Lähdenkö ulkomaille lasten kanssa asumaan vai en?
Heti lähtisin, mutta esteenä on että toisen lapsen pitäisi aloittaa koulu nyt syksyllä. Teenkö täysin väärin jos lähdemme? Minulle tarjottu työtä, tosin myös on työpaikka Suomessa.
Kommentit (5)
Lapsi alottaisi koulun siellä, mutta - mitä jos emme sitten viihdykkään? Rankkaa palata Suomeen? Lapsi lukee, kirjottaa ja laskee sujuvasti niin en usko jäävän jälkeen. Kohdemaa siis Espanja.
Helpompi se on lähteä nyt kun lapsi ei vielä ole aloittanut täällä koulussa eli ei joudu jättämään yhtä koulua kesken ja aloittamaan toista siellä. Lapset sopeutuu muutoksiin niin paljon aikuisia helpommin.
Nythän se on vielä helppoa jos kerran on vasta aloittamassa koulun.
Minne päin Espanjaa? Aurinkorannikollahan on suomalainenkin koulu.
Suomalaisesta peruskoulusta olen kuullut, ja siinäkin on se pulma että sinne vai paikalliseen? Olen ymmärtänyt että monet suomalaislapset käyvät paikallisissa kouluissa, ja suomalainen maksaa n200e /kk.
Jos pysyvästi/vuosiksi niin lähtisin ehdottomasti tuossakin tilanteessa, koska lapsi aloittaisi ja kävisi koulun sitten siellä. Jos taas vuoden pesti, niin en menisi, rankkaa lapselle olla vuosi ulkomailla ja sitten ensi vuonna mahdolliseksi ekalle täällä Suomessa...