Mikä näistä paras nimi kakkoselle? Äänestä!
Olen rv 26 ja ei vielä tietoa nimestä eikä kyllä sukupuolestakaan...
Esikoinen on Jeremias Janne Johannes
Pojalle vaihtoehtoja ekaksi nimeksi J-kirjaimella alkavia:
- Joonatan
- Julius
- Jaakko
Sit s-kirjaimeen loppuvia
- Matias
- Elias
- Topias
Ja ihan muita:
- Kasper(i)
- Jasper(i)
- Akseli
- Severi
- Taneli
- Verneri
- Viljami
Nimi tulisi mahdollisesti samalla periaatteella, eli kolme nimeä ja samalla kirjaimella...ei kyllä ole ehdoton...
Tytön nimiä J:llä
- Juulia
- Josefiina
- Jasmin
ja muilla kirjaimilla:
- Eveliina
- Karoliina
- Matleena
- Alina
- Anniina
- Katariina
- Maaria
- Tuulia
Tytön toinen tai kolmas nimi tulee olemaan Matilda...Eli tässä ei päde toi kolmen saman kirjaimen sääntö, paitsi, jos etunimi on M:llä...
Sukunimi alkaa K:lla.
Muitakin saa ehdottaa...eka nimi tulisi löytyä kalenterista.
Voi ehdottaa myös niitä toisia ja kolmansia nimiä.
AngaT
Kommentit (10)
tytölle Eveliina tai Marjaana. Jos jatketaan kolmen saman kirjaimen teemaa, niin
Marjaana Minttu Matilda
Marjaana Moona Matilda...
tai Marjaanan tilalle Maaria tai Marleena?
Pojalle Viljami tai Julius, tuo jälkimmäinen rimmaisi Jeremiaan kanssa paremmin. Tai sitten vaikka
Sakarias Sisu Severi?
Sakarias on ollut mulla myös mielessä...TOsin sitä nimeä ei löydy kalenterista tuossa muodossa...Zacharias löytyy...ja on samana päivänä kuin Sakari...Alun perin siis ajatus ollut, että etunimi pitää löytyä kalenterista...Mutta tämä ehkä menis näin :) Isäni toinen nimi on Sakari, kuten myös veljeni (joka tulee kummiksikin). Sisu passais tuohon väliin ihan hyvin...koska jos tämä vauveli täältä turvallisesti saadaan maailmaan, niin sisua on pitänyt olla vauvallakin :) (raskaudessa pieniä ongelmia ollut). Severistä tykkään myös...
Mies meinasi, että pitäisi kysyä sukupuoli, että pääsis vähemmällä miettimisellä :) mutta en kyllä mene enää tässä vaiheessa kysymään, kun olen näin pitkälle päässyt kysymättä :)
Noista j:llä alkavistahan saisi pojalle koko nimen: Joonatan Jaakko Julius. Tai sitten Joonatan Jesse Julius.
Tytölle vaikka Jasmin Milla Matilda.
Joonatan, Jasper ja Topias
Jasmin ja Josefiina
Kokonimiksi:
Joonatan Juuso Jasper
Jasper Joel Julius
Topias Tuukka Tapani
Jasmin Meea Matilda
Josefiina Minni Matilda
Jeremias Janne Johanneksen veljelle:
Julius Jaakko Joonatan tai Joonatan Jaakko Julius :) Jasperikin sopis kyllä ekaks tai vikaks. paljonko lapsia ois toiveissanne? että riittääkö monelle pojalle J-nimiä?
Elias Elmo Eemeli
Topias Teppo Tapani
Kasper(i) Kaapo Kalervo
Akseli Antti Anselmi
Severi Santtu Samuel
Taneli Tuure Topias
Verneri Ville Viljami / Viljami Vilppu Verneri
Nestori Niilo Nikodemus
siskolle:
Matleena Maiju Matilda - muita lyhyitä väliin sopivia ois vaikka Meeri, Minna, Moona, Mette, Miina tms.
Tiina :)
minun korvaan pojan nimistä kivoimmalta kuulostaa Julius.
Tytön nimistä ihana on Juulia (ja ehdottomasti kahdella uulla), mutta Maaria kuulostaa myös mukavalta
Oletan, että Jeremias on kutsumanimi? Se on sen verran komea ja "voimakas" nimi ärränsä ja pituutensa puolesta, että valitsisin toisellekin lapselle voimakkaan nimen :o)
Jaakko ja Julius ovat todella komeita molemmat. Myös Kasperissa on pontta, samoin Jasperissa. Akseli, Severi ja Verneri ovat myös hyviä.
Jeremias Janne Johannes ja
Jaakko Jasper Julius tai Jasper Jaakko Julius
Verneri Ville Valdemar tai Verner Ville Valtteri
Akseli Aapo Artturi tai Akseli Antti Anselmi
Kasper Kaarlo Kristian tai Kasper Kaapo Kristian
Juulia on tosi naisellinen, ja sikäli sopis Jeremiaksen sisarelle, vaikkei kovin voimakas olekaan.
Juulia Jertta Josefiina
Maaria Minna Matilda
Katriina Meri Matilda
Onnea odotukseen!
Verneri Vili Valtteri
Severi Sisu Samuel
Viljami Voitto Verneri
Taneli Teemu Tapio
Akseli Arvo Aukusti
Jasper Jooa Juhana
Topias Tino Taneli
Elias Eino Eemeli
Matias Miika Markus
Jaakko Joose Jalmari
Julius Joona Jasperi
Joonatan Jaakko Justus
Juulia Meea Matilda
Josefiina Mette Matilda
Jasmin Meiju Matilda
Eveliina Miina Matilda
Karoliina Milla Matilda
Matleena Miia Matilda
Alina Maisa Matilda
Anniina Mona Matilda
Katariina Menni Matilda
Maaria Miisa Matilda
Tuulia Meri Matilda
Mä tulen liputtamaan Joonatanin puolesta. Minusta olisi niin täydellinen pari Jeremiakselle :) Joonatan Jaakko Juhani ja Jeremias Janne Johannes - voi, että mitkä miehet :)))
Mä lähtisin rakentamaan tytölle M-nimeä tuon Matildan perusteella. Tätä on vissiin jo ehdotettukin, mutta Maaria Milla Matilda olisi kyllä kaunis nimi. Jeremias ja Maaria on minusta jollain tavalla kovin samantyyppisiä nimiäkin, vaikka periaatteessa ovatkin ihan erilaisia. Eli just sopivasti samanlaisia ja erilaisia :) Kummatkin ovat kauniita, mutta voimakkaita nimiä. Jos tuo Milla (mikä omasta mielestäni sopii kivasti tuohon väliin) ei teitä miellytä, niin miten ois Maaria Miina Matilda? Noissa mainitsemissasi tytön nimissä on paljon iina-päätteitä (Josefiina, Anniina, Katariina, Karoliina), joten tulis vähän sitäkin sitten mukaan :)
Eli mun ehdotukseni ovat:
Joonatan Jaakko Juhani
Maaria Miina Matilda
PItkästä aikaa kommentoimassa...Miehen kanssa vertailtu nimimieltymyksiä ja nuista mun ehdottamistani putoaa aika moni pois...Etunimien osalta katsottiin ja tällä hetkellä listalla on seuraavat kolme:
Tytölle
Eveliina
Jasmin
Marjaana
Tytön osalta olen miettinyt, että toinen ja kolmas nimi olisi Helmi Matilda (nämä molemmat tulee suvusta). Sit, jos lähtis siitä oletuksesat, että MArjaana olisi nimi, niin sit vois tuon Helmin pudottaa pois ja laittaa väliin jonkun M-kirjaimella, niin jatkuis toi kolmen kirjaimen teema... mut tällä hetkellä toi Marjaana kyllä vähän tökkii...se tuli oikeastaan miehen ehdotuksesta...
Mun suosikkinimi tytölle eli Josefiina ei kelvannut miehelle...Mietin tuossa kyllä, että jos olis yrittänytkin saada sen Matildan ekaks nimeks...mutta sekin taitaa olla tuhoon tuomittu yritys, kun mies tyrmäs sen heti alkuunsa ekaks nimeks.,..
Pojalle
Viljami
Julius
Jaakko
Ja toinen suosikeista eli Joonatan ei myöskään kelvannut...
Pojan toisia nimiä tulisi mahdollisesti olemaan (jos ei lähdetä kolmen saman kirjaimen tielle) Lauri Sakari (nämä tulis kans suvusta).
Mitkä näistä parhaita tytölle ja pojalle?
Meillä lapsiluku voi jäädä tähän tai korkeintaan enää yksi lapsi.
Jeremias on kutsunimi ja niin haluan toisen lapsen osaltakin, että ekana on kutsumanimi...
AngaT 29+1