5kk täysimetetty vauva, onko parmepi: tutteli vai apteekin korvike, risteilyn ajaksi?
Olen siis lähdössä laialle, lypsän kyllä minkä kykenen vuorokaudeksi vauvalle, mutta varuiksi haluan ostaa maitoa jos sattuu ettei maitoni riitäkään. Olisiko parempi antaa apteekista korviketta , saako edes ilman resptiä? Vai onko parempi antaa ihan lehmänmaitokorviketta?
Vauva maistellut nyt vähän kiinteitä, eli osa ruoista korvataan perunalla, mutta silti..
Kommentit (6)
jos et ole kokeillut niin kokeile sitten ennen lähtöäsi. Meidän vauva ei huolinut rintamaitoa tuttipullosta vaan huusi suoraan huutoa. Onneksi en ollut kaukana (laivalla).
Tutteli tekee kamalat vatsavaivat meillä, nan sopii.
Ap, ne apteekin korvikkeet on sikakalliita ja myydään sellasissa jauhepurkeissa. Osta kaupasta pari pikkutetraa jos aijot antaa muuta lapselle kun omaa maitoasi. Ja tosiaan, testaa kotona huoliiko edes jotain muuta maitoa/pulloa. Minäkin imetin kun laivalla oltiin reilut 3kk kanssa, silti oli mukana
varalle korviketta. Mutta ei ollut tarpeen.
Täysimetetyt eivät usein edes osaa juoda tuttipullosta. Myös korvike yllättäen annettuna voi aiheuttaa vatsavaivoja. Vai onko risteilyysi vielä aikaa? Jos on niin suosittelen ehdottomasti harjoittelemaan tätä, sillä voi olla, että vauva ei huoli pulloa lainkaan.
Omat täysimetetyt vauvani olisivat tuossa tilanteessa vain huutaneet nälkäisinä, eivät edes osanneet imeä tuttipullosta. Vasta nokkamuki alkoi kelvata n 8 kk iässä.
Toinen lapsi taas ei huolinut missään vaiheessa pulloa, piti lusikalla syöttää maito, jos olin poissa.
ole kuulunut säännöllisesti kuvioihin, aikamoista itkemistä taitaa risteilyn aika vauvalle olla. Ainakin mun viisikuisille täysimetetyille olisi ollut.