Lohjalaiset! Millaista aluetta on LEMPOLA?
Kannattaako muuttaa vai onko alue jotenkin "epäsuosittua"?
Kommentit (11)
Tulossa kuulemma joku ostari. Kannattaa katsoa Lohja.fi, saa käsityksen millainen matka on kouluihin ja neuvolaan jne.
Lempolassa on niitä epämääräisiä rivareita melko paljon... ja eipä kyllä Gruotilallakaan ole mikään loistava maine. Mutta kysymys minusta ennen kaikkea on: Miksi ihmeessä joku haluaisi muuttaa Lohjalle?
Lohja on sopivan matkan päässä pääkaupunkiseudusta, mutta huomattavasti edullisemmat kämpät.
Sekä Lempola että Gruotila ovat aluetta, jossa ei julkista liikennettä ole. Kauppoihin, lääkäriin, päiväkotiin jne on sen verran matkaa että oma auto on kyllä tarpeen. Kesällä kyllä kulkee pyörällä, matka esim. Lohjan keskustaan ei ole kuin 2-3 kilometriä.
Lempolan lähelle on tulossa nyt jonkinlainen kauppakeskus, lähinnä itse odottelen tuota S-markettia (rautakapoissa käyn kovin harvoin - Starkki auvautuu samaan paikkaan nyt keväällä). Gruotilassa on pieni Siwa joka on auki 7 päivää viikossa, muuta ei siellä juuri ole.
Itse ehkä katselisin Gruotilan suuntaan, tosin 'rasitteena' lapsuusajan maisemat jotka ovat siellä suunnalla. Lempola on ollut aina vähän kaukana kaikesta, tosin vuosien varrella sinne on rakennettu paljon uusia taloja ja varmaankin asuinpaikkana se on nykyään jo ihan ok - lukuunottamatta sitä että siellä ei ole enää pienempääkään kauppaa, eikä julkinen liikenne juurikaan palvele sitä aluetta.
Itse asun harjun toisella puolella, Asemalla. Työmatka pk-seudulle sujuu joutuisasti, Lohjan keskustaan on kävelymatka (noin 35 minuuttia), pieni koulu (ala-aste) lähettyvillä ja rauhallinen asuinalue + mukavat naapurit.
että kummankaan alueella ei ole omaa päivähoitoa muuta kuin pph:a. Kouluihin on matkaa molemmista, Lempolasta Linderiin joka on Lohjan asemalla matkaa on vähän alueen kulmasta riippuen 2-3 km, Gruotilasta Nummentaustan tai Metsolan kouluun saman verran. Kaupat edellinen vastaaja jo mainitsikin, terveydenhuollon palveluihin on molemmista sama matka kuin kouluihin, neuvolat ovat koulujen yhteydessä.
Julkista liikennettä ei tosiaan kummastakaan oikein ole. Rauhallisia alueita kyllä ovat molemmat, itse olen asunut Gruotilassa rivarissa ja tykkäsin kyllä seudusta.
Nykyään asutaan mekin Lohjan asemalla, ja pois en muuttaisi mistään hinnasta. Loistavat kulkuyhteydet Helsinkiin ja kaikki palvelut lähellä. Keskustaan pääsee kätsästi bussilla jos ei jaksa kävellä. Suosittelen lämpimästi!
Eikö tosiaan Lempolasta pääse keskustaan bussilla? Mä olin katsovinani jostain aikataulusta, että sinne menisi joku bussi.
Häiritseekö Saukkolantien melu Lempolassa asuvia?
ap
mutta niitten yhteyksien varaan en kyllä laskis mitään. Eihän se mitenkään tolkuttoman kaukana keskustasta ole, kävellenkin kyllä pääsee tai fillarilla mutta on sieltä matkaa tosiaan se 2-3 km. Aseman puolella on sitten parikin ruokakauppaa, apteekki ja r-kioski ym. mutta siinä pitää siis kiivetä harjun yli. Ainakin ennen kuin se s-marketti siihen harjun päälle valmistuu.
Ja liikenteen melusta sen verran että ainakin siellä päin lenkkeillessä on kyllä hyvin hiljaista.
T: 7
Me asutaan tällä hetkellä pääkaupunkiseudulla paikassa, josta on hyvät jukiset yhteydet, joita ei käytetä :(. Kauppaan mennään aina autolla, joten välimatkat ei muuten pelota, paitsi lapsen koulumatkojen osalta.
Muitakin ajatuksia otan mieluusti vastaan.
ap
Lempola on hyvää aluetta :)! Itelläki kouluun vaan 1km matkaa, ja lähellä on se kauppapuisto,..keskustaan sitten ihan hyvin voi myös pyöräillä :) No problems.