Mitä perhekerhoissa tehdään? Onko niihin järkeä mennä vauvan kanssa?
Vauvahan ei samalla tavalla kaipaa muiden lasten seuraa kuin isommat taaperot. Enkä itse välitä yksikseni askarrella tms. mitä noissa kai puuhataan?
Kommentit (7)
enimmäkseen siellä oli leikki-ikäisten äitejä ja heillä kenties vauva mukana, ts suurin syy kerhossa käymiseen oli sen isomman leikittäminen. Nuo pienemmät oli siellä kyllä vähän jaloissa ja mitään erityistä sielujen sympatiaa en kokenut muiden äitien kanssa. Mutta olin sen verrran kypsä tuohon vauva-aikaan että olin tuohon valmis ;)
Silloin kun kerhossa oli ns tupa täynnä niin meteli oli hetkittäin aika kova eikä meistä siellä viihtynyt kumpikaan. Silloin kun paikalle sattui vaan muutama äiti niin meillä oli suorastaan hauskaa.
Käy katsomassa :)
jossa noissa kerhoissa kaikki olivat ennestään tuttuja keskenään. Tunsin itseni hölmöksi kun istuin itsekseni juomassa kahvia vauva sylissä. Ei oikein saanut viriteltyä mitään keskustelua muiden äitien kanssa, kun olivat vain omissa porukoissaan. Tulin siihen tulokseen, että keitän ne kahvit mieluummin itsekseni kotona, kuin yritän pakosti "jutustella muiden äitien kanssa".
Ei kai tämä sentään ole joka paikassa tällaista?
Yleensä siellä istutaan ja jutustellaan, joskus saattaa olla joku teema, josta keskustellaan. Sitten juodaan kahvit, ne jotka haluaa askartelee vaikka vanhempien lastensa kanssa - sekään ei ole pakollista kellekään. Jos kaipaat samassa tilanteessa olevien kanssa jutustelua niin mukaan vaan, saatat löytää kärryttelyseuraa tai vaikka ihan ystävän tai useampiakin.
väkeä ei tule koskaan liikaa, kun kerhossa on kaikilla varattu kerhopaikka. Äidit ja lapset ovat erikseen, paitsi pienet vauvat tietty sylissä. Lastenohjaajia on paikalla 2-3. niillä isommilla lapsilla. He juovat mehua ja syövät leipää, leikkivät, laulavat, askartelevat... Mitä milloinkin.
Aikuiset keskustelevat saman pöydän ääressä päivänaiheesta, mitkä on yhdessä suunniteltu. Kerhonohjaaja on suunnitellut vieltä lisää. Hyvin järkeviä keskusteluja on ollut eri tyyppisistä asioista. Välillä aikuisten puolella käy vierailijoita.
Kerhon alussa ja lopussa kokoonnumme kaikki yhdessä pieneksi hetkeksi.
Olen kerhoillut yhteensä 7 vuotta perhekerhossa, antoisia vuosia.
Ite kävin kerran, kahvit tarjosivat mutta eivät jutellu mulle. :(
äidillehän ne kerhot tuossa vaiheessa ovat - kahvittelua muiden mammojen kanssa