Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uimakoulusta, käytännön asioita....

Vierailija
29.01.2009 |

Eskarilaisemme on aloittamassa uimakoulun piakkoin (2krt/viikko). Systeemi on sellainen, että ohjaaja/ohjaajat ottavat lapseen mukaan jo uimahallin aulasta ja palauttavat sitten siihen tunnin jälkeen. Minä, ylihuolehtivainen, enluotamuihinkuinitseeni-äiti stressaan tietysti, miten se tyttö siellä pärjää, siis pukuhuoneessa lähinnä. Ovat varanneet vain n. 15 min aikaa pukemis- ja suihkuhommiin. Meillä neiti on sellainen hidas haahuilija, vaikka muuten ihan nokkela tyttö onkin. Aina viimeisenä joka paikassa.

Ja sitten vielä... kehtaanko mennä tunnin jälkeen pukuhuoneeseen odottamaan tyttöä kuivatakseni föönillä hänen pitkät hiuksensa, niihin ei mikään pyyhekuivaus riitä?

No niin, sainpa sanottua. Tsempatkaa mua, pliis!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai saat mennä pukuhuoneeeseen tunnin jälkeen ja mun mielestä saa mennä ennenkin tuntia, jos haluaa. Ainakin pk-seudun uimakouluissa. Ja jos ryhmässä menevät pukkariin, varmasti tyttö ripeästi laittaa itsensä kuntoon, koska muutkin varmasti laittavat. Eli ryhmässä toimii sitten muiden mukana =)

Vierailija
2/11 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä mene sinne sähläämään omiasi ja häiritsemään ohjaajia ja heidän auktoriteettiaan. Tyttösi selviää kyllä. Tai oleta nyt ainakin ensialkuun tyttösi takia niin - puutu sitten vasta, jos homma ei karta kaikkiaan toimikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttömme uimakoulussa ei käyty kuulemma saunassa ollenkaan eivätkä lapset esim. pesseet hiuksiaan, joten kyllä siinä 15 minuutissa ehtii.

Hiusten kuivauksesta voinet kysyä ohjaajalta. Parempi sopia asiat reilusti kuin mennä sähläämään kysymättä, eikös niin. Kyllä ohjaajat varmasti joustavat asioissa, jotka eivät hankaloita uimakoulun toimintaa. :)

Vierailija
4/11 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on varmaan ihan hyvä oppimisen paikka sekä tyttärelle että äidille:))

ap

Vierailija
5/11 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkasilla en mielelläni päästäisi tyttöä lähtemään märissä hiuksissa.

Vierailija
6/11 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse täällä Helsingissä käyn sillä aikaa itse uimassa kun 5-v. tyttö käy uimakoulussa. Eli ollaan yhdessä pukuhuoneessa ja suihkussa ja jätän tytön sitten uimakoulun kokoontumispaikalle opettejalle. Ja monet muutkin vanhemmat tekevät samoin. Ja sitten noudan kokoontumispaikalta tunnin loputtua.

Vierailija
7/11 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene itse samaan aikaan uimaan kun uimakoulu on, niin voit itse toimia pesutiloissa lapsen kanssa rauhassa.

Näin teen itse aina kun muksu on uimatunneilla. Samalla saan itse rauhassa uida ja tekee hyvää selälle. Etenkin kun on raskaana.

Vierailija
8/11 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimakouluissa ohjaajat auttavat kaikkia lapsia pukuhuoneissa mennen&tullen. Hiuksia he eivät kuitenkaan ehdi siellä (pesemään,)kuivaamaan tai kampaamaan. Jos tämän siis itse haluaa tehdä jo uimahallilla (eikä vasta kotona) niin ei minusta siinä ole mitään pahaa. Siitä voi toki mainita jo uimakouluun lasta tuodessa, että "Onhan ok jos tulen sitten..." tai muuta vastaavaa. Outoa on jos jollekulle ohjaajalle se ei olisi ok:).

Tsemppiä uimakouluun,hyvin se menee! Lapsilla on tapana olla vieraammassa seurassa reippaampia,kun omien vanhempien kanssa.

Vierailija
9/11 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vielä joskus veisin jonkun lapsistani uimakouluun (en kyllä usko sitä enää koskaan tapahtuvan..) niin menisin itse ihan altaan reunalle katsomaan turvallisuussyistä, muuhen en edes suostuisi.

Eskari-ikäinen lapseni meinasi hukkua uimakoulussa ollessaan. Ohjaaja oli selin lapseeni ja se ehti olla jo tovin veden alle vaipuneena. Siitä on jo aikaa, mutta edelleen näkee jatkuvasti painajaisia siitä että hukkuu tai että ei saa hengitettyä ja tukehtuu siihen.

Lisäksi uimakoulun opettajan asenne oli tosi törkeä, vähätteli tapahtunutta ja syytteli pientä lasta tapahtuneesta tosi rumasti. Ei ensin edes tullut kertomaan tapahtuneesta vaan pakeni heti paikalta minut nähdessään.

Vierailija
10/11 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ehdotan että laitat tytön hiukset kiinni ennen uimista. Meillä tytöllä aina palmikot, ja avaa ne sitten kotona.

Ja hyvin tyttösi pärjää. Meidän tyttö on käynyt 4-vuotiaasta uimakoulussa ja hyvin on mennyt. On pysynyt ryhmän mukana vaikka meilläkin aika hidas haahuilija on.

Itse katselen aina kahvion puolella tytön uintia, en oikein osaa tunniksi lähteä mihinkään, kun ei kauppaakaan ole vieressä. Ja olen ajatellut, että jos sittenkin jotain tapahtuu, niin olen ainakin heti käytettävissä. Vaikka kyllä nuo ohjaajat hommansa osaa.

Vierailija
11/11 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan meilläkin on tytön hiukset letitetty ennen uimaan menoa. Yleensä olen ne uinnin jälkeen suihkussa avannut, kun olen pessyt shampolla kloorit pois. Nyt saavatkin olla sitten koko ajan letitettynä ja huuhtelu riittää. Eiköhän tuo kotiin asti selviä pipo päässä märilläkin hiuksilla...

Toki varmaan saa mennä mukaan pukkariin ja saatan hyvinkin mennä itekin joku kerta uimaan. Lapsilla tuo uimakoulu on vaan puoli tuntia, eli aika lyhyt aika kuitenkin itelle kaikkinensa. Yleensä kun me lotrataan oikein perusteellisesti.

Uskon että tyttö haluaa itse mennä ennemmin ilman äitiä, jos muutkin menee. Ihan hyvin varmaan kaikki sujuu:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi