mielikuvia seuraavista nimistä:
Aamos - raamatullinen nimi, jotenkin harras nimi..paatoksellinen, eli ei minusta ihan superhyvä..Vanha Aatos menee edelle.
Asla- Tästä ei ihan heti tiedä onko tytön vai pojan nimi, Aslak olisi parempi
Jouka- on minusta hyvä miehekäs nimi, Kalevala, muinaissuomi tulee mieleen
Kaius- täällä on ollut tämänniminen ravintola joskus, eli ei hyvä minun korvaan, kaiku tulee mieleen. Ehkä hankala käytössä
Lenni- hauska, lapsekas nimi, jotenkin vähän lälly kuitenkin
Joosua - kaunis nimi, vielä parempi kirjoitusmuodossa Joshua
Nooa - raamatullinen, selkeä hyvä nimi!
Ohto- murresana ohta liian lähellä täälläpäin
Okko- selkeä, hyvä jämäkkä nimi! Paras näistä!
Oula- nimi oli Aapisessa jota aikanani tavasin, se kuulostaa siis tutulle ja on hyvä selkeä pojan nimi!
(Luukas on ihana mut on jo niin suosittu) - ei mielestäni ollenkaan hyvä...joku mies voi olla luukas, siis luiseva,luinen...Luka parempi
...
Aava - kaunis, sointuva nimi, aava meri- suorastaan runollinen
Louna - tuuli, lempeä tuulisen tytön nimi
Malva- mausteinen, luonteikas nimi, kiva!
Noomi- jotenkin mulla tulee mieleen naama...eli ei hyvä mielikuva
Muita n:llä, Nelma 180n, Neena 22n, Neita 3n, Neelia 29n
Nuppu- suloinen, lapsekas nimi. Sopiiko aikuiselle naiselle??
Seela - taiteellinen, soinnikas nimi, mutta vaatii sukunimeltäkin paljon
Muita s:llä Siira 13n, Silla 83n, Sinea 6n, Sirona 3n, Sirina 7n, Seelia 49n, Senna 102 n
Silva- tää on mulle aika uusi tuttavuus, kuninkaallinen mielikuva (Silviasta?)
Unna- liian paljon ännännäää, puuroutuu, Enna jotenkin selkeämpi
Vanamo - asuinpaikkakunnallani on eräs hoitokoti nimeltä Vanamo...en pysty kuvittelemaan pienen tytön nimeksi. Tietty myös kukka tulee mieleen..
Muita vaihtoehtoja v:llä...Virna 7n, Virpa 18n
Viena- Ihan kaunis, hyvin suuhun sopiva nimi. Vienous, ujous tulee mieleen ja Karjala, mutta ei liian paha mielikuva. Myös Vilna on kaunis nimi, 14 naista saanut tämän nimen
Lisää...
..
Kommentit (23)
ja saapi laittaa myös listan jatkoa (MIELELLÄÄN) eli mielestäsi samaa " tyyliä" /tunnelmaa liittyviä nimiä lisää...
voit halutessasi laittaa " parhuusjärjestykseen" seuraavat nimet...
ja niitä mielikuvia myös. Kaunis Kiitos! Lupaan kommentoida!
mm.seuraavat (kutsuma)nimet pyörivät maha-asukin nimiä ajatellessani (täältä olen apuja tähän jo aiemminkin kysynyt..) eli ei mielellään kalenterinimiä eikä yli1000kantajaa...
Aamos
Asla
Jouka
Kaius
Lenni
Joosua
Nooa
Ohto
Okko
Oula
(Luukas on ihana mut on jo niin suosittu)
...
Aava
Louna
Malva
Noomi
Nuppu
Seela
Silva
Unna
Vanamo (tää on ehdoton top1)
Viena
...
Aamos - mielikuvana Aamor eli semmoinen alaston pikkasen pullea enkelipoika ampumassa rakkausnuolia. Toisaalta tulee mieleen myös semmoinen iso vanha koira (mistähän tääki tulee :))
Asla - en välttämättä osaisi sanoa onko mies vai nainen kun on a-päätteinenkin ja jollain lailla naisellinen, saman tyyppinen kuin Asta, Alma ym. Aslak olis jo miehekkäämpi
Jouka -Joukahainen. Vähän liian väännetty, Jouko on parempi
Kaius - ok. Aika " hieno/yläluokan" nimi
Lenni - ok. Boheemi taiteilija :)
Joosua - ihan kiva. Mielikuvina raamattu tai sit joku amerikkalainen laulaja (Joshua)
Nooa - ihan kiva, vaikka vähän tyttömäinen.
Ohto - Hohto/johto, mutta ihan kiva silti
Okko - Tää mun suosikki näistä, reippaan pojan nimi. Vähän peikkomainen
Oula - lappalainen, tääkin ehkä hiukan sukupuoleton mulle, joutuisin hetken miettimään kumman nimi on, ehkä toi a-loppu tekee sen ja kun en tunne ketään tän nimistä. En henk.koht. tykkää
(Luukas on ihana mut on jo niin suosittu)
...
Aava - Tosi nätti nimi! Näistä kivoin :)
Louna - en tykkää. Lounas ja tuuli tulee mieleen ja lappi. Saman tyyppinen kuin Oula
Malva - Ihan ok, joku mallas tulee mieleen tai joku elintarvike. Saman tyyppisiä Alma ja Alva
Noomi - en oikein tykkää, ei musta kuulosta nimeltä vaan joltain termiltä (vähän ku Oomi fysiikassa oli kai joku mittayksikkö)
Nuppu - lempinimi pikkulapselle, ei aikuisen naisen nimi tai teini-ikäisenkään, jos lapsi haluaisi olla vaikka rokkimimmi, niin ei olis kovin " katu-uskottava" nimi :)
Seela - nätti nimi, tykkään. Seela Sella tulee mieleen. Aavan jälkeen kivoin näistä.
Silva - liian väännetty. Väärin kirjoitettu Silja tai Silvana, joka taas italiassa ilmeisesti miehen nimi (Silvana Berlusconi tulee mieleen)
Unna - en oikein pidä. Jotenkin tunkkainen ja " pikkutyttömäinen" . Unnuttaminen tulee mieleen.
Vanamo (tää on ehdoton top1) - En henk.koht välitä. En osaa mieltää nimeksi, Vanamon luostari tulee mieleen. Jotenkin liian raskas/tumma mun nimimakuun
Viena - Väärin kirjoitettu Vieno tai joku kaupunki/paikka (Vienna = Wien, Vienan karjala).
ELi suosikkini näistä siis Okko, Ohto, Joosua ja Nooa sekä Aava ja Seela. Loput ei oikein istu omaan nimimakuun.
Tyttöjen listaan lisäisin vielä, Ainon, Venlan ja Rebekan. Kalevalaa ja raamattua : )