Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen niin väsynyt

07.12.2008 |

lapsemme on nyt 1v 3kk ikäinen. öisin meillä välillä valvotaan kolmatta tuntia, ja vähintään pari kertaa lapsi herää ja nukahtaa sitten aika nopeasti uudestaan. heräämiset kestäisin, mutta en jaksa (selväjärkisenä) yöllä valvoa. olen aina ollut hermona jos herätetään kesken unien ja nyt pitäisi rauhallisena valvoa tunteja.

valvomisen ja heräilyn olen vahvasti yhdistäny allergiaan. silloin harvoin kun poika on oireeton, nukkuu hän heräämättä läpi yön ja vuorokaudessa unta tulee niinä päivinä n.13 h, silloin kun allergia painaa niin n.11 h ja tätä voi jatkua viikon tai ylikin helposti. eli selvästi nukkuu enemmän ja paremmin kun allergiat ei paina. lisäksi saa niinä öinä maidon kun on allergia oireita, jos ei oireita ole ei hän myöskään herää maitoa pyytämään. ollaan n.7 kertaa pidetty unikoulua, sen tulokset kestää niin kauan kunnes taas täytyy testata uutta ruokaa. pojalla on 5 ruoka ainetta jotka on todettu sopiviksi, joten uusia ruokia on kokeiltava lähes jatkuvasti. mutta silti EN JAKSA VALVOA! pelkään että tulen hulluksi, heh muutun ihmissudeksi öisin jos joudun valvomaa, no siltä se oikeasti tuntuu. poika muuten nukkuu lasten sänngyssä mun vieressä joten siitä aina kömpii viereen. onko mitään tehtävissä. :_| :_|

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ratkaisevan neuvon, mutta ei sitä taida olla. Toivottavasti teillä on hyvä allergiaa hoitava lääkäri ja saatte sieltä tukea varsinaiseen ruoka-aineallergiaan.

Saatko avuksi ketään, joka hoitaa öitä silloin tällöin, että saisit nukuttua kokonaisen yön? Tai ehkä saatkin, ja tiedän, ettei se paljon auta, mutta edes helpottaisi hetkeksi. Joskus tuntuu, että hyvin nukutun yön jälkeen olo on entistä epätoivoisempi, kun tulee taas rikkonaisia öitä. Meillä helpotti esikoisen kanssa noin 13 kk:n iässä, kun todettiin maitoallergia ja maito jätettiin pois. Sen jälkeen on tosi ollut parempia ja huonompia unijaksoja, mutta kuitenkin varsinainen hulinointi loppui.

Eli en osaa sanoa muuta kuin toivottaa jaksamista.

Vierailija
2/4 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tuo auttaa jaksamaan paremmin! juu onneksi on mies joka nukkuu pojan kanssa mahdollisuuksien mukaan,auttaahan se, varsinkin jos katsoo pari yötä putkeen. käydään iho ja allergiasairaalassa, olen yrittänyt myös itse etsiä tietoa lasten allergiasta netistä ja kirjastosta, hyvin tuloksin! aika taitaa kuitenkin olla se tärkein allergioiden parantaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa todella rankalta! Toivottavasti sinulla on mahdollisuus ottaa välillä päiväunia. Univaje on aikuiselle (ja lapsellekin) aika rankka juttu varsinkin jos sitä kestää pidempään.

Meillä kanssa huonosti nukkuva poika (7kk). Olisinkin kysynyt sinulta miten aikoinaan huomasit allergiaoireet ja mitä ne olivat? Samoin olisi kiva tietää mitkä ruoka-aineet teille sopivat?

Syy miksi kyselen, on että itsekkin alan olla aika väsynyt ja nämä yövalvomiset "selväjärkisenä" on välillä vaiketa. Siksi kai koitan (epätoivoisesti?!?) hakea syytä tähän heräilyyn & yökukkumiseen.

Meillä nämä yöheräilyt on järjestetty niin että minulla on öisin dvd-laitteeseen ladattu joku sarja jota sitten öisin katselen nukuttaessa lasta (yksin meillä ei huudeta). Nyt menossa Grey's Anatomy-sarjan 2. tuotantokausi ;-)

- Aivilo & jimi -

Vierailija
4/4 |
20.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuohon oiken mikään auta jos kerta syykin on noin selvä... Varmasti loppuu kun allergiat helpottaa tai saadaan hallintaan - milloin, se onkin sitten eriasia, toivottavasti pian! Meillä nyt 5v tyttö joka valvoi 6kk iästä lähes joka yö sen 1-2,5 tuntia joten tiedän todella miltä se valvominen tuntuu. Meillä syy (maitoallergia) löytyi vasta 4 vuotiaana, joten helpotti vasta sillion. Tosin helpottikin sitten heti kokonaan kun sai vain maidon pois ruokavaliosta. Nyt meillä vauva joka allergioidensa takia heräilee noin 8-10 kertaa yössä mutta nukahtaa heti uudelleen joten ei haittaa tuohon tuntien valvomiseeen verrattuna yhtään!

Joku kyseli miten allergia voi oireilla, meillä oireena oli ainoastaan kova vatsa ja tuo valvominen, mitä siis eivät edes lääkärit tajunneet allergiaoireiksi kun mitään muuta oiretta ei ollut. vasta sitten 3-4v alkoi valittaa vatsakipua jonka itsekin ensin yhdistin vain ummetukseen mutta sitten sattumalta lääkäri pistikin allergiatestiin.