Onko normaalia että 7-vuotias kerää leikkipuistosta sellaisia leikkipyssyn kuulia? ei
Kommentit (15)
ihan tosi, " Normaalia" on aika moni asia, mutta epänormaalia sitten se, että omituisia on paljon ja kokoajan ja jatkuvasti.
Poika keräsi viime syksynä (6v), iloitsi montako eri väristä jne. Minä vaan ajattelin, että likaisia...
oli kymmenen vuotta sitten muotia, että ton ikäiset keräilivät noita. Ihan niin kuin ton ikäiset kantavat välillä mitä tahansa muutakin kummallista kotiinsa. Ja tuo porukka ainakin sitten kasvettuaan hankki omat pyssyt kun saivat ja rypivät tuolla pitkin ojia kuraisina:D
että asperger-epäilyyn tarvitaan PALJON muutakin kuin joku kuulien keräily. Varsinaisesta diagnoosista puhumattakaan.
Googlasin Aspergerin oireyhtymän. Ainakin noi pari innokkainta kuulien kerääjää, joita tunsin, ei sopinut tuohon kuvaukseen tippaakaan. Niille olisi voinut antaa ennemmin melkein minkä hyvänsä diagnoosin, vaikka katkenneen jalan, kuin Aspergerin syndrooman. Eli enpä jonkun kuulien keräämisen perusteella tekisi vielä mitään johtopäätöksiä.
t. 5
lapsestasi on hyvää vauhtia kehittymässä uusi Pekka-Eric Auvinen.
terapiaan!
ja mennä itse perässä. Kääriydy oikein rullalle...
TÄllä asiassa ei tehdä pilkkaa edes av-palstalla.
Aina kun löytää, tuo aarteenaan kotiin. Itse heitän niitä sitten salaa roskiin.
ajattelin että se ois menny yhessä kesässä ohi mut ei taas jatkuu.. koko ajan, niitä on täällä joka paikassa.. mun tekis mieli syöttää ne kuulat noille ketkä ampuu niitä.. argh.
Ettekö sen verran luota kykyihinne vanhempana että uskotte erottavanne onko lapsenne terve vai sairas?
Vierailija:
Huh, kiitos vastauksista. Kerkesin jo huolestua että onko normaalia, mutta onneksi siis on. ap.
Aspergerien tyypillinen keräilyinnostus menee kyllä sitten potenssiin 10 tosta normaalista. Kuten heidän monet muutkin erityispiirteensä ovat sinänsä ihan tavallisia normaaleillakin lapsilla, mutta menenvät aseille tosiaan vähän eri sfääreissä...
Meidän viisvee keräilee kiviä.