Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä harrastuksen valitsisin lapselle? Saako sitä valita

Vierailija
05.12.2008 |

sen mukaan, mikä itseäkin kiinnostaa? Onko hyvä että olisi joku urheiluharrastus ja sen vastapainona joku "taiteellinen"? Apuaa...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä lapset kyllä itse valitsevat ne harrastukset mitkä kiinnostaa.

On kyllä nähty niitäkin tapauksia, joissa äiti on halunnut tytöstä balleriinan ja isä pojastaan painijan... Sääli.

Vierailija
2/6 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä mahdollisesti kiinnostaa. Harrastuksenhan on tarkoitus tuottaa iloa, joten ei mitään pakkoharrastuksia äidin kiinnostuksen mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapset valitsevat itse harrastuksensa, ja sillä siisti. Eihän lapsi tiedä kaikista mahdollisista harrastuksista eikä siis voi ilmaista niihin halua.

Minä olin kouluaikoina keskimääräistä huonompi liikunnassa. Lisäksi luokalleni sattui paljon poikkeuksellisen liikunnallisia ihmisiä, jotka olivat harrastaneet omaa lajiaan jo pienestä pitäen ja olivat ko. lajeissa todella hyviä. Olisin antanut mitä tahansa, että minutkin olisi ohjattu jo ennen kouluikää liikuntaharrastukseen, jossa olisin voinut sitten kouluiässä olla hyvä. Vanhempani olisivat voineet tukea minua mieleisen ja sopivan lajin etsinnässä. Mutta perheeni oli täysin epäurheilullinen, enkä ollut pienenä edes tietoinen siitä, että jotain voimistelua tai tanssia voisi harrastaa.

Tällainen asia vaikuttaa paljon lapsen sosiaaliseen asemaan luokassa; varsinkin pojille liikunnallinen päteminen on tärkeää. Ja sosiaalinen asema luokassa taas vaikuttaa itsetuntoon ja sitä myöten koko loppuelämään.

Vierailija
4/6 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka saattaisivat kiinnostaa ja johon aikuiset ovat valmiita sitoutumaan. Meillä on ollut ajatuksena, että on sekä jokin liikuntaharrastus että taideharrastus (varsinkin, kun poika on varsin musikaalinen). Niinpä hän käy uimakerhossa ja nyt parin kuukauden ajan kiekkokoulussa sekä muskarissa.

Pienempi lapsista on nyt myös ohjattu musiikin pariin (olen itse musiikinharrastaja), mutta tyttö osoittaa kiinnostusta myös tanssimiseen ja seuraavaksi ajattelin kokeilla, jos hän kiinnostuisi jumpasta tai satubaletista tms. Pikkuhiljaa hänellekin varmaan löytyy se sopivin harrastus.

Vierailija
5/6 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja runonlausunta on kivaa. Kansantanssit olisi sellainen sekoitus liikuntaa ja kulttuuria...

Vierailija
6/6 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni vanhempi voi lapsen kanssa miettiä yhdessä mikä olisi sopiia/kiinnostava harrastus /millaista aktiivista toimintaa lähistöllä on.

Jos lapsi on musikaalinen, niin ilman muuta soitin, muskari tmv. Taiteellisesti lahjakas, niin löytyy kuvataide ym. kerhoja, ja liikuntaharrastus on aina hyvä, jos on alle kouluikäinen, niin esim. uimakoulut, luistelukoulut ym. sopivat hyvin.

Riippuu paljon lapsesta ja sukupuolesta, tykkääkö esim. eläimistä (ratsastus) tai liikkua luonnossa (partio).

Ihana kun on paljon mahdollisuuskia tänä päivänä, ja jos vielä löytyy vanhemmat, jotka jaksavat kuljetttaa ja tukea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi