Äidin rakkaus - pohjaton? (Itävallan insestitapauksesta)
Mietityttää monikin asia, mutta mm. tämä. Olen itse lapseton, joten en tiedä millaista on rakastaa omaa lastaan. Miltä se tuntuu? Nyt sitten mietin millaista sitten on, jos lapsi syntyy raiskauksen tuloksena? Rakastaako sitä lastaan automaattisesti yhtä paljon, kuin rakkaudella tehtyä? Ja miten sitten jos raiskaaja on oma isäsi? Tuleeko äidille aina automaattisesti lasta rakastava ja suojeleva vaisto, vai voiko tulla myös inho ja halu luopua lapsesta?? Itävallan Elisabethillä ei tosin ollut jälkimmäiseen mahdollisuutta.
Kommentit (23)
Sitä enemmän minä ihmettelen, miksi hän ei tappanut itseään... jos kerta tiesi, että pakeneminen on mahdotonta.
Mutta lapset sitten antoivat hänelle syyn elää. Siksi ne lapset olivat niin " sivistyneitä ja hyväkäytöksisiä" , koska ne olivat hänen elämänsä.
Vierailija:
Todella, todella, vaikea ajatella tätä mitenkään realistisesti omalle kohdalle, mutta silti voisin kuvitella, että lapset olisivat lievittäneet omaa valtavaa yksinäisyyttäni ja pelkoani siellä vankeudessa. Olisi ollut edes jotain muuta seuraa kuin silloin tällöin varoittamatta ilmaantuva sairas raiskaajaisä.
Miltähän siitä on tuntunut kun kolme lasta viety? Onkohan se ekan kerran raskaaksi tullessaan ajatellut, että nyt on isän pakko päästää pois.
Onkohan se isä käyttänyt hyväksi mutiakin lapsiaan (siis niitä joita sai vaimonsa kanssa), vai onko se " vaan" tämä yksi tyttö?
kellarissa oleminen.
Todella, todella, vaikea ajatella tätä mitenkään realistisesti omalle kohdalle, mutta silti voisin kuvitella, että lapset olisivat lievittäneet omaa valtavaa yksinäisyyttäni ja pelkoani siellä vankeudessa. Olisi ollut edes jotain muuta seuraa kuin silloin tällöin varoittamatta ilmaantuva sairas raiskaajaisä.