Jos sekoittaa valkoiseen maaliin tumman ruskeaa, niin voisiko mahdollisesti
Kommentit (8)
tumman maalin sävystä. Sekoita kunnolla.
Kotimenetelmin maalia ei saa tasaisesti sekottumaan - yritetty on.
Vaikka kuinka veivaa ja sekoittaa ja kenties siinä ämpärissä näyttää tasaiselta, niin seinälle vetästynä kirjavaa tulee. Tai ainakin minä olen niin tarkka, että kirjavaksi sitä sanon.
Tosin ainakin meillä maalit olivat samaa merkkiä. Mutta saatiin tuunattua liian tummasta vihreäastä kaunis vaaleanvihreä :-)
ja siihen sekoittamiseen on kyllä ihan välineetkin olemassa eli sellainen "vispilä" jota pyöritetään iskuporakoneella. Käsivoiminkin olen kyllä sekoitellut.
tulee tasaista, kun laitat sitä valkoista ohuena nauhana sen tumman maalin joukkoon ja tosiaan muistat sekoittaa riittävästi ja tarpeeksi kauan eli noin 30 min. Muista myös tuo ylempi huomaustus SAMAA SÄVYÄ ET ONNISTU ENÄÄ SAAMAAN TOISTA KERTAA!!!!!!!!!!!!!!! JA KUN maalaat maalaa ensin valkoisella ja sitten viimeinen kerros vasta värillisellä.
Maalia on niin paljon, että ei tarvitsekaan saada samaa sävyä, kun tuo riittää esim. paikkaamiseen :)
ja tasaista tulee, kunhan vaan sekoittaa samoja maaleja.. ei siis empireä remontti-ässään jne.. ;)
Samaa sävyä et sitten saa enää koskaan.