Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahhistaa. Tili jo nyt -200 e miinuksella ja palkkaa tulee vasta 16. pvä seur. kerran :(

Vierailija
06.02.2009 |

Ja teen osapäivätyötä eikä palkka ole kuin 1000 euroa kuussa. Ahistavaa. On vielä kaikkea lisäkulua nyt, auton huoltoa yms.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän aina tilillä rahaa pahan päivän varalle. Tämä tuntuu puuttuvan monilta. Höylätään aina tili nollille ennen palkkapäivää. Tsemppiä sinne! Mieti mitä menoja voit karsia.

Vierailija
2/9 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt häntä pystyyn vaan ja sitten kun saat seuraavan kerran rahaa, niin pistät aina 10% tuloistasi jemmaan, niin saat sitten kerättyä itsellesi jonkun vararahaston. Jos tämä tuntuu mahdottomalta ovat kulusi tuloihisi nähden liian suuret.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona pari vuotta kotihoidontuella ja nyt menin töihin ja lapset hoitoon. Ja tässä töihin/hoitoon mennessäkin on ollut hirveästi menoja. Itselle työhön sopivia vaatteita, lapsille päiväkotiin tarvikkeita (mm. reput, tossut jne jne). Lisäksi auto hajosi tietysti juuri nyt. Asumistukea jo saadaankin ja mm. hoitomaksuissa alennusta.

ap

Vierailija
4/9 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisko kannattanut mennä töihin jo aikasemmin kun kerran pari vuotta kotihoidontuella sai talouden nollille. sori vaan mutta sitä saa mitä tilaa. mä pyytäisin varmaan vanhemmilta tai appivanhemmilta lainaa.

Vierailija
5/9 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vähän samaa vikaa - vuodenvaihteessa molemmat aloitti työt, mutta mies jatkaa osittaisella hoitovapaalla. Tässä tammikuussa on ollut poikkeuksellisen paljon menoja, kun "kertyneet" ostokset on tullut tehtyä, mutta ajattele nyt positiivisesti, että teidän talous nyt vaan paranee ja heti seuraavasta tilistä nyt se 10% syrjään!

Vierailija
6/9 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kun asuu, tietyn kulurajan alle on lemko mahdoton päästä: Vuokra, sähkö, vesi, jätteet ja ruoka kuitenkin maksaa aina sen vakio summan ja yleistä vuokratasoa halvemmalla on melko mahdoton yksiötäkään löytää. Siksi on niin että mitä pienemmät tulot, sitä tarkemmin ne KAIKKI menee kuluihin. Mä melba luulen, että tällä kertaa sun muuten erinomainen taloudellinen ymmärryksesi pettää senverran, että tuhennen euron kuukausituloista 10% voi oikeasti olla jo mahdoton osa panna säästöön. Mutta jos edes 5%!

Vierailija
7/9 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lasten isäkin joka ansaitsee rahaa (toivottavasti) eli ei kai ne perheen tulot nyt tuon 1000 euron varassa ole ?

Vierailija
8/9 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on totta, että esim. yksinhuoltajan, jolla tulot on 1000 voi olla vaikea saada syrjään 10%, mutta jos perheessä on kaksi palkkatyössä käyvää, niin mielestäni 10% nettotuloista ei pitäisi olla mahdottomuus laittaa syrjään. Sen verran ihmisten kuukausimenot vaihtelee, että tuommoinen muutaman sadan, mielellään jopa kuukauden palkan verran saisi kyllä jokaisella olla puskuria. Ja sellainen puskuri vaan nousee arvoon arvaamattomaan, jos ihmisiä lomautetaan eli juuri näinä aikoina.

Vierailija
9/9 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan ymmärrettävää, että rahat loppuu sinun tilanteessasi! Yhtäkkiä pitää ostaa vaatettaa ja kerhotarvikkeita ja autoonkin menee iso summa. Katso nyt ensimmäiset kuukaudet, ettei tili mene toista kertaa miinukselle ja sitten voit alkaa säästää pienen summan joka kuukausi, 50e/kk tekee vuodessa jo paljon eikä sen tarvitse olla noinkaan iso summa.

Tiedän miltä nyt tuntuu.. minullekin paukahti postista kiva 3000e lasku ja siihen menivät kaikki säästöt (onneksi olin siis laittanut sukanvarteen rahaa aina, kun oli mahdollista!). Nyt on tilillä 20e ja sillä pitäisi saada 1,5vkon ruuat :O No tässä oppii väkisinkin kokkaamaan edullisempia ruokia.

Onhan minulla mies, mutta hällä on nyt tällä hetkellä niin paljon omia murheita, että olen pitänyt sisälläni nuo pienet rahaongelmat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi