Miten laitan velat ulosottoon?
Käsittämätöntä kuinka monelta on vielä tänäpäivänä hukassa käsitys siitä mikä ulosotto on.
Oikeudessa tuomitut korvaukset joita vastaaja ei pysty hoitamaan korvaa valtio joka perii taas sitten tuomitulta korvauksen takaisin.
Kommentit (15)
Asianajajalta sain neuvon laittaa ulosottoon. Mutta miten?
Kun perintätoimisto tekee perintäyrityksiä, perintäpalkkio vähennetään ulosmitatusta omaisuudesta, Jos mitään ei saada perittyä, SINÄ MAKSAT firmalle perintäpalkkion. Eli jos tiedossa on, että henkilö on varaton, ei kannata edes yrittää periä mitään.
ei taida tietää mitään asiasta
velallinen joutuu maksamaan kaikki perintäkulut jos ei maksa laittaa perintätoimisto käräjille jolloin asia siirtyy ulosottoon. Sieltä pystyvät pidättämään esim palkasta, veronpalautuksista tai omaisuudesta
otetaan tulot huomioon, eli jos on esim vuosi sitten ollut töissä, ja nyt ei, niin otetaanko vuosi sitten saadut tulot huomioon?
Itselläni varastettiin lompakko ja jo suljettua korttia onnistuttiin käyttämään. Pankki korvasi nuo, mutta lisäksi lompakossa oli 30 e rahaa ja jouduin asian setvimisen ja oikeudenkäynnin vuoksi mm. käyttämään paljon puhelinta ja olemaan päivän pois töistä. En muista tarkkaan miten nuo kulut menivät, mutta tuomitulle jäi maksettavaa minulle. Asianajaja sanoi suoraan ettet varmaan koskaan saa rahoja, koska niiden laittaminen perintään tulisi maksamaan minulle enemmän kuin se saatava.
ja haluaisin ainakin yrittää, ihan periaatteen vuoksi. Ja menishän siltä tuomitulta luottotiedotkin tässä.. -ap-
äitinikään ei ole vielä saanut latin latia siitä 200000mk joka piti saada kivusta ja särystä, pysyvästä vammasta jne... Aikaa on sentään kulunut jo parikymmentä vuotta.
Ota yhteyttä perintätoimistoon ja kysy sieltä neuvoa, että miten kannattaa toimia. He varmaan osaa sanoa, että miten kauan tuommoista summaa kannattaa periä ja minkälaisin toimin. 70% perintäkirjeen saajista kuitenkin maksaa kai heti, joten luulisi, että joku yritys nyt joka tapauksessa kannattaa tehdä. Ja tuo periaatteen vuoksikin on ihan hyvä syy! Ei syyllistä pidä päästää ihan kuin koira veräjästä.
Ihan oman traumoista toipumisen kannalta pidän tärkänä tätä periaatteen vuoksi yrittämistä. Olen ainakin yrittänyt, ja pitänyt puoliani tässä asiassa. - ap -
vai mikä sen viskaalin virallinen nimi sitten onkaan. Hän kyllä osaa neuvoa, miten pitää menetellä ja antaa neuvot ilmaiseksi.
Henkilö tuomittiin maksamaan minulle oikeudessa korvauksia.
Ei maksanut vapehtoisesti. Marssin suoraan ulosottomiehen luo ja annoin hänelle käräjäoikeuden päätöksen.
Ulosottoviranomaiset huolehtivat lopusta. Aina silloin tällöin tililleni tipahtaa rahaa. Ulosottoviranomaiset huolehtivat myös viivästyskorosta.
Minulle tämä ei tietenkään maksa mitään vaan tuomittu joutuu korvaamaan ulosotosta aiheutuvat kulut.
Näin yksinkertaista se on.
käräjäoikeudessa olevia ulosottomiehiä? - ap -
Koska korvauksen on määrännyt käräjäoikeus, ne ovat suoraan ulosottokelpoisia eli perintää ei tarvita.
Vie ehdottomasti käräjäoikeuden päätös ulosottomiehelle ja hän hoitaa loput.
T. 15
Asutaan Tampereella, ja mun mielestä täällä on käräjäoikeuden yhteydessä joku ulosottovirasto ja ulosottomiesten vastaanotto. Kai se on sit se. - ap -
Siis eräs henkilö on tuomittu maksamaan minulle korvauksia henkisestä käsimyksestä oikeudessa, eikä ole näitä maksanut. Pitäisi laittaa korvaukset ulosottoon, mutta miten se käytännössä tapahtuu?