Antaisitko tytölle jonkun ällön tätinimen kuten: Pirjo, Sirkka, Tarja, Kyllikki?
Taikka pojalle Yrjö, Tauno, Kyösti tai Urmas? Hyi mitä nimiä....
Kommentit (15)
Samaten pannassa 70-luvun nimet:Tiina, Mika,Marko,Miia,Virve,Toni,Heli,Pete,Hannu,Tuija,Hanna...Name it!
Noista pojan nimistä en kelpuuttaisi yhtäkään.
Mutta nuo ap:n mainitsemat naisennimet ovat kaikki todella kauheita.
Joo ja miesten myös.
mä oon enemmän sitä prinsessanimiä suosivaa tyyppiä.
aurora, jasmiina, adalmiina.
Samaten pannassa 70-luvun nimet:Tiina, Mika,Marko,Miia,Virve,Toni,Heli,Pete,Hannu,Tuija,Hanna...Name it!
jotkut ihailee arvohenkilöiden nimiä
Sitten kun te olette vanhoja haahkoja, tarjat ym. tulee taas. Meidän tarjojen, pirjojen ja muiden vanhemmat muuten inhoavat ja ihmettelevät ainoja ym. Heille ne ovat keski-ikäisiä mummonimiä.
mutta meillä on Mia 3v. kun mies ei mitään uusia nimiä kelpuuta
Eikä suinkaan siksi, että ovat vanhempien ihmisten nimiä, vaan siksi että ovat...rumia. Ovathan esim. Anna, Maria, Aino, Ada, Olavi, Elias ja Lauri vanhoja nimiä, mutta ne ovat kauniita.
Yhden Martin, Arvon ja Urhon..kaikki nämä alle kouluikäisiä. Eri perheistä.
Joskus tulee vaan mietittyä, että mitä ihmettä on vanhemmilla liikkunut päässä nimeä keksiessä..
kuuluuko se jo tähän porukkaan? Aika tätinimi kumminkin, ja mun mielestä kuulas ja ihana (tarkoittaa muuten pihlajaa vanhalla suomen kielellä).
Nythän tuon tyylisiä nimiä antavat kaupunkilaiset "edelläkävijät", jotka eivät halua lapsilleen kaimoja ikätovereihin. Sieltä se trendi sitten pikkuhiljaa lähtee yleistymään lähiöihinkin, odottakaapa vain. :)
Esimerkiksi tiedän yhden pikku-Pirkon ja on niin nimi sille pikkutytölle kuin napakymppi. Sellainen touhukas pikkuolento, niin pirkkomainenkin. En koskaan ennen ollut ajatellut, että joku voisi laittaa vielä lapselle Pirkko-nimeä, mutta sehän on nätti perusnimi ja sopii sittenkin lapselle.