Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

karppaajakaverini tulee kylään, mitä kahvipöytään???

Vierailija
28.01.2009 |

Siis jotain pientä tarjolle myös karppaajalle, mitähän sitä laittaisi?

Kahvin/teen kanssa.. ehkei salaattia kuitenkaan vai ??

Neuvoja!!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan vieraiden ruokavalioiden mukaan tee tarjoiluja, paitsi jos on joku todellinen syy (lähinnä allergia, laktoosi-intoleranssi tai keliakia).

Vierailija
2/24 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pähkinöitä.

Kermavaahtoa ja vadelmia (makeutusaineella makeutettuna).

Siinä muutamia mun kahviherkkuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse karppaan, enkä odota erityiskohtelua kylässä. vien omat eväät jos tuntuu siltä että haluan syödä jotain.

Vieraille tarjoan aina ihan "tavis"eväät kotona, tottakai.

Tai jotain karppiherkkua josta ei edes huomaa että ei ole "normaalia".

Eli mitä ajoit kysymykselläsi takaa? Vai haluatko vain kertoa että olet huono emäntä kun et ota vieraitasi huomioon?

Vierailija
4/24 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sano että sä saatin sitten kahvia vaan kun et voi noita perinteisiä kahvipöytäherkkuja vedellä. luulis että ottaa omat eväät mukaan jos on niin ehdoton.

Vierailija
5/24 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä haluan ottaa huomioon hänen karppauksensa ja tarjota jotain hänelle sopivaa, ei minusta ollenkaan hölmöä..

Vierailija
6/24 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kermaa, moni karppaaja tykkää laittaa sitä kahviinsa:)

Vierailija
7/24 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

70% suklaa ja pähkinät kuulostaa hyvälle, ehkäpä myös rypäleitä. Ne on raikkaita kun suklaa ja pähkinät on aika raskaita.

Vierailija
8/24 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vien omat pähkinät ja suklaat siltä varalta, että kahvi ei riitä.

Mutta yhtä kyllä toivois: Eli kermaa siihen kahviin jos hän kahvinjuoja ylipäänsä on :D

Mutta jos todella halaut jotain laittaa niin sopii nuo karppitarjottavat muillekin: Suklaa, mantelit, kermavaahto kera marjojen, hedelmiäkin, juustotarjottimelal ihan muutama perusjuusto vaan ja veitsi siihen jotta saa leikata paloja siivuttamisen sijaan.....

Vierailija
9/24 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun ruokavalioon ei ainakaan mahdu.

Juustot oli myös hyvä idea! NAm! Mäkin voisin tulla sun luo kahvittelemaan, olet ihanan ajattelevainen:)

Vierailija
10/24 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ruokavalioon ne sopii oiekin hyvin ja ei ole karppaus niihin kaatunut.

Vierailija
11/24 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

perinteiseen karppaukseen ne eivät "kuulu", siksi sanoin.

Monille tulee noista makeista hiilarihimot päälle.

Varmastikaan yksi rypäle, tai kaksi, ei hiilarimäärältään ole liikaa.

Vierailija
12/24 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rypäleissä on 15g hiilareita sadassa grammassa ja suklaassa 31-43g... Kummassa on enemmän hiilareita. Rypäleessä vai suklaassa.

Vierailija
13/24 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkinhän aina lasten kohdalla toitotetaan sitä, että kyläpaikassa pitää syödä sitä mitä on tarjolla, ja on epäkohteliasta kieltäytyä tai sanoa että ei tykkää/voi syödä. Jos ei tarjottavat kelpaa niin sitten ei voi mitään. Miksi tämä eroaisi aikuisten kohdalla, jotka itse ovat saaneet jonkun ihme päähänpiston??

Vierailija
14/24 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä mallin aikuinen antaa siinä, kun voivottelee että "en mä tuota syödä kun siinä on hiilareita"? Tai "en mä voi tuota syödä kun siinä on liikaa rasvaa"? Miten se eroaa siitä että lapsi sanoo että en mä voi tuota syödä kun siinä on sipulia?

Vierailija
15/24 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvissyöjävieras kylään niin sun mielestä on ok tarjota liharuokaa? ja et olis vielä epäkohteliasta kieltäytyä, koska kyse ei ole allergiasta? hmm..

täälläkinhän aina lasten kohdalla toitotetaan sitä, että kyläpaikassa pitää syödä sitä mitä on tarjolla, ja on epäkohteliasta kieltäytyä tai sanoa että ei tykkää/voi syödä. Jos ei tarjottavat kelpaa niin sitten ei voi mitään. Miksi tämä eroaisi aikuisten kohdalla, jotka itse ovat saaneet jonkun ihme päähänpiston??

Vierailija
16/24 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta ymmärrän että ap haluaa auttaa ystävää ja ottaa hänet huomioon, niin kuin kunnon ystävät tekevätkin.

En nyt lukenut oliko kuinka tarkkaa juuri hiilareiden ym. suhteen, mutta siis miksi et leipoisi jotain kuivakakkua ja käytä siihen öljyä, vähemmän sokeria ym. kakku/pulla kuitenkin on "terveellisempää" kuin esim. keksit. Kyllähän sitä painonvartioissakin sanottiin että kahvin kanssa voi pullan ottaa silloin tällöin, mutta kekseistä painotettiin pysymään poissa.

Kyllä minä ainakin tykkäisn jos minut huomioitaisiin jos ryhtyisin dieetille, varsinkin jos olisi oikein kunnolla tuota ylipainoa :)

Vierailija
17/24 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mikäs terveysruokavalio se sellainen oikein on, jossa tarttee oikeen kuohukermat kahviin ja suklaata ja kermavaahtoa

ajatelkaapas nyt sydänsairausriskiänne kun tuollaiseen lähdette

kyllä ne viinirypäleetkin on noista terveellisempiä, vaikka lisäaineita ovat pinnasta täynnä

Vierailija
18/24 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tajuaa ettei tuollainen yksinkertaisesti VOI olla terveellistä! Karppaaminen on vähän kuin joku uskonto, jotkut vaan hurahtaa siihen, eivätkä enää sitten tajua mistään muusta mitään.

Vierailija
19/24 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolesteroliarvot laskee, ihon kunto paranee, hiukset tuuhentuu ja saa energiaa. Ihmisen elimistö ei toimi niin yksinkertaisesti kuin meille on väitetty.

Vierailija
20/24 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka en nyt tuohon ap:n tapaukseen sen kummemmin tällä halua viitata ollenkaan,

niin mua kanssa ärsyttää aina kun vaikka mummolassa lapsia katsotaan heti tuskaisesti kieroon kun "ei niille kelpaa ja eivät syö ruokaansa loppuun" jne tyhjänpäiväistä pakkotuputusta ja -syöttöä mun mielestä.

ja samalla vieressä istuu aikuiset naiset, lasten nuoret tädit jotka jättää puolet lautasellisesta kun "en mä jaksakaan enää tai viitti ahtaa liikaa" tai nyppii perunat ja pastat ja riisit pois wokista ettei tuu hiilareita...

miten vitussa niiltä laspilta voidaan sitten vaatia tollasia jos aikuistenkaan ei tartte kaikkia syödä tai muuta kuin sitä mitä huvittaa???

ei mullakaan mee kotona koko päivä pilalle vaikka kuinka olisin keittänyt ruokaa ja lapsi jaksaisi syödä sitten vaikka puolet lautasellisestaan vaan, mä oon ihan ok asian kanssa ja tottunut siihen.

ja ap, älä turhaan stressaa. vieraasi ottaa sitä mitä on pöydässä jos kelpaa, ja ellei sovi niin tuo eväät mukanaan. en minäkään oleta alkuunkaan että joka kyläpaikassa pitäisi olla mulle sopivaa tarjottavaa vaikka mulla onkin laktoosi-intoleranssi. se on mun ongelma, ei isäntäväen.

minkä mallin aikuinen antaa siinä, kun voivottelee että "en mä tuota syödä kun siinä on hiilareita"? Tai "en mä voi tuota syödä kun siinä on liikaa rasvaa"? Miten se eroaa siitä että lapsi sanoo että en mä voi tuota syödä kun siinä on sipulia?