ÄÖ:ni 77. En ole mielestäni tyhmä vaan ihan normaali.
Ärsyttää kun kaikki jotka ilmoittavat ÄÖnsa lehdissä ja täällä olevan yli sata. Taidan olla ainoa rehellinen. Kukaan ei kuitenkaan tiedä henkilöllisyyttäni joten mulla ei ole mitään syytä valehdella!
Kommentit (22)
en ole ikinä ollut.. enkä kokenut tarpeelliseksi :)
minkäs mä sille voin?
Ja ihan "normaali" tunnen olevani minäkin:)
Wikipedian mukaan ÄO 50-69 merkitsee lievää kehitysvammaisuutta.
Millainen on ihan normaali ihminen, jonka ÄO on 77?
Älä sure, olet ihan tyypillinen av-mamma.
Tällöin yli ja alle sadan äoita pitäisi olla suunnilleen yhtä paljon. Mutta valtaosa testaa älykkyytensä vain jollain nettitesteillä, joiden luotettavuus ei ole kovin kummoinen.
Ja taas sama kuin keskiansioissa, painogallupeissa jne, ihmiset liioittelevat ja toisaalta herkemmin vastaavat ne, jotka ovat "hyviä" kysytyssä asiassa (painavat vähän, tienaavat paljon, pärjäävät älykkyystesteissä jne.).
Itse kuulun mensaan, mutta olen monella älykkyyden osa-alueella hyvinkin "ei-niin-fiksu", kirjaviisas olen ja sellainen "pikkunäppärä"...
kärsit esim. jonkin sortin luki- tai hahmotushäiriöstä? Sellainen voi vaikeuttaa testin tekemistä, muttei välttämättä arkielämää.
Ja silti tunnen olevani keskivertoa tyhmempi ja heikkolahjaisempi. Että eipä ole nettitesteihin luottamista.
Mikäli pisteet alle 70, niin kyse on lievästä kehitysvammasta.
ole ns. penaalin terävimpiä kyniä.
MItä työtä muuten teet?
Lieviä oppimisvaikeuksia on saattanut koulussa olla, mutta ei siinä mitään, onhan niitä monilla. Itselläni on äo sitten vähän parempi, ja olen saattanut joskus noissa ketjuissa keskustella siitä. En usko, että ihmiset valehtelevat, ainakaan kaikki, vaan että ihmiset vastaavat niihin ketjuihin, joissa pääsevät pätemään.
Eli ne, joilla on rahaa, vastaavat rahaketjuihin, joilla on korkea äo vastaavat niihin ketjuihin, jotka ovat hoikkia, vastaavat painoindeksiketjuihin jne. En minä jaksa joka ketjuun selittää olevani tanakka keskituloinen nainen, mutta jos olen jossain hyvä, saatan vähän langeta retostelemaan, kun ei tosielämässä koskaan kehtaisi :)
Noihin nettitesteihin on ainakin vaikea luottaa. Minullekin tulee tuosta Tieteen Kuvalehden testistä tulokseksi 126, enkä varmasti ole sen älykkäämpi kuin muutkaan.
Ensimmäisellä kerralla sain 126 ja nyt viimeksi 125.
En pidä tuollaista testiä kovinkaan luotettavana. Pakko tosin tunnustaa, että uskon olevani oikeasti älykkäämpi kuin monet tuttavani...
Noihin nettitesteihin on ainakin vaikea luottaa. Minullekin tulee tuosta Tieteen Kuvalehden testistä tulokseksi 126, enkä varmasti ole sen älykkäämpi kuin muutkaan.
Mensan virallinen testi 101. En ole mielestäni muita fiksumpi, pikemminkin päinvastoin.
Sama juttu kuin jos joku diagnosoi itselleen vaikkapa jonkin neurologisen poikkeavuuden nettitestin perusteella...
Mitä te teette siellä kokouksissa? Ihan uteliaisuudesta kysyn. :)
No, mutta saavat muutkin jäsenet vastata. Olisi kiinnostavaa tietää. t. 24
Missä on mitattu noin alhainen äo? Kyllä tuolla luvulla jo pitäisi huomata arkielämässäkin, että kovin nopeasti ei leikkaa. Epäilen, että testi tai testiolosuhteet ovat olleet virheelliset.