mikä on sellainen lääke
jota pitää käydä joka päivä ottamassa tk:ssa, ihonalaisesti tmv. esim tulehdukseen. onko sellaista olemassakaan?
Kommentit (8)
sanoikohan että suoneen suoraan lääke laitetaan. siksipä ihmettelin että mikä se on? ja kun ei ollut kuulema kuin kurkkutulehduksesta kyse. ???
t. ap
ei ole sellaisesta ihmisestä kyse joka ei osaisi tai pystyisi tai muistaisi ottaa lääkettä itse eikä tietääkseni ole mitään sairauksia tm.
tietenkin kysymällähän selviää jos kysyisi suoraan.
mutta en hoksannut kun olin niin ihmeissään ja taisi tyyppi huijata koko asian.
Joskus voidaan antibiootti laittaa suoneen tai esim. reiteen, jos jostain syystä ei pysty syömään antibioottia suun kautta.
pitääpä vielä googlettaa ja katsoa sieltä mitä noista teidän ehdotuksista sielä sanotaan.
antibiootit pistetään kuten penisilliini lihakseen, mutta todella harvoin suonensisäisesti. Jos suonensiäisesti pistetään pitää jäädä tarkkailuun. Yleensä pistetään b-vitamiinia, mielialalääkkeitä, hormonilääkkeitä yms . säännöllisesti.
Miksi ap:n pitää eders tietää kunnkerran huijaukseksi luukee?
esim. varmaan subutex, mielensairauslääkkeet...
toiset sairaudet ovat sellaisia, että sairastunut ei ota itse lääkkeitä vaan käy hakemassa ne joka päivä, näin pysyy kontrolli että potilas todella ottaa lääkkeensä
esim. jos sairastaa skitsofreeniaa, ei välttis muista tai haluu ottaa lääkettä ja tietyn ajan kuluttua ei enää mee lääkäriinkään