Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

voiko synntyksen alkuun itse vaikuttaa?

28.04.2008 |

Kaksi lasta on, jotka ovat syntyneet vkoilla 42+ ja 41. Kaikenlaista yritin puuhastella, mutta lapset syntyivät aikanaan. Toista odottaessa istuin vielä viikoilla 40+2 autossa 10h, eikä sekään käynnistänyt synnytystä. Itselläni paikallaan istuminen lisäsi hirveästi supisteluja.. Esim. jos olin koneella pitkään. Kyllä vauvat aikanaan syntyy! :)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisihan se kiva uskoa, että meidän poika on niin kuuliainen, miltä syntyessään vaikutti. Isänsä lähti nimittäin illalla yövuoroon töihin ja lähtiessään kertoi masulle, että: "Nyt olisi ihan hyvä aika tulla. Isi on vielä yhden yön töissä ja sen jälkeen viikon vapaalla."

Synnytys käynnistyi aamulla viideltä ja poika oli maailmassa iltapäivällä kolmelta. Isi oli sitten samoilla silmillä puolitoista vuorokautta. Mitäs meni hoputtamaan. :-)

Minäkin olen kuullut noista ässistä, mutta tietoa niiden toimivuudesta ei ole.

Siru-Sofia

Vierailija
2/9 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin olen kuullut. Kaippa vaikutus perustuu siihen, kun muukin kroppa rentoutuu, myös tuolla kohdunsuulla tuo rentoutuminen alkaa avata paikkoja. Synnytyksessä ainakin tuo rentoutuminen nopeuttaa tuota avautumista!

Eli jos siivouksesta ei apuja, niin kannattaa viettää "sohvapäivä" vaikka leffoja katsellen ;).. Ja jos ei synnytys käynnisty, onpahan suonut itselleen hyvin ansaitun lepopäivän...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neljättä odottaessani sisko otti lapset hoitoon päiväksi, jotta saatiin rentoutua miehen kanssa kunnolla. Löhöttiin alkupäivä leffoja katsellen, illalla aioimme syömään&tanssimaan, mutta illan suussa alkoi säännölliset supistelut, joita kesti 2-3 tuntia. Eli emme uskaltautuneet illalla mihinkään. Raskausviikkoja oli tuolloin vasta 36, joten hieman hirvitti,että nytkö se syntyy. Synnytykseen meni tuosta kuitenkin vielä pari viikkoa, mutta supisteluja oli rentoutumispäivästä lähtien päivittäin.

muumimamma75 rv 7+4

Vierailija
4/9 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos joitain konsteja millä sais turvallisesti vauhditettua synnytyksen alkua??

Vierailija
5/9 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla molemmat lapset on syntyneet reilusti ennen laskettua aikaa (rv 34+ ja rv 37+). Kuuliaisia ovat, kun molemmat tulivat maailmaan noin 1-2 vrk:n kuluessa siitä, kun ensimmäisen kerran koko raskausaikana sanoin ääneen, että " saisithan sä jo kohta syntyä" . Kannattaa kokeilla.. ;)

Sitte en tiedä voiko tällä oikeasti olla vaikutusta, mutta kakkosen syntymää edeltävänä päivänä olin jalkeilla koko päivän, kävelin yhteensä vähintään toistakymmentä kilometriä, söin tulista ruokaa ja join litroittain kahvia. Illalla oli jo tuskainen olo ja seuraavana aamuna meni vedet.

Vierailija
6/9 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Sauna, Seksi, Siideri... =)

Ja reipasta siivousta joku on myös suositellut (mm. lattioiden konttaamalla pesua), rappusten kävelyä yms.

Siinä puuhaa pariksi päiväksi.

Tipy

Vierailija
7/9 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mennyt kaikki kolme lasta yli, 41+jotain ja nyt ollaan viikossa 40+3. Olen kyllä ollut jalkojen päälllä pitkät päivät tähän päivään asti, imuroinut sängynalusia, nostellu kahta lasta pyllypesulle, muuten vaan juossut lasten perässä ja " palvellut" niitä, raahannut multasäkkejä, haravoinu, tampannut maata, saunonut yms. Ehkä supistuksia tulee aavistuksen verran enemmän kun pariviikkoa sitten, mutta onhan se jo aika muutenkin. Minusta tuntuu, että tämä on jotenkin myös perinnöllistä sillä äitilläni ja siskolla on mennyt myös yliaikaisiksi.

Mieheni sanoi, että en ole vielä mennyt trampliiniin hyppimään josko se auttaisi, mutta en kuitenkaa sitä uskalla... Vai onko äitejä, jotka on tosiaan viimeisillään hyppinyt :)!?

Vierailija
8/9 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kokeilla saunaa, seksiä ja siivousta kuten puhetta oli, mutta vauva itse kyllä sanelee ajan jolloin on valmis. Kevyesti voi pari viikkoa mennä yli lasketun ajan ilman huolen häivää.

Vierailija
9/9 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa lapsista syntyy rv 38-42 riippumatta siitä onko äiti edellisenä päivänä löhönnyt vai pessyt ikkunoita. Joillakin synnytys ei sitten käynnisty edes sairaalassa käynnistettynä vaikka raskausviikoja olisi miten paljon.