Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vapaa seurakunnasta

Vierailija
09.02.2009 |

1. vastustaako vapaa seurakunta naispappeutta?

2. Vastistaako v.srk homoliittoja?

3. Millainen yhteisö v.srk. on?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yritän vastata sen vaikutelman mukaan mikä mulla on.

Katso myös täältä

http://www.svk.fi/index.php?sid=1

Olen käynyt jonkin aikaa vapaakirkon tilaisuuksissa mutta jäin pois.

1. En tiedä, onko Vapaakirkolla naispastoreita, mutta naiset kokouksissa kyllä pitävät puheita, johtavat ylistystä, juontavat tilaisuuksia tms. eli ainakin molemmat sukupuolet ovat äänessä.

2. Kyllä.

3. Vapaaseurakunnat ovat usein aika pieniä, paitsi suurimmissa kaupungeissa. Niissä yhteisöllisyys varmaan korostuu. Jokainen voi päästä mukaan jollain tavalla palvelemaan, esim. tilojen siivouksessa, ylistystiimissä, lastenhoidossa ja lasten hengellisessä ohjelmassa, evankeliointityössä, pienryhmissä, mammat ja muksut -toiminnassa (äitilapsikerho)... ja kun liittyy Vapaakirkkoon, saa äänestää seurakunnan vaaleissa, ja osallistua siten päätöksentekoon. Kun seurakunta on pieni ja kokoontuu usein vuokratiloissa, yhteisön jäsenten rahallinen panostus on tärkeää.

Itse en kokenut Vapaakirkkoa omakseni sen melkoisen karismaattisten ilmiöiden takia. Mutta tunnekokemuksia, yhteisöllisyyttä ja osallistumista hakevalle se voi olla kotoisa paikka. Kyllä ainakin voi turvallisin mielin mennä käymään ja katsomaan. Ihania kristittyjä ihmisiä minä siellä tapasin.

Vierailija
2/2 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vastaan tuohon ykköseen, kun muihin olikin jo hyvin vastattu. Itse olen kuulunut Vapaakirkkoon kohta 30v (vanhemmat liittyivät, kun olin pieni).

Eli nykyään Vapaakirkossa on myös naispastoreita. Asia on aika tuore, siitä keskusteltiin voimakkaasti muutama vuosi sitten. Osa jäsenistä ovat sen kannalla, osa vastustaa. Hyväksyttyinä työntekijöinä (mm. ilman vihkioikeutta) naisia on ollut jo vuosia. Heihin kun lasketaan myös lapsi- ja nuorisotyöntekijät, jotka ovat tietyn koulutuksen läpi käyneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi