Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vessan termostaatti

Vierailija
10.02.2009 |

Meillä on alakerran vessassa patteri, jota ei käytetä. Lämpöä riittää muutenkin. Kuivatan pyykit yläkerrassa, joten ajattelin siirtää seinässä olevan kuivaustelineen yläkerran vessan seinään.

Kysymys kuuluukin, voinko mennä itse kääntämään alakerran vessan termostaatin yläasentoon? Tilaan olisi tulossa mappihyllyn tapainen puukaappi. Nyt kaappi vaan ei mahdu kun termostaatti on tiellä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irrallisia on eri sorttia iosja ja pieniä, on Sini tuotteet ym. Mutta tuo minkä siirrän on tässä asunnossa vakiona seinässä kiinni haitari mallinen. Meille on tulossa kaakeliremppaa ylä- ja alakertaan, niin sen yhteydessä siirto tapahtuu.

Mutta siis voinko itse kääntää termostaatin yläasentoon, vai pitääkö tilata putkimies? Pitääkö kysyä isännöitsijältä lupa sen kääntämiseen? Jos sattuu vuotamaan, lattiakaivo löytyy alakerran vessasta.

Vierailija
2/5 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai patterien termostaatteja saa itse säätää! Siksihän ne siinä ovat, että voi itsekin vaikuttaa asuntonsa lämpötilaan.

Sitä en nyt kyllä tajunnut, että aikooko ap kokonaan kääntää patterin pois päältä. Kosteissa tiloissa se voi olla ongema, mutta tavallinen vessa ei ole siinä mielessä kostea tila.

Lisäksi herää kysymys, tarkoittaako ap patterin "termostaatilla" itseasiassa vesisulkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoittanut säätämistä, tietysti jokainen säätää lämpötilaa tarpeen mukaan. Tarkoitin motikan kääntämistä ylös, siihen tarvitaan jokin työkalu, käsipelillä se ei onnistu. Naapuri kehoitti ottamaan putkimiehen yhteyttä ja kysymään lupaa. Tiedän, että sitä ei saisi tehdä, mutta en tarvitse patteria (ei ole kostea tila). Tiedän myös, että eräs ystäväni on käännättänyt motikan miespuolisella tuttavallaan, mutta molemmat ovat nyt pari kuukautta ulkomailla, että tähän hätään en ehdisieltä apua saamaan. Tämä ystäväni on heidän taloyhtiön puheenjohtaja, ja ajatteli että ei isännöitsijä hänelle hermostu kun ovat hyvää pataa keskenään.

En tiedä mikä motikka on nimeltään. Täytyy joltain kysyä nimeä.

Vierailija
4/5 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyttävä lupa isännöitsijältä ja huoltomies käy kääntämässä. Itse ei ole lupa mennä muuttamaan asentoa. Jokainen säätää lämpötilan itse, minä tarkoitin motikan siirtämistä sivulta ylös, näin saan kaapin mahtumaan siihen.

Vierailija
5/5 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on vesikiertoiset patterit, niin se lämmin vesihän kiertää patterista toiseen (eli joka patterille ei ole omaa linjaansa lämpökeskuksesta tms.). Eli jos sähläät tarpeettoman vessan patterin kanssa, niin voit saada jopa koko kämpän, tai kurjimmillaan kaikki talon asunnot, kylmäksi. Tai jos saat vuodon aikaiseksi, niin teidän vessaan voi tulla koko taloyhtiön pattereiden vedet... Siellä patterverkostossa on nk. kiertopumppu, joka pitää veden liikenteessä, eli vedentulo ei lopu siihen, että se yks patterillinen tyhjenee.

Putkarille soitto!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi