Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luna - mielikuvia?

05.02.2009 |

Mitä mielikuvia teille tulee mieleen nimestä Luna?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvostoliiton avaruusohjelma :-) Seuraava mielikuva sellainen ystävällinen pyöreäkasvoinen kuunmollukka...

Vierailija
2/10 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kaunis ja arvoituksellinen! Ylväs! =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se takavuosien La Luna -biisi alkaa kera herkän naisäänen soimaan päässä, kun tuon nimen kuulee. Sievä nimi :)

Vierailija
4/10 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli Belinda Carlyslen kaunis kappale kasarilta...ja tietysti kuu =)

Ihan kaunis nimi!

Vierailija
5/10 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten tuli mieleen, että se on ollu viime aikoina aika suosittu koiran nimi...

Vierailija
6/10 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tulee ensimmäisenä mieleen Aku Ankassa esiintyvä Una, siis suoraan kivikaudelta. Varmaan ihan kaunis nimi, mutta minä en vaan tykkää vaikka kuinka koitan ajatella vaikka mitä kuita. Vähän samaa sarjaa kuin Tara ynnä muut,joita en myöskään pidä oikein ihmisten niminä. Ei millään pahalla...

No, jokaisella oma nimimakunsa! :)

Vierailija
7/10 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lausuttaisko suomalaisittain Luna vai pidemmällä uu:lla? Kuu on toki kaunis mielleyhtymä, mutta nimenä ei erityisesti miellytä mun korvaa. Ja miettisin joka kerta että yritänkö puhua suomea vai espanjaa/italiaa eli minkä pituinen u sinne pitäisi laittaa.

Vierailija
8/10 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee mieleen ensimmäisenä kuu. Tunnen yhden Lunan ja hän oli vauvana todella pyöreä(kuu)kasvoinen, joten minulle tulee mieleen myös pyöreähkö vauva.

Ja Luna-kulhot & -jälkiruokakupit, 70-luvun suosikit, joita kaverini perheessä kutsuttiin nimellä paksuhuuli...

Vierailija
9/10 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee mieleen Potter-kirjojen hahmo Luna Lovekiva :D Valitettavasti hahmo on vähän höyrähtänyt, vaikkakin mukava. Tämä voi tulla monelle lapselle mieleen Luna-nimestä :)

Vierailija
10/10 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain muistan kuulleeni että Luna tarkoittaa tai sitä käytettäisiin Espanjassa tai Italiassa tarkoittamaan hullua... Korjatkaa jos olen väärässä. Musta olis muuten kiva nimi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä