Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskausoireita vai jälkiehkäisyn sivuvaikutuksia?

Vierailija
26.01.2009 |

Onko kellään tietoa kuinka kauan jälkiehkäisystä voi tulla sivuvaikutuksia? Nehän ovat samanlaisia kuin raskausoireet..? Otin jälkiehkäisypillerin 2.1., 26 tuntia panon jälkeen ja sen jälkeen oli muutaman päivän oireita (etovaa oloa, väsymystä, palelua, röyhtäilyä, jatkuvaa vessassa ravaamista, nipistelyä alavatsassa), joiden olettaisin johtuvan jälkiehkäisystä. 12. päivä alkoi ruskea tuhruttelu, jota kesti viikon, jonka jälkeen tuli veristä vuotoa pari päivää. Sen jälkeen vielä muutama päivä ruskeaa tuhruttelua. Nyt oireet ovat tulleet takaisin. Laskeskelin, että jos olisin raskaana, nyt alkaisi rv 6. Raskaustestejä olen tehnyt 3 kpl (hieman panikoin, ja viimeinen testi varmuuden vuoksi kun oli bileet) ja kaikki näyttivät negatiivista! Ja kysymys kuuluukin, voiko jälkiehkäisypilleri aiheuttaa vieläkin oireita?! Missä vaiheessa kannattaisi mennä lääkäriin jos oireet vaan jatkuu? Kiitos vastauksista jo etukäteen!!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko ollut tuota kertaa aiemmin milloin suojaamattomassa yhdynnässä? Jos 72h ennen niin jälkiehkäisynteho voi olla heikentynyt.

Ethän ole käyttänyt jälkiehkäisyää 2x saman kierron aikana?

Vierailija
2/14 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintojen arkuutta, tiputtelua ja epäsäännöllisiä vuotoja on raportoitu 30 %:lla käyttäjistä. Nämä oireet voivat jatkua seuraaviin kuukautisiin asti, jotka voivat tulla myöhässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä, että kyseiset oireet voivat johtua je-pilleristä muutaman päivän ajan. Kysymys kuuluikin, että voiko sivuvaikutukset jatkua näin pitkään! Raskaus kun aiheuttaa samanlaisia oireita..

Vierailija
4/14 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota kertaa aiemmin en ole ollut suojaamattomassa yhdynnässä ja je-pilleriä en ole ennen ottanut..

Vierailija
5/14 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

et jotkin oireet voi jatkua seuraaviin kuukautisiin saakka...

Vierailija
6/14 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verinen vuoto, jota kesti pari päivää, oli runsasta. Menkat vai tyhjennysvuoto..?

Vierailija
7/14 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
8/14 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan osais auttaa..?

Vierailija
9/14 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos testi nega, et ole raskaana.

Vierailija
10/14 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin itse olen sellaisen kokenut että jälkiehkäisystä huolimatta tulin raskaaksi ja sain kaksoset:)

Mulla ei tullut mitään vuotoja, testinkin tein vasta kun menkat oli pari viikkoa myöhässä.

Olen joutunut ottamaan toisenkin kerran, ihan varmuuden vuoksi pillerin ja siitä ainakin muistan että mitään oireita ei ollut ja vuotokin alkoi silloin kun menkkojenkin olisi pitänyt alkaa.

Eipä näistä nyt sulle apua ole, mutta kunhan kerroin:)

Vierailija
11/14 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillerin vaikutustehohan laskee tyyliin jokaisella tunnilla.

Itse hain 7 h päästä ja silti tulin raskaaksi..

Vierailija
12/14 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut katsos kyllähän siinä hyvin rahastetaan kun naiset hakee niitä kalliita pillereitä 3 päivän jälkeenkin.

Vierailija
13/14 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri sanoi että käytännössä 12 h jälkeen ei enää auta.

Rahastusta siis!

Vierailija
14/14 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 h jälkeen?! Sit olin kyl reippaasti myöhässä! Oon ite kuullu 72 h..