Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tarvitaan kaksi (tai useampi) kost.suojapuku?

02.02.2009 |

Ihan mielenkiinnosta kyselen, miksi tarvitaan kaksi (tai jopa useampikin) kosteussuojattu puku välikauteen? Meillä on pärjätty mainiosti välikausi yhdistelmällä 1 kosteussuojahaalari + 1 tuulipuku tms. ei kevyempi ei-kosteussuojattu asu. En millään tapaa arvostele heitä, joilla kosteussuojattuja asuja on lapsilleen useampikin per kausi. Tokihan niitä saa olla vaikka kuinka paljon haluaa eikä haittaa minua ollenkaan :) Mutta onko niille kaikille oikeasti tarvetta? :)

Meillä ei vaan tulisi käytettyä kaikkia, jos olisi enemmän, ja harmittaisi jos kivat asut jää naulakkoon pölyttymään. Jos joskus joutuu aamupäivän ulkoilun jälkeen ulkovaatteet pyykkikoneeseen, niin ollaan sitten keksitty iltapäiväksi muuta tekemistä eikä olla ulkoiltu. Tuolleen on kuitenkin käynyt niin harvoin, etten ole senkään vuoksi itse nähnyt tarvetta useammalle kosteussuojatulle asulle. Meillä lapset 4v ja 1,5v ja kotihoidossa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole sopivia ulkovaatteita.

Meillä lapsi (2v.) saa ihan rauhassa leikkiä vesisateessa, vesilätäkössä, mudassa ym. jolloin varsinkin kerho aamun jälkeen se haalari on niin kurainen että se on pakko laittaa suihkuun ja suihkuttaa. Kerhossa myös jalkalenkki on voinut lähteä kengän alta ja lahje päässyt nousemaan ja kenkään menemään varresta vettä ennen kuin kukaan on huomannut. Jos useampaa haalaaria ja kenkiä ei olisi lapsi ei pääsisi enää iltapäivällä ja illalla ulos.

Kauppavaatteet on sitten vielä erikseen, mudassa pyörityillä vaatteilla ei autoon mennä. Hyvä kuntoiseksihan ne haalarit ja kengät sitten jäävät kun ei joka päivä kuitenkään kaikkia kolmea haalaria tarvita, mutta kun ne myy eteenpäin niin hinta usein kohoa samaan tai jopa korkeammaksi kuin mitä itse olen niistä maksanut, joten rahaa ei ole ongelma ostaa useampia ulkovaatteita.

Uskon että sitten kun lapsi menee päiväkotiin, niin useamman haalarin merkitys vaan korostuus ellei halua käyttää kuravaatteita niiden päällä.

Vierailija
2/7 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin tarve on huomattu siinä että jos toinen kosteussuojattu puku on pesun tarpeessa ja ulkona on märkä keli, niin silloin tarvii sen toisen asun. Nyt on kyllä kurikset päivähoitoa varten, joten jos raahaisin kurahousut joka päivä kotiin niin ehkäpä sitten pärjäisi yhdellä kosteussuojatulla sekä toisella ns. tuulipuvulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen TOSI laiska pukemaan kuravaatteita, vaikka sellaisetkin meillä on. Ja mä en taas suostu tinkimään ulkoiluista sen vuoksi, että haalari olisi märkä...

Kaikkia on kyllä käytetty. Ja yhdet on sitten ns. siistimmät, joilla käydään uimahallissa ym. Sattuvat nekin olemaan kosteussuojatut, koska niiden ulkonäkö miellytti mua eniten :)

Vierailija
4/7 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

syy siihen on äidin hulluus lasten vaatteita kohtaan. On ihanaa kun voi laittaa lapsille viikon jokaisena päivänä eri puku hoitoon :D

Vierailija
5/7 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on neljä lasta joten jo säilytystilat tulee vastaan eli kaks kosteussuoja-asua per lapsi on ehdoton maksimi.

Vierailija
6/7 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yksillä pärjätty hienosti eivätkä juuri koskaan ole edes kastuneet sisältä. Kuivuvat nopeasti, joten jos ulkoilee kaksi kertaa/pvässä ehtii kyllä kuivua välissä. Ainoastaan hanskoja ja hattuja meillä lapsilla kahdet.

Vierailija
7/7 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupäivällä kun on oltu ulkona, niin Reimat on yleensä olleet aina kuivat iltapäivällä. Ja jos pesuun laitettu niin hyvällä ilmalla(tuulisella) ovat kuivat parissa tunnissa pesun jälkeen. ja jos illalla pesty niin aamulla on aina ollut kuivat ja puhtaat asut. Lapset pärjäsivät näin myös perhepäivähoidossa. Eivät koskaan hoitotädit valittaneet.

Meillä tosin niitä varmasti pestään enemmän, mutta käyttöön ne on ostettukin.