~¤~ PIKKUKAKKOSET vko 6 (02. - 08.02.2009) ~¤~
Linkki viime viikkoseen pinoon..
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Kommentit (15)
Tervehdys kaikille! Täällä myös kuumeillaan kovasti pikkusiskoa tai -veljeä 1 v 5 kk ikäselle tytön tyllerölle. Ennen joulua olin jo raskaana, mutta tuli keskenmeno rv 9. Lääkkeellinen tyhjennys tehtiin 29.12. ja nyt sitten ekat menkat keskeytyksen jälkeen alkoivat. Hcg-arvo oli vielä hieman koholla 3 vk keskeytyksen jälkeen, joten kävin tänään uudelleen verikokeessa, huomenna siitä tulokset. Jos arvo on nyt kohdallaan niin uuteen yritykseen heti kun menkat loppuu..
Keskenmenon aikaan luin paljon täältä keskustelupalstoilta muiden juttuja em. aiheesta ja niistä oli tosi paljon apua, kun itelle km oli ensimmäinen. Yleensä olen seuraillut vain taustalta näitä juttuja, mutta aattelin nyt, että porukalla tämä kuumeilu on kivempaa..
MASUNASU08 ja IRINA77
Tervetuloa mukaan..!Yhdessä tää kuumeilu on kivempaa:)Ja pääsee jakamaan niitä surujakin..Voimia ja tsemppiä nyt että pääsette alkuun:)
ADARA
Ota kauratyyny nyt hankintaan noita kipuja ajatellen,sellanen vois auttaa vai oletko kokeillut?
OMAA NAPAA..
Tein aamulla sen testin ja pakko se nyt on vaan uskoa että täti eksyi matkalla..Testi oli negat ja jää nyt sitten se tätin käynti kait kokonaan..No eiköhän se sieltä palaa:)
Kaikille päivän jatkoja..Tyttö alkaa nyt olla nälissään että lähdempä tästä tissittää sitä, palailen taas..
Leyla
Aivan ihana päivä ollut, toivon mukaan ehdimme tytön kanssa ulos vielä, ennen kuin aurinko laskee. Aamupäivällä oltiin harrastamassa, joten ulos ei päästy.
Haleja88: Mulla eka kierto pillereiden lopettamisen jälkeen oli 32 pv ja toinen 30 pv. Synnytyksen jälkeen ekat menkat tuli vasta imetyksen lopetettua, syyskuussa 08 (tyttö syntyi lokakuussa 07). Nämäkin niin, että söin silloin e-pillereitä ja oli tämä "väliviikko". Tuli niin niukkaa vuotoa, että luulen, ettei ilman pillereitä olisi vieläkään alkaneet. Pillerit jätin pois marraskuussa, joten muutamat menkat "niiden avuilla" ja nyt sitten yritetään pysyä kärryillä miten tää kierto oikeasti menee;) Vähän tuntuu siltä, että tässä kuussa alkaa tasaantumaan.
Masunasulle tsemppiä! Varmasti tosi raskas tilanne, toivottavasti kaikki menee hyvin!
Lisbet, käyn päivittämässä tietoni esittelypinoon... Kiitos, kun nostit sitä :)
Omaa napaa sen verran, että luulen ovulaation olevan ohi. Nyt sitten vain odotellaan, että pääsis testailee! Ainakin nyt tässä kuussa oltiin huomattavasti aktiivisempia tämän yrittämisen suhteen, joten sinällään positiivisin mielin...
Adara: Muuten, oliko sinulla ekasta lapsesta samanlaisia kipuja? Mulla ei oo koskaan ollut juurikaan mitään kuukautiskipuja, eikä tytttöä yrittäessä ollut mitään. Mutta nyt olen myös huomannut, että välillä tulee alavatsaan tosi kovia kipuja, ei pysty kävelemäänkään, saati istumaan. Makuulla olo vain auttaa. Varsinkin ensimmäisenä kuukautena pillereiden lopettamisen jälkeen saattoi olla melkein 2 viikkoa kipua aina toisella puolella alavatsassa... Nyt toissa iltana oli juuri semmonen tunnin kestävä kipu. Ei noin pahaa, mitä itselläsi kuvailit olevan, mutta ajattelin, että jos sitä jotenkin vois suhteuttaa, kun mulla ei oo ollu kuukautiskipuja ja sulla on. Niin nämäkin kivut menisivät siinä suhteessa. Oli vaikeasti selitetty, toivottavasti ymmärsit :)
Kaisa4 kp 17/28-32, yk 3
Haleja88, kaivoin sun vinkistä kauratyynyn komerosta esille ja oon lämmitellyt sitä pitkin iltaa. Olin kokonaan unohtanut hankkineeni sellaisen synnytyksen varalle, vaikka en käyttänytkään sitä silloin.
Irina77, tervetuloa mukaan!
Kaisa4, ymmärsin sun pointin :). Mullakin on synnytyksen myötä tullut just tuollaisia kahden viikon kestäviä kipuja, kun ennen oli vain pari, kolme päivää kipeä. Mietin mielessäni voisko olla endometrioosia, mutta luulin, ettei se ainakaan pahenisi synnytyksen myötä vaan päinvastoin. Ehkä tämä onkin jotain ihan normaalia jos sullakin tällaista on. Tuntuu vain, että viimeiset pari kuukautta oon aina jostain kipeä. No, täytyy katsella millainen tästä kierrosta tulee.
Kaikenkaikkiaan kurja päivä tänään. Menkat alkoi, kipeä oon ollut ihan tosissaan ja pojalla pukkaa hampaita, joten on ollut itkuinen. Miehelläkin oli pitkä päivä just kun oisin sitä tarvinnut. Anteeksi tämä valitus, mutta helpottaa kun saa purkaa tätä suunnatonta vitutusta.
Adara kp 1/25-30
MASUNASU08
TERVETULOA mukaan!! =)
IRINA77
Mikä oli tuomio HcG-arvoista? Oliko jo laskenut?? Nii ja TERVETULOA munkin puolesta mukaan!! =)
HALEJA88
Tulis nyt se täti, että pääsisit laskemaan kp:t. Inhottavaa tuommonen, kun sitä inhottavaa tätiä oikeen TOIVOIS tulevan, niin eihän se sitten tuu!! P***A!!
KAISA4
Toivotaan nyt plussaa sulle!! =) Millon meinaat testata??
ADARA
Olispa täti tullu nyt viimeiselle visitilleen!! Ei tarvis kyllä enään tulla ja vielä noin kipeänä!! =( Pupuiltu ollaan sillon kun on huvittanu.. Heh, viimex eilen illalla!! =)
OMA NAPA
Eli tosiaan nyt mennään täällä kp 12. Nopeesti on menny, ku en oo paljoo nyt tätä vauva-asiaa ajatellu.. Vaikka semmoinen olo, että vaikka meneekin TJOT-menetelmällä, nii se ei meille tuo niitä viivoja testiin.
Meillä oli pojan 1½ vuotis neuvola eilen. Pojan strategiset mitat oli 11860g ja 80,5cm. Lyhyt jäppinen tuo meidän esikoinen.. Mies on ollu tuon ikäisenä jo 88cm ja minä huikeat 2cm pidempi ku poika.. No, kaipa se tuosta vielä "venähtää" =).
Lunta on tullu paljon täällä meillä yön aikana ja parhaimmillaankin tulee taivaan täydeltä! Tietää siis lumitöitä tänään.. *HUOKAA*
Huomenna mies on ottanu vapaata töistä, ajattelin maalailla tuota meidän eteistä. On se kumma, kun näin keväällä iskee aina tää "haluan jotain uutta tänne kotiin"-fiilis.
No joo, jospa menis keitteleen kahvit! =)
=) Lisbet, kp 12/26-31, yk 6.
Lisbet, mukava kuulla sustakin :) Onnea tähän kiertoon rutkasti, toivon mukaan nyt tärppää!! Hauskoja sisustushetkiä pupuilun lomassa :)
Täällä täti vielä runsaasti kylässä, ei näy vierailulle vielä moneen päivään loppua. Menkkakipu onneksi on laantunut jomotukseksi ja oonkin siirtynyt popsimaan miedompia särkylääkkeitä ja vain yhden kerrallaan.
Vauvakuume on taas niin kova, kun eilen kaupassa näin ihan pienen nyytin... nyyh! Raskautumisen suhteen oon kuitenkin negatiivinen ja koitankin ottaa Lisbetin taktiikan käyttöön ja stressata vähemmän. Mutta siis ei muuta mulla kuin pitkä, tylsä kierto taas edessä...
Adara kp 3/25-30, yk3
Jaahas, tää mamma on vielä hereillä... Tuntuu, että menee päivä päivältä myöhemmäksi, kun nappulan saa nukkumaan. Ja vastaavasti tietenkin sitten aamulla herätään taas myöhempään jne jne... No tosin, ite oon tosi aamu uninen, joten ei haittaa, ettei meidän neiti herää (juuri) koskaan ennen 8 =)
Adara: Jos niitä kipuja tulee tosi paljon, niin kannattaa kuitenkin varmaan käydä jossain tutkituttamassa. Koskaan kun ei tiedä ja saa ainakin sitten varmuuden:) Mulla ne on ollut kuitenkin vielä "kestettävää luokkaa" ja menneet nyt lähes tulkoon ohitse, mutta jos ois jatkunut/pahentunut, niin olisin menny gynelle.
Lisbet: Kiitos toivotuksista!!! Varmaan tässä pitää vielä reilu viikko odottaa ennen kuin pääsee testaamaan... Ehkä ensi viikon sunnuntaina ;) Esikoisesta testasin 28 kierron mukaan juuri 28 pv aamulla ja oli haamuviiva... Joten helpompi ois ehkä odottaa päivä yli, nyt kun kiertokin on ollut sekaisin, mutta miten malttais!!! Hyvä kun jaksan sinne asti odottaa... Enkä aina oikein jaksakaan, miettii jo nyt tuntemuksia, oisko mitään...;)
Huomasin tänään puistossa aamulla hassun seikan. Olin siellä nimittäin ainut äiti, jolla oli vain yksi lapsi!!!! :O Ois melkein tehnyt mieli sanoa, että kyllä minäkin haluaisin!!!! ;) No, tämmöisiä ihmeellisiä ajatuksia sitä tulee... Tuntuu, että nyt on isompi vauvakuume mitä esikoisesta. Ehkä just, kun tietää mitä on tulossa:)
Mutta nyt, hyviä öitä kaikille!!!
Kaisa kp 19/28-32, yk3
Olin to-la Tukholman risteilyllä käväisemässä ja nyt taas kotona, välillä oli kyllä tosi kova ikävä tuota meidän pikkutyttöä, mutta ihanan rentouttava reissu kuitenkin...
Hcg -arvo oli laskenu edellisestä ja oli nyt vain 9, joten pitivät sitä normaalina. Menkat loppui, joten nyt sitten uuteen yritykseen :D Kierron pituudesta ei nyt vielä ole oikein varmuutta, mutta ainakin km:n eka vuotopäivään nähden nämä menkat tuli 30 pv kierrolla. Normaalisti mulla kierto 28-30.
Taidan nyt hipsiä päikkäreille, kun typsy nukahti. Reissussa aina vähän rähjääntyy... Iloista ensi viikkoa kaikille!
Ihana päivä pihalla, kun vaan jaksais lähteä ulos. Aamulla kyllä jo käytiin pojan kanssa neuvolassa ja oli kasvanut sentin!! Se olikin ensimmäinen sentti kolmeen kuukauteen. Teki mieli samalla kysyä neuvolantädiltä numeroa mihin soitan jos satunkin olemaan raskaana, mutta en sitten viitsinyt.
Äsken soitin miehelle ja sain houkuteltua lupauksen, että illalla lähdetään ostoksille! Sen oli pakko suostua, koska kuurasin koko huushollin lattiasta kattoon. Olen katellut pojalle valmiiksi ihanan keinulampaan ja kaikkea muuta kivaa. Ostoksilla olo piristää aina mukavasti mieltä.
Menkkojen alkua odottelen, saisivat alkaa jo, vaikka arvelen tädin saapuvan vasta ylihuomenna. Alavatsaa nippailee, toivottavasti se ei enteile yhtä kivuliaita menkkoja kuin viimeksi. Oli meinaan niin kipeät, että makasin pitkät tovit lattialla kippurassa.
Tulkaa kertomaan kuulumisianne!
Adara kp 25/25-30, yk2
Täällä myös toivotaan ja yritellään toista lasta. Ensimmäinen touhuneiti on jo 1v 4 kk. Nyt on kolmas kierto menossa pillereiden lopettamisen jälkeen. Ehdin syödä niitä muutaman kuukauden imettämisen lopetuksen jälkeen, mutta silti tuntui, että kierto ja muu hormonitoiminta oli ihan sekaisin.. En tiedä voiko imetys yms. vaikuttaa vielä näinkin pitkään... Nyt tuntuu, että olisi vasta ensimmäinen "normaali kierto", mutta edelleen esim. tukka rasvoittuu tosi helposti... Oisko kenelläkään hyvää neuvoa tähän? Vai rauhoittuuko se vasta josku sitten itestään...
Tällä hetkellä eletään ovulaation aikoja, mutta hankala tietää, kun on kierto heitellyt tosi paljon. Ollaan nyt yritetty kuitenkin olla vähän aktiivisempia tuolla saralla. Ei millään malttais odottaa!! Ensimmäinen tärppäsi toisesta kierrosta, joten tää kolmas tuntuu nyt ikuisuudelta...;)
Nyt tuli aika omanapaista tekstiä, yritän päästä paremmin mukaan, kunhan saan juonen päästä kiinni :)
Kaisa kp 16/28-32, yk3 (jos tämä tarkoittaa sitä yrityskiertoa :))
Tervetuloa Kaisa4!
Uusia tarvitaan, mukaan vaan.Täällä ei tätiä näy!Omia synttäreitä vietän tänään ja pikkutyttö tänään 4kk :) Lauantaina tuli juhlittua ja eilen oli kauhee kapula! Oltu vähän kipeenä mutta silti kokoajan niin kumma olo ihan kun ois raskaana..La aamuna tein testin ja oli negat. tuli mieleen että jos tuo ärrän testi ei vaan jostain syystä mulle kerro.Viimeksi ei myöskään näyttänyt mutta sitten tein apteekin testin ja se oli inkalta positiivinen. Apteekin testi oli kyllä pari päivää myöhemmin..Haluaisin vaan niin kovasti että alan varmaan vainoharhailla raskausoireita:D
Kaisa4: Sulla siis kierto heittelee, kuinka paljon?Mietin vaan kun mulla ekat menkat synnytyksen jälkeen tuli 40 pvää sitten ja seuraavia ei näy vielä..Jäikö sulla välistä välillä kokonaan?Eipä nyt muuta sit sinne kuin pupuiluja;)Sehän se paras osa on..Tää tätin odottaminen on kyllä niin piinaavaa..
Adara: Sulle kovasti on peukut pystyssä..Jännät piina päivät nyt sulla..Voimia!!
Toivottavasti nyt nappaa sitten. Toi shoppailu kyllä kummasti kohentaaa aina mieltä:)
Palailen taas kun tulee jotain uutta..
Huomenna meinasin tehdä vielä apteekin testin kun tää olo on tosiaaan niin outo..Pieni toivonkipinä täällä,mutta sitäkin suurempi epätoivonkipinä ?:|
ADARA
Olikos kiva ostosreissu? Ostitko ne tavarat, mitä olit meinannutkin? Vieläkö täti on pysyny poissa? Tee nyt ihmeessä testi tässä viimeistään ylihuomenna, jos ei tätiä näy!! =) Mä täällä jännitän jo kovastikin sun puolesta!! =)
Ihana päivä tosiaan oli. Mä kävin aamupäivästä pojan kans pihalla ja mies vielä tässä illalla.. Mahtaa pojalla maistua uni! =)
KAISA4
TERVETULOA MUKAAN!! =) Pistäpäs tietos tuonne esittelypinoon. Nostan sitä, niin löytyy!
HALEJA88
PALJON ONNEA SYNTYMÄPÄIVÄSI JOHDOSTA!! =) Tee apteekin testillä, jos siihen luotat tässä parin päivän päästä. Tai toisella luotettavalla merkkillä (ainakin ite luotan) ClearBlue-merkkiin ja se digitaalinen on ainakin selvä. Kertoo pienessä ruudussa joko "RASKAANA" tai "EI RASKAANA". Ei tarvi tiirailla mitään haamuja!! =)
OMA NAPA
Eipä kummempaa tänne, kun oon aatellu pitää ns. "pienempää profiilia" tämän kierron. Pupuiltu ollaan kuitenkin tähän asti joka toinen-kolmas päivä.. Katotaan nyt sitten loppukuusta, että miten käy.
Käyn lukemassa kuitenkin monesti päivässä teidän kuulumisia, etten vaan tipu kärryiltä. Ja tietenkin välillä vastailen kysymyksiin ja kerron omia kuulumisia. Vaan nyt harvemmin tässä kuussa..
Keskiviikkona on meillä 1½ vuotis neuvola käynti edessä. Saapas nähdä paljonko pojalla on painoa ja pituutta tullu tässä 3kk aikana. Tänään itseasissa poika tuli just sen 1½ vuotta! =)
Ei nyt lähen laittamaan poikaa yöunille..
PALAILEN TAAS!! =)
=) Lisbet, 9/26-31, yk 6.
(Oho, piti oikeen kalenterista laskea, että monesko päivä on menossa!! Heh!! =))
Mä voisin kanssa liittyä joukkoon. En oo pitkään aikaan kirjoitellut koko palstalle, viimeksi aktiivisesti toukokuuun odottajissa 2008. Eli meillä on 8-kuukautta vanha tyttö, ihana sellainen, termiitti=) Nyt olisi sitten aika seuraavalle...
Pieniä mutkia on vaan matkassa. Me ei olla käytetty ehkäisyä olleenkaan tytön syntymän jälkeen, kumia aluksi ja sekin sitten jäi=) Joten yli puoli vuotta olisi ollut jo mahista tulla raskaaksi, vaikka mitään varsinaista yritystä ei ole ollutkaan.
No mä kävin gynellä kolme viikkoa sitten, kun menkat eivät ole alkaneet vieläkään... imetin 2kk, joten sekään ei ole esteenä. Ultralla löytyikin toisesta munasarjasta iso kasvain. Sitten alkoikin kovat kivut ja jouduin sairaalaan, jossa se leikattin viikko sitten kiireellisenä pois. Kasvain lähti patologille tutkittavaksi, mutta 99% varmuudella hyvälaatuinen. Toinen munajohdin on siis sökönä lopullisesti ja toisella sitten pelataan. Lääkäri teki mulle kovin selväksi että haluan lisää lapsia , niin pökköä pesään=)
Ja koska ne menkat ei ole alkaneet, se johtuu todennäköisesti siitä kasvaimesta ja hormooni sekamelskasta... Lekuri määräsi mulle terolut kuurin menkkojen provosoimiseksi. Pitää kuulemma odottaa että tikit mahasta sulaa (kolme tähystys reikää) ja sitten popsia se hormooni kuuri. Jos ne menkat sillä alkaa, niin hyvä ja eikun kovaa yritystä. Ei kannata kuulemma odottaa jos siihen terveeseenkin munajohtimeen tulee joku agressiivisesti kasvava kasvain (voi helposti kai uusia)... Sitten voi kuopata luomu raskaus haaveet kokonaan.
Aika pelottavaa että nuorena ihmisesnä saa tällaisen "tuomion". Tai jotenkin sitä ajatteli että aikaa on viellä useita vuosia tehdä pikkukakkonen...
Täytynee toivoa että tästä ei tule mitään mahdotonta taistelua. Ja tietty toivon että teille muille raskautumunen kävisi helpomman kautta! Tuntuu niin hassulta olla taas vauvakuume-puolella kirjoittamassa=)
Öitä toivottaa: masunasu :)
Lisbet, en sitten ostanutkaan mitään tai no ei reissu kokonaan turha ollut, ostin sentään karkkia :) Mutta pelkkä tavaroiden ihasteleminen ja hypisteleminen sai paremmalle mielelle. Mites teillä pupuilut sujuu?
Masunasu, tervetuloa mukaan!! Meillä onkin samanikäiset lapset kun oma poikani täyttää ihan kohta 8kk. Oon pahoillani tuosta kasvainjutusta ja munanjohtimen poistamisesta. Onneksi lääkäri näytti vihreää valoa ja eikös kuitenkin munasolu irtoa normaalisti joka kuukausi terveeltä puolen? Toivotaan ettei kasvain vain uusiudu!!
Omasta navastani vielä eli täti tuli sitten tänä aamuna. Olin kyllä varma, että tulee, mutta aina se silti kirpaisee. Jotenkin tuntuisi jotain olevan vinossa. Ensinnäkin nyt kahdessa kierrossa on oviksesta alkaen ollut kohtalaista kipua alavatsassa ja viikko ennen menkkojen alkua kipu on vain kasvanut. Eilenkin itkin illalla vessan lattialle ennen kuin pari vahvempaa särkylääkettä vei suurimman kivun pois. Mietin jo, että pitääkö tästä lähteä EA:han piikille. Aina mulla on olleet kivuliaat kuukautiset, mutta vain päivän tai kahden ajan menkkojen alkamisesta ja sitä ennen pientä jomotusta alaselässä. Nyt sitä on koko loppukierron ajan. Mitähän tämä vois olla? Gynellä ajattelin käydä puolen vuoden päästä ellen sitä ennen ole raskautunut.
Adara kp 1/25-30, yk3