Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos olette tehneet reklamaatio matkanjärjestäjälle kun

Vierailija
28.01.2009 |

matkaalla kaikki ei ole toiminut toivotulla tavalla esim. lento useita tunteja myöhässä.

Millaisia korvauksia olette saaneet?

Rahaa, tuotteita, lahjakortin?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä matkanjärjestäjä huolehtinut meistä millään tavalla.



Olen tehnyt valituksen paikan päällä ja myös kotiin päästyä.



Mietin vaan, että korvaakohan heti mitään vaan tuleeko vaan anteeksi, anteeksi kirje eikä mitään korvausta.

Vierailija
2/7 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä oli menomatka ja olitte viikon matkalla, olette oikeutettuja korvaukseen. Alaraja on 8 tunnin myöhästyminen mennessä (viikon matkalaisilla). Matkanjärjestäjä saa päättää korvausprosentin, se ei suinkaan ole automaattisesti yhden vuorokauden osuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse (ei niin harmittas jos ois ollu menolento kun olisi voinut kotona odottaa) mutta nyt odotettiin ilman hotellihuonetta.

Vierailija
4/7 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siis täysin matkanjärjestäjästä, korvaako mitään vai ei. Mutta ainahan voit valittaa Kuluttajariitalautakuntaan, jos et ole päätökseen tyytyväinen.

Vierailija
5/7 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansionmenetykset ja jatkolentomenetykset menevät matkavakuutuksen piikkiin.



Jos kyseessä on pakettimatka, korvaukset maksaa matkanjärjestäjä. Myöhästyneen reittilennon matkustaja voi kääntyä lentoyhtiön puoleen.



Jos kone myöhästyy esimerkiksi 22 tuntia, menetetty lomavuorokausi korvataan matkustajalle.



- Lomavuorokauden hinta lasketaan jakamalla matkasta maksettu hinta lomavuorokausilla, selittää Aurinkomatkojen toimitusjohtaja Jukka Salama.



Jos viikon loma maksaa esimerkiksi 700 euroa, lomavuorokauden hinnaksi tulee satanen.



Jos kone myöhästyy paljon, lomamatkalaisen ei tarvitse tehdä reklamaatiota, vaan matkanjärjestäjä maksaa korvaukset automaattisesti.



Finnmatkojen Anu-Eveliina Mattila arvioi, että sunnuntainen 22 tunnin myöhästyminen maksaa yhtiölle kaikkiaan ainakin 170 000 euroa.

Vierailija
6/7 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos on valittamista hotellista tai paikallisesta palvelusta, siitä pitää reklamoida heti paikan päällä kohdeoppaalle. Jos sitä ei tee, on turha vaatia hyvitystä vaikka hotellihuoneen sijainnista enää kotimaassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/7 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oppaalle, kotimaassa valittaminen ei oikein enää auta.



Millasta valittamisen aihetta ap:lla on ?