Äitini antoi minulle Diapamia (minulla ei ole reseptiä). Olenko huomenna huumekuski,
Kommentit (13)
itselläni on resepti Opamoxille ahdistukseen ja ne ovat loppu ja ahdistus iski siis tänään.
Äläkä anna omia reseptilääkkeistäsi muille.
Reseptit on tarkoitettu sille henkilölle jolle ne on kirjoitettu.
Diatsepaamilla on tosi pitkä puoliintumisaika. t.farmaseutti
eli ei ole sama asia kun Diatsepaami. Jos on pakkotilanne niin ota vain 1/2 tablettia eli 2,mg nyt päivällä, muuten haleudu lääkäriin.
voit huoletta ottaa äitisi antaman diapamin, varsinkin, kun olet ennenkin käyttänyt vastaavia lääkkeitä. Hätävarjelun liioittelua aikaisemmilta vastaajilta.
En ole ammattilainen, mutta olen itse syönyt molempia mainittuja rauhoittavia ja mitään eroa en omalta kohdaltani ole havainnut.
Diatsepaami lamaa annoksesta riippuvasti keskushermostoa. Sen tavallisin haittavaikutus on uneliaisuus, johon voi liittyä ataksiaa, sekavuutta, heikotusta, huimausta, päänsärkyä, kaksoiskuvia sekä lihasheikkoutta. Herkkyys näille on yksilöllistä. Väsymys on yleinen erityisesti vanhuksilla.
Anterogradinen amnesia, toleranssi ja riippuvuus ovat mahdollisia.
Voi heikentää suorituskykyä liikenteessä ja muissa erityistä tarkkaavaisuutta vaativissa tehtävissä.
t.farmaseutti
päivystyksessähän ei uusita pvk-reseptiä. Siksi en saisi mitenkään "laillisesti" noita Opamokseja, mutta ahdistushan ei sitä kysele.
ei ehkä kannata ottaa kahta 5 mg tablettia kerralla, se on kohtuuiso annostus. Opamoxissa on ihan eri mg-määrät, älä vertaa niihin. Riippuu tietenkin minkä tasoinen ahdistuksesi on ja minkälaisia määriä opamoxia käytät.
On totta että koskaan ei pitäisi ottaa toisen reseptilääkkeitä, mutta joskus hätä ei lue lakia...
Puoliintumisaika (eli aika jona poistuu elimistöstä) on tosiaan pidempi kuin Opamoxilla, mut jos nyt otat 5 mg niin voisin kyllä kuvitella että huomenna aamulla olisit ihan ajokunnossa. Kukaan ei voi varmaksi vastata tähän, sillä tuo puoliintumisaika vaihtelee. Itse kyllä lähtisin autolla, tietenkin vain siinä tapauksessa että olo sallii sen.
Varmaan moraalitonta antaa näitä neuvoja, mutta ap:lla tuntuu olevan pakkotilanne.
meinaan vaan kyllä sekin vaikuttaa huomiokykyyn ja reaktionopeuteen...
Ammattilainen kun sattuu tietämään, että lääkkeet ovat määrätty yksilöllisiin tarpeisiin ja, ettei toiselle määrättyjä lääkkeitä ei ikinä tulisi ottaa. Ja ammattilainen tietää myös sen, että SINÄ et voi tietää miten kyseinen lääke vaikuttaa alkuperäiseen, vaikka itse olisit syönyt niitä kuinka paljon.
törttöilee liikenteessä ja poliisi ottaa huumeseulan niin kyllä on pamit plussalla.
Ammattilainen kun sattuu tietämään, että lääkkeet ovat määrätty yksilöllisiin tarpeisiin ja, ettei toiselle määrättyjä lääkkeitä ei ikinä tulisi ottaa. Ja ammattilainen tietää myös sen, että SINÄ et voi tietää miten kyseinen lääke vaikuttaa alkuperäiseen, vaikka itse olisit syönyt niitä kuinka paljon.
Siitä huomaa että *sinä* et ole ammattilainen.
jos tänään otan 1-2 5 mg:n Diapamia?