Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tsempatkaa mua odottamaan vauvaa vielä pari vuotta!

Vierailija
11.02.2009 |

haluaisin tosi kovasti vauvan mutta tuntuu siltä, että on järkevämpää valmistua eka ja hankkia vähän parempipalkkainen duuni kuin nyt. Olen vaan sellainen "hetimullekaikki" -ihminen enkä millään jaksais odottaa... Ärsyttävää!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskella täysipäiväisesti, viedä lapsen aamulla hoitoon ja opiskella. Eri juttu on sitten se, kun on töitä kädet täynnä ja pitäisi jostain välistä nakertaa niitä ajanmurusia, että saisi sen saamarin gradun tehtyä.

Vierailija
22/32 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siitä meni vielä kolme vuotta ennen kuin olin raskaana. Loppuvaiheessa yritystä minulla ei ollut enää minkäänlaista vauvakuumetta ja tuntui että voisin hyvin elää elämäni ilman lapsia. Minulla opinnot vielä hiukan kesken nyt vähän päälle 30-vuotiaana. Oman alan työkokemusta on useamman vuoden ajalta ja vakituinen työpaikkakin löytyy.

Kannattaa muistaa että kaikki ei käy välttämättä ihan helposti. Toisaalta, kun lapsi on maailmassa täytyy olla aika paljon suunnitelmallisempi. Minä sairastan keskivaikeaa masennusta ja elämä on välillä aika rankkaa kun pitäisi revetä siihen ja tähän. Tukiverkostoa ei ihmeemmin ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei voi yrittää molempia ja katsoa kumpi tärppää ensin. Hyvä työpaikka vaiko vauva.

Typerintä on notkua viisi vuotta työpaikkaa kyttäämässä, todeta pahimmassa tapauksssa, ettei sellaista löydy koskaan tai sellaiseen ei pääse koskaan ja sitten sen päälle kytätä viisi vuotta, josko se vauva joskus tulisi...

Uskaltakaa elää ,hyvät ihmiset½

Vierailija
24/32 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota ja valmistu ensin. Mene parempi palkkaiseen duuniin. Säästä rahaa, niin voit jäädä hoitovapaalle ja käyttää omi rahojasi niin kuin haluat. Laske Kelan sivuilla tukia ja mieti mitä haluat elämältä.

Vauvan kanssa voi olla hankalaa tai mahdotonta opiskella. Vauva voi olla hankala tai sairas. Tai sitten vaan huomaat, että sinulle on mahdotonta keskittyä yhtä aikaa lapseen ja opintoihin. Tai valvominen ja imettäminen pehmittää pään, niin että dekkarin lukeminen on liian haastavaa.

T: 12 vuoden opiskelija, jonka vauva nukkui max. 45 min. päiväunia ja max. 2,5 tuntia kerralla yöllä

Vierailija
25/32 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 minuutissa ja 2,5 tunnissakin opiskelee jo paljon!

Vierailija
26/32 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 minuutissa ja 2,5 tunnissakin opiskelee jo paljon!

Minä olen. Kun noissa pätkissä nukkuu, niin aivotyöskentely on melkoisen ylivoimaista. Sain kyllä tenttiin luettua, kun luin, itkin ja luin, ja sitten vain itkin. Seuraavana päivänä taas luin ja itkin. Kun ei siitä vaan tule mitään, kun nukahtaa kirjan ääreen.

Tentistä pääsin kuitenkin nipin napin läpi, ja sen jälkeen ajattelin, ettei tuo ole sen arvoista ja laitoin opinnot jäihin ja keskityin vauvaan.

T. toinen pätkänukkujan ylipitkää koliikkia parkuneen vauvan äiti

Vierailija
27/32 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin yleensä 45 minuutissa tyhjentää tiskikoneen ja syödä.

T: 22

Vierailija
28/32 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi lasta kahden vuoden ikäerolla, molemmilla allergioita ja astma.

Silti opiskelin loppuun ja pyöritin firmaa ekan kanssa ja toisen kanssa olin kuukauden tauolla, kunnes taas aloitin työnteon firmassani.

Mies matkatöissä, samaan aikaan hoidin myös meidän talon täysrempan.

Aikas reppana olet, jos yksi vauveli noin säikäyttää.

Vierailija
29/32 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kuuntelee samalla nauhalta tenttikirjan muistiinpanoja.

Vierailija
30/32 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on opiskellja ja pyöräyttää lapsi tai lapsia. Sitten kun lama on ohi, äkkiä leivänsyrjään kiinni ja lapset hoitoon. Kyllä siinä jossain vaiheessa sitten taas työllistyykin!

Näinä aikoina ei ole selvää, että sinne töihin pääsee (taas!)

Vierailija
31/32 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä mun tavoitteet edes ole ollut kuin kertaalleen lukea tenttialue ja matalimmalla arvosanalla läpi.

Eikä ääneen luetuista kaavoistakaan kyllä oikein ymmärtäisi mitään.

Ja siis kyllä minä sitten loppujen lopuksi sain vähän opintoja tehtyä. Tosin lapsella on joku sisäänrakennettu järjestelmä sairastua pari päivää ennen tenttiä. Niin että ne max. 2,5 tunnin unipätkät muuttuivat max. 1 tunnin pätkiksi.

Ja totta kai joku muu olisi tehnyt samassa tilanteessa väitöskirjan. Mutta mulle kandityö oli mahdottomuus. Luin samaa sivua viidettä kertaa enkä ymmärtänyt sisällöstä mitään. Istuin tietokoneen ääressä ja itkin, kun yhtään sanaa ei vaan saanut kirjoitettua.

T: 22/27

Vierailija
32/32 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa nyt sitä lasta hankkia, ei vasta parin vuoden päästä.

Lämmin suositukseni :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän