Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi näistä...plussia ja miinuksia kaivataan.

28.01.2009 |

Nanna vai Iines??

Plussia ja miinuksia sekä muista mielleyhtymiä kaivataan, ja mahdollisimman pikaisesti vieläpä. Jos tulee mieleen jotain lempinimeä millä voitas mahd. kiusata niin niitäkin kiitos. Jos vaikka tämä päätöksen tekeminen sitten helpottus.... Ja lisänä kerrottakoon että esikoisen nimi on myös eräs hahmo kuten iines, olisiko iines juuri siksi huono vai jopa juuri siksi hyvä??

Kiitollisena vastauksistanne :)

Kommentit (8)

1/8 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikaan ei ole suosikkejani, eri syistä, mutta ehkä siksi on hyväkin, että vastaan. Nanna on mielestäni liiaksikin lempinimenomainen oikeaksi nimeksi. Mieti nyt aikuista, jonka nimi on Nanna, vaikka Nokian toimitusjohtaja... eikö nimi vie uskottavuutta? Nan on yleinen nimi isoäidille englanniksi, aiheuttaako kiusaamista, en tiedä. Toki Nannasta saa väännettyä vaikka Nännin, mutta niin kauan kuin ei etu ja sukunimestä väännettynä saa mitään pahaa (tyyliin Vieno Huttunen), niin ei kai nimestä sen enempää kiusata kuin muustakaan. Lapset ovat kovin julmia ja keksivät aina keinon kiusata.

Iineksestä tulee (valitettavasti) Ankkalinna mieleen, ja toki se voi aiheuttaa kiusaamista, mutta en usko. Näitten nykylasten luokilla on niin paljon Roopeja, Urhoja ja Vilhoja että tuskin yksi Iines silmätikuksi muuttuu. IInes on näistä kahdesta miettimästänne minusta katu-uskottavampi, myös aikuiselle sopiva nimi. Ulkomailla tunnetaan muoto Ines ja Inez joten ei liene hirmu vaikea ulkomaillakaan. (jos se nyt vaikuttaa).

Iines saa näistä multa enemmän plussia. Nanna on oikein hyvä hellittely- ja lempinimi, vaikka Iineksellekin!

Vierailija
2/8 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, että harkitsette nimiä, joista toinen on mun kestosuosikki ja toinen kestoinhokki :D

Iines on minusta ihana, pehmoinen, mutta persoonallinen nimi. Mä olen aina ihmetellyt, että miksi Iineksiä on niin vähän, vaikka se on kaikille varmasti tuttu nimi. Ankkalinnakaan tuskin on syynä, koska esim. Roope on tosi yleinen nimi. Iines on kaunis, mutta konstailematon nimi :)

Nanna ei minusta sovellu kenenkään ihmisen kutsumanimeksi. Lempinimeksi ehkä. Mä koen, että Nanna aikuisella naisella on jollain tavalla vähän halventava nimi. Lisäksi Nanna on minusta on jo liiankin pehmeä, semmonen nössö nimi. Olen pahoillani, jos näin kovilla sanoilla loukkaan sinua tai jotain muuta, joka tästä nimestä kovin tykkää. Mä haluan vaan niin tyrmätä tuon Nannan, koska tämä maailma kaipaa lisää Iineksiä ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nanna on kivempi kuin Iines, niin ne nimimaut on erilaisia :) minusta ei Nanna ole sen vähempää "katu-uskottava" aikuisella sopiva kuin vaikkapa Nuppu (Nanna 970kpl, Nuppu 382kpl). ja muistaakseni Nanna oli Peter Panissa sen lasten hoitajakoiran nimi(?) että silleen hahmon nimi sekin olis :) Iines on samaa sarjaa kuin muutkin ankat. (Iines 1471kpl, Roope 5426kpl, Aku 2777kpl) sillen ovat aika yleisiä ja tuttuja nimiä.

Molemmat on nättejä nimiä. kumpaakaan en sanoisi "epänormaaliksi" tai muuten oudoksi ja erikoiseksi, sellaiseksi että heti kiusattais. lapset kyllä keksii kiusansa mistä vaan, jos ovat keksiäkseen. Nannahan on myös 'karkki' tai 'herkku', että 'on syönyt liikaa nannaa' tms. voi tulla eteen. tosin yhden kaverini lempinimi oli koulussa karkki ja siitä ei tietääkseni väännetty mitään. ja onhan niitä kaikenlaisia merkitysnimiä, kuten ystäväni Tuuli, jolle usein vitsaillaan kun lehdessä on ollut otsikko tyyliin 'tuuli repi kattoja / kaatoi rekkoja / vei hattuja' tms. ihan ystävällisessä hengessä tosin :)

molemmissa on puolensa. omalleni ehkä valitsisin Nannan, mutta Iines on kyllä oikein hyvä nimi myös :)

onnea pähkäilyyn!

Tiina :)

Vierailija
4/8 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nanna on minusta kovin lempinimimäinen ja jotenkin imelä, johtunee mielleyhtymästä nanna=herkku.

Iines on huomattavasti kivempi nimi. Tosin jos esikoinen omaa myöskin Ankkalinnan hahmon nimen, niin en ehkä antaisi kyseistä nimeä, muuten kyllä ihan mukava pehmoinen nimi.

Vierailija
5/8 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iines ei jotenkin vain iske. Eikä Nanna kirjaimellisesti ole sen lempinimimäisempi kuin Jonna, Jenni, Lenni tms. nimi.

Ja itse henk.koht. tunnen erään ravintolanjohtajan, joka on Nanna, eikä se hänen uskottavuuttaan ruokaravintoloitsijana ole mitenkään vähentänyt. (On muuten ekonomi koulutukseltaan, että ei se nimi naistakaan pahenna) Ihan on katu-uskottava tyyppi!

Vierailija
6/8 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä Nanna-nimestä, minusta Nanna on ärsyttävän imelä ruotsalaismussutus, lastenkielellä karkkiherkku :-) En ole koskaan tuntenut ketään Nannaa, ehkä sen takia näinkin vahva mielipide.

Iineksestä tule vain ja ainoastaan Disney-hahmo (sen räpylät korkokengissä!) mieleen. Iineksessä on tyttöenergiaa, mutta ei ehkä kovinkaan rajusti feminististä sellaista? Kiva nimi, pikkutyttönä tykkäsin kovastikin. Iineksiäkään en tunne yhtäkään, vaikka tuntuukin olevan yleistymään päin tuo nimi.

Pisteet Iinekselle!

Vierailija
7/8 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Itse pidän enemmän Iines-nimestä, mutta ei Nannakaan huono ole.

+Iines-tyttö ja Iines-mummu ovat molemmat kivoja, eli nimi on hyvä vauvasta "vaariin". Lisäksi Iines on mieleenpainuva nimi.

-/+Onko esikoisen nimi myös Ankkalinnasta? (Oma tyttöni on Iida ja Eemeli olisi kiva pojan nimi, mutta en halua niputtaa vaahteramäkeen, sitten taas jos joskus saan toisen tytön Ronja onn vahvoilla eikä se haittaa, vaika on sit Ronja Ryövärintytär ja Iida Vaahteramäki.)

+Iines on reipas nimi.

+Konstailematon, mutta kaunis.

-miinuksena se, että mulle tulee hiukan pulska ja itseensätäynnä oleva ihminen mieleen, mut kyl nimi tekee tytöstä veroisensa.

+Myös Nanna sopii Nanna-tyttö ja Nanna-Mummu, ehkä aikuiselle koen jotenkin epäuskottavana (20v-40v.), mutta kun Nannat ovat 30v, se varmaan kuulostaa hyvältä ja normaalilta.

+Erikoinen, kiva sointi n:ät!

-karkki mieleen.

-lässy nimi, liian pehmee mun makuun.

Toivottavasti oli jotain hyötyä :)

Kertokaa sittren kumpaan nimeen päädyitte!

Vierailija
8/8 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti Nanna, myös minun lemppari nimi tytölle(jos tulee vielä joskus tyttö). Sitä on helppo sanoa ja tuosta Iines nimestä tulee ainakin minulle aina mieleen Aku Ankka, joka ei taas ole niin mukavaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi