan loppu? Nämä on sellaisia asioita mitä kannattaa mettiä.

Viimekädessä sinä itse teet sen päätöksen. Siihen ei saa vaikuttaa mitä täällä palstalla sanotaan.Itse sinä tiedät teidän perheen realiteetit. Tsemppiä elämään, oli päätös mikä tahansa.

Vierailija
16/31 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

murha on murha. anna adoptioon, joku onnekas lapseton pariskunta saa unelmansa.

Vierailija
17/31 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulla ei ole siihen yhtään hyvää syytä. ota teille siunattu lapsi vastaan. epäröit jo nyt, etkä halua tehdä aborttia. kadut ja traumatisoidut loppuelämäksesi jos abortin teet. nimim. been there, done that

Vierailija
18/31 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnyttäminen ja adoptioon antaminen on mielestäni käsittämättömämpää kuin abortti.

Vierailija
19/31 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olis kyllä ihan järkyttävää tehdä abortti... en kyllä lasta minnekkään adoptioonkaan antais jos sen itse kannan ja synnytän... sitä nyt en ainakaan kestäis et lapsilla olis kolmas sisarus jossain muualla... tiedän kyllä että aborttia katuisin.. lapsen laskettu aika olis niiden viime menkkojen mukaan iakalailla mun omana synttäripäivänä 12.10.09. ap

Vierailija
20/31 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tarvit kotiin avustajan lasten kanssa toimenpiteen jälkeen sen saa kun sanoo neuvolassa ne homma. titenkin teet sellaisen päätöksen jonka kanssa sinä voit elää,oli se mikä tahansa.