Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia TENS -laitteesta synnytyksessä?

30.01.2009 |

Olen yhden synnyttänyt ilokaasun ja epiduraalin voimin. Toisen synnytyksessä voisin kokeilla jotain muutakin. Onko kellään kokemuksia TENS:istä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt kahdessa synnytyksessäni TENS-laitetta ja se on kyllä ollut erittäin toimiva tapa lievittää kipua. TENS on helppo käyttää ja siinä voi itse säätää sähköärsykkeiden määrää.

Vuokraan itse täällä Jyväskylässä Aktiivinen Synnytys ry:n laitetta ja olen kuullut todella mukavia käyttäjäkokemuksia laitteesta. Siitä ovat hyötyneet niin pitkään synnyttäneet ensisynnyttäjät kuin syöksysynnyttäjätkin. Kukaan ei ole sanonut että yhtään ei auttanut. Yksilöllisiä eroja on siinä miten auttaa; jotkut kuvailevat että menee kärki kivulta ja toiset ovat sanoneet, että laite on tehneet supistukset lähes kivuttomaksi. Ehdottomasti kokeilemisen arvoinen laite sanoisin minä! :)

Vierailija
2/3 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole aikaisempaa kokemust alaitteen käytöstä? Onko se niin idiootti varma, että sitä osaa sitten pää pehmeänäkin käyttään jos esim. kätilöt ei tunne vekotinta?

Toinen kysymys ihan yleisesti:

Mitenköhän kätilöt mahtaa suhtautua laitteeseen jos sellaisen tuo mukanaan? Olen menossa tod näk naistenklinikalle (Hki) ja siellä ei vissiin kamalan avoimia millekään uutuuksille ja/tai luomuiluille olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laite on helppo käyttää. Yhdistyksen vuokraamassa laitteessa on helpot suomenkieliset ohjeet kuvineen. Mies/tukihenkilö voi vaikka valmiiksi opetella kuinka laite toimii ja h-hetkellä sitten kiinnittä elektrodit.

Laiteessa on sähköä, elektrodeja, piuhoja; kätilöt ja lääkärithän rakastaa sellaista!! Kun keskimmäisen lapseni synnytyksessä käytin TENSiä se oli vielä aivan uutta täälläkin ja tosi hienosti siihen kaikki suhtautui. Tulivat oikein varta vasten kätilöt ja lääkärit TENSiä ihastelemaan. :) Myöhemmin ovat hommanneet tänne (K-Sks) omia TENS laitteita salien käyttöön.

Sairaalassa TENS tunnetaan ainakin kipupoleilla ja fysioterapian puolella eli TENS lienee kaikille tuttu ainakin muista yhteyksistä.