Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teilla tapana selvittaa lastenne koulukaverien perhetaustat, esim. mita heidan vanhempansa tekevat tyokseen? Eli kun lapsi tulee kylaan teille ekan kerran niin kyselette nama

Vierailija
04.05.2008 |

asiat?

Itseäni tämä kummastuttaa

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä minä selvitän, keiden kanssa lapseni leikkii ja liikkuu.

Vierailija
2/12 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla noloakin lapselle jos vanhemmat esim. eläkkeellä tai työttömänä. Ja mitä väliä vanhempien töillä on.

Muistan aikoinaan kun menin työharjoitteluun nuorena niin oli kamalaa kun se työpaikan henkilö ekana päivänä alkoi kamalan tenttauksen mitä vanhemmat tekee, ovatko eronneet, mitä harrastat jne. Yritti varmaan vaan olla ystävällinen, mutta kuulosti vaan tosi töykeältä ristikuulustelulta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outoa, jos joku noin tenttaa.

Vierailija
4/12 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole tullut mieleen. Toisaalta vähän vaikeaakin voisi olla... kun osa on Bengalista, osa Kiinasta, osa Turkista jne. Joidenkin vanhempien työpaikat ovat selvinneet, kun ovat tuoneet lapsia synttäreille ja jättäneet käyntikortin. Toisaalta moni työnimikekään ei minulle juuri mitään sano.

Vierailija
5/12 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen selvittänyt, kun pojan kaveri käyttäytyi todella huonosti. Varasteli meiltä leluja ja rikkoi tavaroita. Soitteli aamusta iltaan ovikelloa ja olisi viihtynyt meillä koko päivän. Ihmettelin, eikö kotona kaivata, kun alle kouluikäisetä kyse ja oli ollut jo tuntitolkulla.

Vierailija
6/12 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnen lasteni kavereiden perheet. Se jos joku on työtön tai vaihtanut työpaikkaa tai sairas niin lapset kyllä kertoo jos en ole vanhempien kanssa itse jutellut.

Siis ihan oikeesti päästäävätkö vanhemmat vieläkin lapsiansa sellaisen kaverin kotiin jota ei tunne/tiedä?? Aika outoa ja vastuutonta.

Eipä tarvi paljoa sitten ihmetellä nyky menoa ja lasten pahoinvointia

Vierailija
7/12 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se sun lapsi siitä voi pahoin jos et tiedä sen kaverin äidin työpaikkaa?

Vierailija
8/12 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se kaverin käytös vaikuttaa myös oman lapsen käytökseen.

Vierailija
9/12 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se vähän noloa, jos tohtoriperheen lapsi kaveeraisi jonkun sinikaulustyöläisperheen lapsen kanssa. Mistään myöhemmästä parisuhteesta puhumattakaan.

Vierailija
10/12 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä korvat höröllään ja kyselen lapselta kyläreissun jälkeen jotain. En kysele mitään varallisuuteen liittyvää vaan lähinnä, miten lastani on kohdeltu ja miten häneen on suhtauduttu. Onko häntä tervehditty, onko esittäydytty yms., onko leikkejä valvottu (mitä leikitte ja missä) ja kodin sääntöjä valotettu (olitko nätisti)?

Jos käy ilmi, että esim. iltakyläilyn aikaan on ollut aikuinen/aikuisia humalassa, niin sellaiseen paikkaan en laske uudelleen vaan käsken pyytää kyseistä lasta vastedes meille. Useimmiten teen tuttavuutta lasteni kavereiden vanhempien kanssa esim. päiväkodin ja koulun juhlissa ynnä leikkipuistossa. Olen mielelläni selvillä siitä, keitä he ovat. Asioiden hoitaminen on silloin paljon helpompaa. Se tuo lapsillekin turvaa, jos vanhemmat voivat sopia yhteisiä pelisääntöjä vapaa-ajan viettoonkin.

Vierailija
11/12 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toki haluan olla heidänkin kanssa puheissa, ainakin kun ekasta vierailukerrasta on kyse. Meidän lapset kylläkin ovat vasta 5-8-vuotiaita. Enkä itse laske lastani kenenkään luo kylään, jos en ole sopinut siitä vanhempien kanssa.

Vierailija
12/12 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyksiä.

Tiedän jos joku lapseni vanhempi tietäisi minun taustani niin tuskin olisi yhtään kaveria lapsillani. Asiaa kun selittäisi hieman enemmän niin ehkä nämä vanhemmat tajuasi että kaikesta huolimatta olen ihan normi kotiäiti.